Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU
Autor |
Wiadomość |
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Właśnie od tego ten klucz jest żeby takie rzeczy odkręcać o czym napisał już cienki
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
1 sie 2010, o 11:41 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Chcecie powiedzieć, ze jak wezmę śrubę i nakrętkę i będą razem się kręcić - i zamontuje to w klucz pneumatyczny to śruba będzie tak się mocno kręcić, że nakrętka sama się odkręci mimo, że będzie obracała się równo ze śrubą? Tam śruba kręciła się razem z tym tłumikiem i trzeba było ją przytrzymać a do tego nadała się sprężyna.
_________________
SV650S K1
|
1 sie 2010, o 15:51 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Jeszcze nie rozbierałem lag w SV, więc ciężko jest mi się odnieść do konkretnej sytuacji.... jednak jeżeli po rozkręceniu czegokolwiek masz przynajmniej dwie części i kluczem potraktujesz tą lżejszą to zawsze powinno coś pójść do przodu. Z tego co się orientuję to tą cięższą trudniej wprowadzić w ruch
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
1 sie 2010, o 18:00 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Wystarczy złożoną lagę odwrócona do góry nogami oprzeć o ziemię docisnąć z całej siły (najlepiej 2 osoba), a druga normalnie odkręca tą śrubką od spodu lagi. Mi udało się to zrobić samemu, więc pewnie niektórym też się uda.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
1 sie 2010, o 18:39 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana oleju w lagach
No tez pisałem, że tak zrobiłem - poluzowałem to na skręconej ladze - a na rozkręconej to bym się chyba posikał a by nie poszło bo to luźno się kręciło Powiedzcie mi lepiej czym dobić te uszczelniacze - może jakaś rurka pcv? Chyba, że mogę jeździć bez założonych poprawnie zapinek?
_________________
SV650S K1
|
1 sie 2010, o 22:44 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Lepiej załóż te spinki jak należy, bo szybko wyplujesz uszczelniacze. Dobijesz je starymi uszczelniaczami, powinny wejść na prawdę bardzo łatwo. Może coś źle złożyłeś?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 sie 2010, o 23:30 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Chętnie bym je założył poprawnie ale naprawdę tłukłem w nie tyle czasu, że ze starych zostały nędzne gumowe i miękkie śmieci. Brakuje pół mm żeby się udało... A czy źle coś złożyłem? No tam można tylko założyć go do góry nogami. Fakt, że zgadywałem w która stronę ma być bo ten co zdjąłem miał sprężynki po obu stronach a nowy tylko po jednej ale rozmiary były identyczne. Załóżmy, że laga jest przezroczysta - który będzie widoczny - prawy czy lewy?
_________________
SV650S K1
|
2 sie 2010, o 02:04 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Lewy, tymi prostokącikami do góry.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
2 sie 2010, o 06:56 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana oleju w lagach
I tak właśnie mam zamontowany - pozostaje mi kupić jakąś rurkę pcv o fi większej jak 41mm z możliwie grubymi ściankami i jazda z młotkiem
_________________
SV650S K1
|
2 sie 2010, o 08:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Pod uszczelniaczem jest jeszcze stalowa podkładka i tuleja ślizgowa, może tamto nie weszło do końca?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
2 sie 2010, o 12:13 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana oleju w lagach
O tej tulei to nie wiem bo było to na końcu lagi to wsunąłem jak było - podkładka leży sobie na samym dole - możliwe, że biłem za lekko bo potem stare uszczelniacze zmiękły i się wyginały Kupie dzisiaj rurę pcv i jutro rozbieram od nowa. Kolejna refleksja po zmianie parametrów zawieszenia - jechałem dzisiaj 35km do pracy - zawieszenie jest DUŻO twardsze - czy to zasługa oleju 15W czy podkładki 9mm na sprężynie to nie wiem - jest dużo lepiej ale chyba wstawię 6mm bo teraz to na mostkach mi się koło odrywa. A na równym jedzie prościutko - kiedyś pisałem o wężykowaniu - już tego nie ma. Ale na nierównościach to kierownica lata bardziej - po prostu jest twardziej.
