| Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;) 
    
    
    
    
    
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Wiadomość |  
			| Yeby SV Rider 
					Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
 Posty: 539
 Lokalizacja: Toruń
 Płeć: mężczyzna
 Moto: czerwona strzała
   |   Re: Nasze puszkiTo dlaczego w takim razie silniki bolidów F1 zasilane są wzbogacaną mieszanką benzyny, a nie np. wzbogacaną mieszanką LPG?    A triumfatorzy wyścigów 24h La Manse jeżdżą samochodami napędzanymi benzyną? (o ile się nie mylę to w 2006r. po raz pierwszy w historii tych wyścigów wygrał samochód napędzany dieslem (Audi R10))_________________
 Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
 
 SV  650 S K5
 
 
 |  
			| 28 gru 2011, o 17:50 | 
					
					   |  
		|  |  
			| dzwonek wywrotowiec 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 01:46
 Posty: 1349
 Lokalizacja: Warszawka
 Płeć: mężczyzna
 Moto: BIDA
   |   Re: Nasze puszkiJa tam pamiętam jak gaz zasadziłem w Wartburgu    Znajomek mi to zakładał i po całej operacji Warczek zapieprzał lepiej niż na benzynie. No ale to specjalne ustawienia były, nie miało być oszczędnie    Pamiętam, że na niemieckiej autostradzie dziwnie się patrzyli jak ich Wartburg przy wyprzedza - 160 leciał, licznik zamykał   A teraz jakoś nie ciągnie mnie do zakładania gazu. No ale ja nie jeżdżę furką zawodowo. Jakbym musiał to trzeba byłoby pomyśleć..._________________
 
 SV650N K3-->SV1000S K3--> GSX-R 1000 K4 --> FZ1N --> BIDA
 mail: dzwonek (at) svforum.pl
 
 
 |  
			| 28 gru 2011, o 18:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| czesiuRawicz motocyklista 
					Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 12:27
 Posty: 217
 Lokalizacja: Rawicz
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650 S 2004
   |   Re: Nasze puszkiMiałem 3 auta w gazie i w dwóch przypadkach byłem zadowolony. Zadowolony byłem w przypadku Golfa III silnik 1.8 i Mercedesa E300 w tamtych czasach sekwencje dopiero wchodziły na rynek i były bardzo drogie, więc autka miały zwykle instalacje z ręcznym przełącznikiem benz, gaz...Auta odpalały na gazie nawet zimą nie miałem żadnych problemów, ale spadek mocy był i to spory. Później zakochałem się w starym Jaguarze XJ6 silnik rzędowe 6 garów 4.0litra w gazie sekwencyjnym i tutaj były już problemy.Pomijając w ogóle kwestie kto wpakował gaz do czegoś takiego (uważam że jeśli kogoś stać na Jaguara to stać go na benzynę), ale takiego kupiłem więc chciałem z tego gazu korzystać. Spadku mocy jakoś nie zauważyłem bo czy na benzynie czy na gazie ciągnął do przodu jak głupi, ale czasami gasł prychał i tym podobne historie. Może to kwestia właściwej regulacji, ale u mnie w okolicy potrafią tylko instalacje założyć z regulacjami idzie im znacznie gorzej....Od 4 lat jeżdżę Renówka z silnikiem diesla i chyba jednak przy dieslach pozostanę. _________________
 .... odważni żyja krótko inni nie żyja wcale.....
 
 
 |  
			| 28 gru 2011, o 19:32 | 
					
					   |  
		|  |  
			| skwaro SV Rider 
					Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
 Posty: 2373
 Lokalizacja: Warszawa
 Płeć: mężczyzna
 Moto: CBR600RR PC40
   |   Re: Nasze puszkiRaz że ciężko utrzymać stałą liczbę oktanową gazu, a to jest krytyczne w wysilonych silnikach, dwa że paliwo rajdowe/wyścigowe stosowane w F1 ma jeszcze wyższą liczbę oktanową niż LPG. Co do Le Mans (tak się to pisze :p) to wygrywają diesle bo dla nich są zupełnie inne przepisy, a 2 najbogatsze teamy promują tę technologię, jakby promowały benzynę to wygrywałaby benzyna. Poza tym w BTTC jeżdżą też na LPG :-P_________________
 
  Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
 
 
 |  
			| 28 gru 2011, o 19:40 | 
					
					   |  
		|  |  
			| kozik SV Rider 
					Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
 Posty: 5631
 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
 Płeć: mężczyzna
 Moto: suzuki sv 650S 99r.
   |   Re: Nasze puszkiPrzypuszczam że silniki w bolidach F1 oraz rajdowych mają mocno podwyższony stopień sprężania i przy wyższej liczbie oktanowej generują większa moc. Można się bardzo zdziwić wlewając do baku czerwoną benzynę lotniczą 110 oktan i nie odczuć różnicy w mocy. Kilka razy testowałem to paliwo bez modyfikacji w silniku i byłem zdziwiony nawet spadkiem mocy niż jego wzrostem. Im większa jest liczba oktanów w paliwie, tym wolniej się ono spala, a więc jest odporniejsze na tzw. spalanie stukowe. W związku z tą właściwością zbyt wysoka liczba oktanowa może spowodować, że paliwo będzie spalało się zbyt późno, co w konsekwencji może nawet doprowadzić do obniżenia mocy silnika. W Starych silnikach należy zatem lekko przyspieszyć zapłon aby takie zjawisko nie miało miejsca ale już nowoczesne silniki w wyposażone są w czujnik spalania stukowego są w stanie automatycznie dostosować moment zapłonu do typu paliwa. Większość silników jest przystosowana do 95 i takie trzeba lać więc nic nie pomoże lanie do starszych silników paliwo Shell V-power oraz podobnych specyfików reklamowych na innych stacjach._________________
 SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
 
 www.logo-ratio.pl
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 00:54 | 
					
					     |  
		|  |  
			| lasooch SV Rider 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
 Posty: 7755
 Lokalizacja: WPR
 Płeć: mężczyzna
 Moto: TT1050
   |   Re: Nasze puszki_________________
 Triumph Tiger 1050 << bikepics
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 01:44 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Razor erotoman-gawędziarz 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
 Posty: 3871
 Lokalizacja: Otwock
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 1000N 2004
   |   Re: Nasze puszkiKierowiec czerwonego pocisku musi być chyba głuchy albo mieć stopery w uszach, bo powyżej 80km/h w maluchu nie dawało się wysiedzieć przez dudnienie silnika  _________________
 SVNERWUS
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 02:07 | 
					
					   |  
		|  |  
			| skwaro SV Rider 
					Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
 Posty: 2373
 Lokalizacja: Warszawa
 Płeć: mężczyzna
 Moto: CBR600RR PC40
   |   Re: Nasze puszkiWiem coś na ten temat, w Preli mam podniesiony stopnień sprężania do ok, 12,3:1 i mapa jest zrobiona na VPower Racing 100. W porównaniu do PB98 jest 10KM i 15Nm więcej, a to tylko 2 oktany różnicy. No ale w seryjnym silniku jest to nie do osiągnięcia. A paliwo lotnicze ma trochę inne parametry i zatrzesz nim tylko silnik._________________
 
  Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 08:32 | 
					
					   |  
		|  |  
			| mat_mrago motorowerzysta 
					Dołączył(a): 12 maja 2011, o 20:08
 Posty: 73
 Lokalizacja: Mrągowo War-Maz
 Płeć: mężczyzna
 Moto: 636 06'
   |   Re: Nasze puszkiNie wiem czy ktoś słyszał o montowaniu instalacji gazowej w dieslach. Działa ona na trochę innej zasadzie, bo gaz mieszany jest z ropą w odpowiednich proporcjach (gazu chyba maksymalnie do 30 %). Ponoć przy spalaniu ropy na poziomie 9 litrów, po zamontowaniu instalacji będzie palił 6l ropy i 3l gazu. Widziałem niedawno reportaż na TVN Turbo. A dodatkowo ponoć moc silnika diesla z instalacją gazową rośnie o około 10%... Sam mam Vectrę A 1.8 95' w gazie i może tez z tytułu, że w silniku zdechło już połowę kucy to nie czuję różnicy czy to pb czy lpg. Hobbystycznie w garażu stoi jeszcze Fiacik 126p, moje kolejne oczko w głowie poza SV. Ale jeździ w zasadzie tylko jak jest ładna pogoda i sucho, w sumie tak jak moto, zaczyna się zima to i maluszek idzie w odstawkę czekając na lepsze warunki. Więcej przy nim grzebie niż jeżdżę ale w sumie po to go trzymam. 2 cylindry i te 650ccm to jest to  
 
 
    							Ostatnio edytowano 29 gru 2011, o 13:23 przez mat_mrago, łącznie edytowano 2 razy 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 13:00 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Owca007 spamOWCA 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
 Posty: 7686
 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
 Płeć: mężczyzna
 Moto: BMW + szpera :)
   |   Re: Nasze puszkiTeż o tym słyszałem czytałem ale nie miałem okazji z nikim pogadać kto by to miał zamontowane. _________________
 Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 13:08 | 
					
