| Autor | Wiadomość | 
        
			| Bananera rowerzysta 
					Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29
 Posty: 18
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2003
   |   Zdrowe i ekonomiczne obrotyHe hej Panowie,  Przez ostatnie 3 dni zrobiłem pierwsze 300km na mojej sv650s w życiu. Wspaniała maszyna...    Mam pytanko bo maszyna mi spaliła bardzo dużo benzyny. Może mi ktoś powiedzieć jakie obroty silnika są najbardziej ekonomiczne i najzdrowsze dla silnika? Ja jeździłem w okolicach 3.5-4.5 tys., ale wydaje mi się, że to trochę mało   Czekam na wasze opinie.  Pozdrawiam!  Arek
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 12:54 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| kacperski Mister Apollo 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
 Posty: 5365
 Lokalizacja: WGM
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Z1000
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obroty3.5 - 5 to takie "robocze" obroty. Co to znaczy dużo? _________________
 SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 12:59 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Pedros Łowca 
					Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10
 Posty: 2859
 Lokalizacja: WWL
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Perła - Smerf
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obroty6tke wciąga standardowo  _________________
 JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE
   
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 13:00 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| kacperski Mister Apollo 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
 Posty: 5365
 Lokalizacja: WGM
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Z1000
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyTy masz krótkie zębatki, do 5.5 można zejść bez większych problemów  _________________
 SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 13:08 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| sad SV Rider 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26
 Posty: 683
 Lokalizacja: WPR
 Płeć: mężczyzna
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyChyba w gaźnikowej. W nowszej raczej ciężko. _________________
 Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 15:13 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Jankoś SV Rider 
					Dołączył(a): 29 sie 2012, o 18:51
 Posty: 1279
 Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie (okolice)
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S K3
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyAle co ciężko? Jeździć w przedziale 3,5-5,5 tysia obr.    Mi tam się dało taczać w przedziale 4-5 bez problemu_________________
 http://www.cwaniacy.com.pl/<=Wejdź i dowiedz się jak możesz regularnie zarabiać na promocjach bankowych
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 15:24 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Bananera rowerzysta 
					Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29
 Posty: 18
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2003
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyDużo to znaczy ponad 7litrów. Kolega mi mówił żebym tym moto jeździł w zakresie 6-8.5 tys obrotów to bedzie dla silnika i portfela najlepiej. Posiadam wersje z 2003 roku wiec o ile mi wiadomo wtryskową ;)
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 16:33 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| hubi199 SV Rider 
					Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
 Posty: 2845
 Lokalizacja: SJ
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Sv 650N k3/mts1200
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyTo za dużo, musiałbyś nieźle cinąć sv*ke by normalnie tyle spaliła.Zobacz czy nie przepuszcza ci paliwa.
 I serwis moto zrób (świece, filtry, olej i synchronizacje)
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 16:46 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Bananera rowerzysta 
					Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29
 Posty: 18
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2003
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyA może dlatego że jeździłem na małych obrotach? To były moje pierwsze jazdy moto wiekszym niż 250cc wiec śmiałem tak w 3-4.5 tys 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 16:48 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Dread SV Rider 
					Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
 Posty: 1957
 Płeć: mężczyzna
 Moto: 2x 650s K9 ..... 675
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyNie.zeby tyle palila to musialbys mocno ja przemeczyc. Dla mnie moto do rwgulacji _________________
 675
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 17:13 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| szczota motocyklista 
					Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 18:48
 Posty: 117
 Lokalizacja: okolice Krakowa
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV 650N '03
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyJa tak wtące do obrotów 3,5 - 4,5 chyba ok?? to w koncu Vka, ale jak tak jechałeś to rzeczywiscie troche dużo Ci wypiła. Mi tyle pije jak mocno "grzeje". Spokojnie jescze nie mialem okazji sprawdzić. Wiem tylko ,że w gażnikowej dało sie zejść do nawet około 4,2 litra, moja natomiast gażnikowa zawsze łykała okolo 6-ciu czy ostro jechalem czy nie, bylo to bez znaczenia. _________________
 etz250->B6N->SV650N99'->SV650N03'
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 17:25 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Bananera rowerzysta 
					Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:29
 Posty: 18
 Płeć: mężczyzna
 Moto: SV650S 2003
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyDokładne pomiary zrobię przy najbliższej ładnej pogodzie. Cholerstwo nie ma wskaźnika poziomu oleju co mnie trochę irytuje  
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 17:26 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Dread SV Rider 
					Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
 Posty: 1957
 Płeć: mężczyzna
 Moto: 2x 650s K9 ..... 675
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyJak to? A "okienko" z prawej strony silnika?  _________________
 675
 