_________________
SV650S K1
|
2 sie 2010, o 12:41 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Akcja część druga - rura, młotek 500x wypowiedziane zaklęcie na K i ni chuja Ani drgnie. Powiedzcie mi: po 1 - ta podkładka zgarniająca leży bezpośrednio pod uszczelniaczem? Nie wiem dokładnie jak jest u mnie ale wydaje mi się, że jest na tyle szeroka, że nie wejdzie niżej. po 2 - rozmiar uszczelniaczy to 41*53*8/10,5 - 41 to średnica wewnętrzna - 53 zewnętrzna - a czym jest 8/10,5 - pewnie wysokością - ale wysokość to 8 czy 10,5? Bp na moim było napisane 41*53*10,5 a wszystko wskazuje na to, że są trochę za wysokie Te nowe wyglądają dokładnie jak na zdjęciu wklejonym wcześniej - a stare były właśnie wyższe pośrodku a niższe na zewnątrz - no i miały z obu stron taka sprężynkę a nowe maja tylko na dole. Szczerze mówiąc to muszę zrobić sobie przerwę - parę dni nie podejdę do motoru i mi pewnie przejdzie bo jak narazie to po zmianach jak wcisnę hamulec i nacisnę kierownice to coś stuka i to niepokojąco głośno A ja jestem już na to tak :cenzura:, że jak nie zrobię przerwy to chyba potne tę padlinę piłą
_________________
SV650S K1
|
3 sie 2010, o 21:42 |
|
|
incognito
rowerzysta
Dołączył(a): 9 sie 2010, o 12:45 Posty: 18 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Cześć, noszę się z zamiarem wymiany oleju i sprężyn w lagach. Mam zdecydowanie za miękki przód. W zeszłym roku wymieniłem olej na W20 ale z seryjnymi sprężynami nadal miękko a szczególnie na torze to wkurza. Teraz kupiłem progresy Wilbersa i W15, mam nadzieję, że będzie lepiej. Do rzeczy. Chciałbym to zrobić sam, naczytałem się na forum, przestudiowałem serwisówkę itp. Niby wiem wszystko co i jak ale nadal boje się, że coś spieprzę. Powiedzcie mi dwie rzeczy: 1. Czy przy wymianie sprężyn i oleju trzeba wymieniać uszczelniacze? Z jednej strony te co mam były wymieniane w zeszłym roku, a z drugiej kupiłem już nowe z rozpędu 2. Jak to jest z dokręcaniem wszystkich śrub kluczem dynamometrycznym? Serwisówka prawie wszędzie podaje z jaką siłą dokręcić, a ja takiego klucza nie mam. Czy to bezpieczne jeśli dokręci się ręką "na oko"?
_________________ Suzuki SV650S + full Acrapovic
|
9 sie 2010, o 13:51 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana oleju w lagach
1. Nie, jeśli uszczelniacze nie ciekną, a były dopiero co wymieniane, to moim zdaniem szkoda zachodu. 2. O ile masz jakieś wyczucie, to nic się nie stanie. Ważne tylko, by w aluminiowych półkach nie wyrwać gwintu przy zbyt mocnym dokręceniu
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
9 sie 2010, o 14:15 |
|
|
incognito
rowerzysta
Dołączył(a): 9 sie 2010, o 12:45 Posty: 18 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Dzięki! W sprawach dotyczących mojej niuńki jestem przesadnie pedantyczny, więc pewnie moje obawy są tym spowodowane. Jak się z tym sam uporam to będę bardzo rad:) i nie omieszkam podzielić się wrażeniami. Jeszcze jedno pytanko dla pewności. Progresy wrzuca się węższymi zwojami do góry?
_________________ Suzuki SV650S + full Acrapovic
|
9 sie 2010, o 14:23 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Wymiana oleju w lagach
To już zależy od producenta. Opis będziesz miał w instrukcji.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
10 sie 2010, o 08:41 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Wkładaj tak, żeby była jak najmniejsza masa nieresorowana - czyli "miękkie" zwoje na dół, sztywne na górę.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
10 sie 2010, o 08:46 |
|
|
incognito
rowerzysta
Dołączył(a): 9 sie 2010, o 12:45 Posty: 18 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Cześć HELP! Zabrałem się dziś za wymianę sprężyn i oleju w lagach. Wszystko było ładnie pięknie do czasu zalania nowego oleju... Otóż mam olej Motula 15W w butelce litrowej. Wlałem w lewą lagę (ściśniętą na maxa) pól butelki (do 0,5l na podziałce butelki) a potem drugie pół butelki w prawą lagę... Pompowałem obydwie dość długo żeby wypompować powietrze. Okazało się, że po ponownym ściśnięciu poziom oleju od górnej krawędzi lewej lagi jest 50mm a prawej lagi 68mm O co chodzi? Z obydwu lag wypompowałem równo po 0,5 litra starego oleju!!! Czy ktoś z Was wie co jest nie tak???
_________________ Suzuki SV650S + full Acrapovic
|
12 sie 2010, o 13:03 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Mierzysz poziom oleju z wyjętymi sprężynami? Nie sugeruj się ilością wlanego oleju tylko zrób tak, żeby poziom lustra był zgodny z wartościami z serwisówki czy z poziomem zalecanym dla Twoich sprężyn.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
12 sie 2010, o 13:14 |
|
|
incognito
rowerzysta
Dołączył(a): 9 sie 2010, o 12:45 Posty: 18 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Oczywiście, że z wyjętymi sprężynami. W środku nie ma nic, lagi stały do góry nogami kilkanaście minut. Tak jak pisałem starego oleju wylałem po 0,5l na lagę, a ze starym olejem poziom był ok 95mm.
Możliwe żeby w litrowej butelce oleju było go więcej, a podziałka na butelce kłamała?
Serwisówka zaleca poziom 94mm. Nowe sprężyny to progresy Wilbers o długości zgodnej z serwisówką.
2. jeszcze jedna sprawa - instrukcja Wilbers zaleca wkładanie tych sprężyn wąskimi zwojami do góry. Natomiast stare sprężyny miałem włożone wąskimi zwojami do dołu (a ostatnio olej w lagach wymieniałem w ASO Suzuki). Jak jest lepiej/prawidłowo?
_________________ Suzuki SV650S + full Acrapovic
|
12 sie 2010, o 13:32 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|