					   |  
		|  |  
			| matejator SV Rider 
					Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 23:15
 Posty: 909
 Lokalizacja: Poznań
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650S 2004
   |   Re: Nasze puszkiU nas na Politechnice badali ten system zasilania diesli ale jakie były wyniki to nie wiem. Podpytam kumpla bo na studiach śledził ten wątek. _________________
 SV650S K4
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 16:43 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Kilerpl Klonowy orator 
					Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
 Posty: 839
 Lokalizacja: GTA
 Płeć: mężczyzna
 Moto: nima :)
   |   Re: Nasze puszkiNie wiem jak to jest w nowszych silnikach bo ja mam 2010 cyfik i zalecana benzyna do nich  to Amerykanskie 87 octanów, na 91 jeździ dużo lepiej niż na 87 (ciszej, lepiej przyspiesza), ale już na 94 (odpowiednik 97 EU) to samochód jest strasznie zmulony. Czy to automatyczne ustawienie zapłonu działa tylko do pewnej ilości oct?_________________
 Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
 Ego nihil timeo, quia hihil habeo
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 16:52 | 
					
					   |  
		|  |  
			| lasooch SV Rider 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
 Posty: 7755
 Lokalizacja: WPR
 Płeć: mężczyzna
 Moto: TT1050
   |   Re: Nasze puszkiZazwyczaj komputer ma jakąś tam podstawową mapę, przeznaczoną na odpowiednie paliwo, w większości samochodów na europejskie 95 oktanów. Czujnik spalania stukowego monitoruje na bieżąco pracę silnika i jeżeli zostanie wykryte spalanie stukowe, wprowadzana jest korekta czyli zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Niektóre samochody oprócz takiej korekty "ujemnej" na gorsze paliwo, mają też możliwość wprowadzać korektę "dodatnią". Podobno skoda felicia 1.3 miała taką możliwość i kąt wyprzedzenia zapłonu zmieniał się +/- od pozycji zerowej w zależności od zalanej benzyny    Jak jest w civicu, nie mam pojęcia. Być może po prostu zakres jego map obejmuje jedynie 87-91 oktanów, a korekta na jeszcze lepsze paliwo jest niemożliwa._________________
 Triumph Tiger 1050 << bikepics
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 17:02 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Kilerpl Klonowy orator 
					Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
 Posty: 839
 Lokalizacja: GTA
 Płeć: mężczyzna
 Moto: nima :)
   |   Re: Nasze puszkiDzięki za wytłumaczenie jak to działa     Skoro już jesteśmy przy samochodach mam taki problem, a mianowicie od nowości ten samochód przy minusowej temperaturze na zewnątrz się nie nagrzewa. Jeżeli odpalę go i jadę to po 5 minutach mam ciepło w samochodzie, ale jak odpalę go aby się nagrzał to się w życiu nie nagrzeje, i jak przyjdę do samochodu po 15 minutach to temperatura płynu chłodniczego nadal będzie na samym dole i ogrzewanie będzie wiało zimnym. Ostatniej zimy to jeszcze miałem tak że nawet jeżeli silnik rozgrzał się do pełnej temperatury pracy (podczas jazdy) to jeżeli musiałem gdzieś się zatrzymać i poczekać na kogoś 15 minut przy -5 to przy odpalonym samochodzie temperatura płynu spadała i spadała aż w końcu zaczęło wiać zimnym powietrzem z ogrzewania. W tym roku jest trochę lepiej bo po rozgrzaniu (podczas jazdy) temperatura płynu nie spada całkowicie i coś tam ciepłego wieje na postoju,chociaż nie wystarczająco. Byłem u hondy ale u tych głupków każda odpowiedź to "ten typ tak ma "       . Czy wymiana termostatu na inny coś by pomogła?_________________
 Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
 Ego nihil timeo, quia hihil habeo
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 17:13 | 
					
					   |  
		|  |  
			| DANEK SV Rider 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01
 Posty: 1660
 Płeć: mężczyzna
 Moto: MT01
   |   Re: Nasze puszkiSam sobie odpowiedziałeś. Pewnie dlatego tak jest, że pod obciążeniem się szybciej rozgrzewa silnik.  ps. Po kiego grzyba grzać tyle silnik._________________
 
   
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 17:17 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Kilerpl Klonowy orator 
					Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32
 Posty: 839
 Lokalizacja: GTA
 Płeć: mężczyzna
 Moto: nima :)
   |   Re: Nasze puszkiPo takiego że jak dzisiaj jest -22 to chce włączyć ogrzewanie aby mi szyby i kierownica odmarzły   . Wczoraj miałem tak zamarznięta przednią szybę że nawet skrobaczki nie moglem użyć i musiałem jeździć z praktycznie zerową widocznością aż mi się silnik nagrzeje aby było łatwiej lód usunąć   Trochę do du*y jak się tak wolno nagrzewa, nigdy nie miałem takiego problemu z innymi samochodami. Miałem nadzieje że może termostat jest cały czas otwarty, lub jest źle dobrany do klimatu. Mechanikiem nie jestem dlatego zasięgam opinii innych   _________________
 Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu
 Ego nihil timeo, quia hihil habeo
 