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 18:00 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Słoniu SV Rider 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
 Posty: 5353
 Lokalizacja: Legionowo
 Płeć: mężczyzna
 Moto: H2 / RSV4 Factory
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyObroty zdrowe dla silnika - jest to zakres od 0 do odcięcia   
 
 | 
		
			| 8 mar 2013, o 18:02 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Kronos Zygzak Rajder 
					Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
 Posty: 755
 Lokalizacja: OP
 Płeć: mężczyzna
 Moto: ZX10R gen 5
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyTeoretycznie najniższe spalanie jest w obrębie obrotów w których silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy. Z tym, że to "teoretycznie". Opór powietrza rośnie do ^3 prędkości więc dla diesla jest to zakres 1.9 - 2.5 rpm gdzie prędkości są przelotowe czyli opory nie takie duże jak w przypadku benzyny, której max moment przypada na oko 4.5 rpm. Tu opory są masakrycznie większe. W konsekwencje diesla palą mniej, bo latają w najbardziej przyjaznym sobie zakresie prędkości obrotowych. Ciężko oczekiwać że wolnossąca benzyną będziemy jeździli po 150 km/h, co i tak nie przełozy się na niższe spalanie bo pokonywane opory na to nie pozwolą.Wracając do o2o to tu sprawa wygląda tak samo. Zakres 3.5 - 5.5 rpm jest najbardziej odpowiedni. Do max momentu mamy jeszcze chwilę ale opory powietrza nie są tak ekstremalnie  duże. Tu tez pośrednia odpowiedz na zagadkę dlaczego np Hayabusa pali tak mało w stosunku do motocykli klasy 600. Z uwagi własnie na wyjątkową aerodynamikę, moment obrotowy i jego dużą dostępność już od 2.5 rpm.
 
 Jeśli była to jazda w miarę ciągła - te Twoje 300 km, to masz coś nie tak. Faktycznie regulacja się kłania, bo jest to sporo.
 _________________
 Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
 
 
 | 
		
			| 9 mar 2013, o 11:33 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| kacperski Mister Apollo 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
 Posty: 5365
 Lokalizacja: WGM
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Z1000
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyChyba pierwszy raz nie nadążam za twoim postem Kronos. Opory powietrza? Chodzi ci o opór aerodynamiczny moto? Dokłada się do sumy wszystkich oporów, ale samw sobie też słabo tłumaczy ilość spalanego paliwa - zwiększenie prędkości o połowę powinno potroić ilość spalanego paliwa, wiemy że tak nie jest.Miałeś na myśli na ile zachowanie powietrza zwiększa opory wewnętrzne silnika (energia potrzebna do napełnienia cylindra itd.)? Moment obrotowy też nie daje pełnej informacji o wydajności spalania, ilość dostarczanego paliwa jest różna w zależności od obrotów silnika.
 Na mój prosty chłopski rozum, największe znaczenie mają właśnie opory wewnętrzne silnika (moment hamujący to w większości właśnie to, cała ta siła musi zostać zrównoważona kiedy utrzymujesz prędkość) wraz z przeniesieniem napędu oraz opory toczenia.
 _________________
 SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
 
 
 | 
		
			| 9 mar 2013, o 13:48 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Kronos Zygzak Rajder 
					Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
 Posty: 755
 Lokalizacja: OP
 Płeć: mężczyzna
 Moto: ZX10R gen 5
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyOpór powietrza a właściwie jego przyrost jest największą wartością oporu. Opory toczenia  (tarcia zewnętrznego) jaki i wewnętrznego układu napędowego nie przyrastają tak drastycznie jak opór powietrza więc nie są tak paliwożerne. _________________
 Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
 
 
 | 
		
			| 9 mar 2013, o 13:53 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| kacperski Mister Apollo 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
 Posty: 5365
 Lokalizacja: WGM
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Z1000
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyKontrprzykład: Mała sv przy 130 pali ca.6, przy 200 pali 7.7. Gdyby opór aerodynamiczny był dominującym "kosztem" przyrost był by zdecydowanie większy. Jak to wytłumaczysz? Dodam jeszcze że w trasie przy jednostajnej prędkości mała sv pali np. 5-5.5L, duża spali o prawie litr więcej. 20% jedynie z kosztów "toczenia się", rozmiar jest podobny, masa przy stałym tempie nie ma dużego znaczenia (odpada dodatkowa energia przy przyspieszaniu). PS. pytam poważnie, żeby ktoś nie odniósł wrażenia, że podpuszczam albo trolluję  _________________
 SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
 