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 17:23 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Dono SV Rider 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
 Posty: 3102
 Lokalizacja: Warta, łódzkie
 Płeć: mężczyzna
 Moto: różne
   |   Re: Nasze puszkiOkolice Uniejowa to takie małe zagłębie, gdzie sporo traktorów pomyka na gazie  
 
 |  
			| 29 gru 2011, o 20:22 | 
					
					     |  
		|  |  
			| kozik SV Rider 
					Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
 Posty: 5631
 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
 Płeć: mężczyzna
 Moto: suzuki sv 650S 99r.
   |   Re: Nasze puszkiO jakiegoś czasu powszechne się zrobiło tankowanie samochodów a raczej taboru w dużych przedsiębiorstwach komunikacyjnych gazem CNG, na którym można dużo taniej pokonywać kilometry. Śledzę cały czas poczynania naszego rządu odnośnie oszczędzania z racji kryzysu i mam obawy czy gaz ziemny (CNG) stanie się to tak popularny jak gaz płynny LPG. Pomimo że ta dziedzina szybko się u nas rozwija z racji, pompy wysokiego ciśnienia do napełniania butli w warunkach domowych stają się coraz tańsze oraz przybywa stacji do napełniania pojazdów osobowych ty gazem to nasz rząd już ostrzy sobie zęby na obwarowanie tego paliwa akcyzą  _________________
 SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
 
 www.logo-ratio.pl
 
 
 |  
			| 30 gru 2011, o 00:41 | 
					
					     |  
		|  |  
			| skwaro SV Rider 
					Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
 Posty: 2373
 Lokalizacja: Warszawa
 Płeć: mężczyzna
 Moto: CBR600RR PC40
   |   Re: Nasze puszki|  |  |  |  |  | Kilerpl napisał(a): Dzięki za wytłumaczenie jak to działa     Skoro już jesteśmy przy samochodach mam taki problem, a mianowicie od nowości ten samochód przy minusowej temperaturze na zewnątrz się nie nagrzewa. Jeżeli odpalę go i jadę to po 5 minutach mam ciepło w samochodzie, ale jak odpalę go aby się nagrzał to się w życiu nie nagrzeje, i jak przyjdę do samochodu po 15 minutach to temperatura płynu chłodniczego nadal będzie na samym dole i ogrzewanie będzie wiało zimnym. Ostatniej zimy to jeszcze miałem tak że nawet jeżeli silnik rozgrzał się do pełnej temperatury pracy (podczas jazdy) to jeżeli musiałem gdzieś się zatrzymać i poczekać na kogoś 15 minut przy -5 to przy odpalonym samochodzie temperatura płynu spadała i spadała aż w końcu zaczęło wiać zimnym powietrzem z ogrzewania. W tym roku jest trochę lepiej bo po rozgrzaniu (podczas jazdy) temperatura płynu nie spada całkowicie i coś tam ciepłego wieje na postoju,chociaż nie wystarczająco. Byłem u hondy ale u tych głupków każda odpowiedź to "ten typ tak ma "       . Czy wymiana termostatu na inny coś by pomogła? |  |  |  |  |  | 
Zmień mechaników, masz zapowietrzony układ chłodzenia albo padnięty termostat skoro tak się dzieje. Jechałem raz z taksiarzem, który miał auto na CNG. Trochę go wypytałem co i jak z tym jest. W Wawie jest tylko jedna stacja (na Kasprzaka) gdzie można zatankować. Cena niewiele niższa niż LPG, bo CNG już jest opodatkowane (jak każde paliwo) i tankowanie go w domu bez odprowadzenia akcyzy i podatku jest nielegalne - w razie kontroli grozi mandacik nawet do 5k z tego pamiętam ;-) W przypadku gdy ktoś używa auta do celów służbowych prawdopodobieństwo kontroli jest spore..._________________
 
  Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
 
 
 |  
			| 2 sty 2012, o 10:20 | 
					
					   |  
		|  |  
			| hans motocyklista 
					Dołączył(a): 12 mar 2010, o 19:45
 Posty: 144
 Lokalizacja: Koło :P
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S '06
   |   Re: Nasze puszkiTo trza było kupić Forda - można wyfasować sobie podgrzewaną przednią szybę (zimą rewela), przynajmniej w europejskich._________________
 Jeździć nie umiem, ale lubię!
 
 Fast Only Rolling Downhill
 
 Ceterum censeo Carthaginem esse delendam - Cato Maior
 
 
 |  
			| 2 sty 2012, o 13:18 | 
					
					   |  
		|  |  
	
		| Kto przegląda forum |  
		| Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |  
	|  | Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 
 |  |