 
 | 
		
			| 9 mar 2013, o 13:57 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Kronos Zygzak Rajder 
					Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
 Posty: 755
 Lokalizacja: OP
 Płeć: mężczyzna
 Moto: ZX10R gen 5
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyNie przeliczysz tego matematycznie, bo nie sa to wartości sztywne. Spalanie jest wypadkową wielu czynników:- oporów
 - zdolności silnika do pokonywania tych oporów przy danych obrotach (Nm)
 - względów technicznych samego motocykla
 
 ja nie twierdzę że spalanie przyrasta proporcjonalnie do wzrostu oporu, bo tu kłania się charakterystyka samej jednostki napędowej.
 Na głupim przykładzie tego diesla. Latamy po drogach z prędkościami obrotowymi 1.5 - 2.5 rpm, czyli trzymamy go zazwyczaj w przedziale obrotów "gdzie dźwignia siły" (Nm) są najwyższe, a zatem silnik najmniej się poci aby pokonać opory. Doliczmy do tego opór powietrza który dla tych obrotów odpowiada prędkością przelotowym 100-130 km/h (strzelam)
 Wolnossąca benzyna przy tych samych prędkościach ma obroty 2.8 - 3.2 rpm czyli daleko od 4.5 rpm a więc miejsca gdzie dla tego silnika jest najlżej. Więc spali więcej paliwa niż diesel i pomijam już tu ilość Nm bo diesel ma ich 350 podczas gdy przy tych samych prędkościach benzyna dysponuje 160 Nm (wolnossąca).
 A więc aby kierowca benzyniak chciał utrzymywać obroty pozwalające na swobodną pracę silnika musiał by zapierdzielać 160 km/h, gdzie opór powietrza (pomijam celowo inne opory) zwiększa się do ^3 wzrostu prędkości od tych 120-130 do 160.
 A teraz odłóżmy opór. Jeśli obaj jadą z optymalną prędkością obrotową silników (załóżmy że z ta samą prędkością) to i tak diesel spali mniej, bo dysponuje większą wartością Nm, więc jego silnik pracuje lżej, mam niższe opory wewnętrzne.
 _________________
 Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
 
 
 | 
		
			| 9 mar 2013, o 14:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| kacperski Mister Apollo 
					Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
 Posty: 5365
 Lokalizacja: WGM
 Płeć: mężczyzna
 Moto: Z1000
   |   Re: Zdrowe i ekonomiczne obrotyPrzy dieslu sprawa się komplikuje, większa wartość energetyczna ropy (musieli byśmy przeliczyć paliwo na KJ żeby je uczciwie porównywać), (zazwyczaj) turbina pracująca optymalnie w konkretnym zakresie obrotów oraz problemy z dozowaniem paliwa przy dużych prędkościach obrotowych. Wysoki moment jest tutaj niezbędny aby zrównoważyć niższą prędkość obrotową, konsekwencja wzoru a moc silnika tłokowego. Jak już pisałem, sama krzywa momentu nie przekłada się wprost na wydajność. Przy większych obrotach rosną opory wewnętrzne, zazwyczaj poprawia się też napełniania cylindrów równoważąc wyższe straty. Dalsza dyskusja na ten temat mija się z celem, zaraz musieli byśmy przesiąść się na obrzucanie się tytułami opracowań dla inżynierów. Cytując Bałtroczyka, nie idźmy tą drogą   Wracając do tematu, wzór na opór powietrza przekłada się na świat rzeczywisty z niemal 100% dokładnością (jak zresztą wszystkie wzory fizyczne, taka ich rola). Skoro nie tłumaczy zjawiska, znaczy że nie stanowi aż tak dużej składowej oporów w trakcie jazdy. I nie mieszaj proszę prędkości z obrotami silnika, są powiązane, stanowią część całości, ale nie można się nimi posługiwać zamiennie._________________
 SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
 
 
 | 
		
			| 9 mar 2013, o 14:34 | 
					
					   | 
	
	
		|  |