Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 kwi 2024, o 21:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
wtrysk paliwa 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 29 mar 2011, o 12:33
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post wtrysk paliwa
Kolejne przepraszam laickie pytanie, wszyscy mówią aby celować w modele po 2002roku (zdaje się ze od 2003 pojawia się wtrysk paliwa). Czy tak naprawdę wspomniany wtrysk paliwa zmienia cokolwiek w stosunku do tradycyjnego systemu?


31 mar 2011, o 18:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: wtrysk paliwa
SV na wtrysku ma zupełnie inny charakter. Gaźnikowa żywiej reaguje na dodanie gazu, oddaje moc bardziej nerwowo, ma taki "wypierd". Wtryskowa przyspiesza płynnie, spokojnie, bez tego uczucia, że ktoś Ci zasadził kopa w dupę :P Dla świeżaka wtryskowa na pewno będzie łatwiejsza do opanowania, za to gaźnikowa moim zdaniem daje o wiele więcej frajdy z jazdy, jak się już człowiek nauczy korzystać z jej charakteru.
Gaźnikowe SV moim zdaniem nieco mniej palą.
Serwis wtryskowej SV ogranicza się do synchronizacji przepustnic, w gaźnikowej trzeba rozebrać, wymyć i wyregulować gaźniki, a dopiero na koniec synchronizacja. Więc koszty serwisu odpowiednio inne.
Tyle co mi przychodzi do głowy...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


31 mar 2011, o 20:45
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 18:32
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: golas na gaźniku:)
Post Re: wtrysk paliwa
Gaźnikowa ma fajniejszą spawaną rurową ramę, a nie odlewaną.
Gaźnikowa ma fajniejszy dźwięk, jeżeli założysz dobry najlepiej dedykowany tłumik.
Gaźnikowa ma fajniejszą reakcję na gaz, tak jak napisał poprzednik, mówiąc obrazowo przekręcając manetkę czujesz jak dysze gaźnika zasysają powietrze, czujesz i słyszysz że dosiadasz bestie, dodatkowo fajne efekty dźwiękowe przy redukcji, i przy hamowaniu silnikiem. Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, fajniej brzmią i jeszcze fajniej reagują na gaz. Różnica w cenie niewielka na + wersji gaźnikowej. Jeżeli ma to być pierwszy motocykl to bierz gaźnikową a za oszczędzone 2.000pln kup dobre skóry i kask.


31 mar 2011, o 22:02
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 29 mar 2011, o 12:33
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: wtrysk paliwa
Dzięki wielkie za kompendium wiedzy :) mam straszny dylemat co kupić, zupełnie nie wiem na co patrzeć. Właściwie byłem zdecydowany na rocznik 2003, nie brałem uwagi gaźnikowej wersji właśnie ze względu na opinie o jej "narowistości". Przeglądam rynek odwiedzam komisy i salony ale generalnie posucha.


31 mar 2011, o 22:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: wtrysk paliwa
uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze


:hahaha: ;P

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


31 mar 2011, o 22:26
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 18:32
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: golas na gaźniku:)
Post Re: wtrysk paliwa
Wyrwałeś z kontekstu, a takie mam właśnie zdanie.
A jeszcze jedno ważne, bierz wersję N
Primo: przy prędkości 140 i większej, opór powietrza na klacie szybko ostudzi zapędy do rozwijania prędkości
Secundo: N-ki są ładniejsze
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.


31 mar 2011, o 22:45
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Post Re: wtrysk paliwa
uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, .


Nie no chyba nawet nie mamy o czym dyskutować. Jeśli chodzi o wygląd to K3 przynajmniej N bije na głowę starszego nagusa.

_________________
SV 650 N 2003r


31 mar 2011, o 22:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: wtrysk paliwa
A nie wydaje wam się, że reakcja na gaz gaźnikowca to tylko złudzenie? Bo kiedyś robiliśmy z kolegą małe testy, i za cholerę gaźnikowa S-ka nie chciała wyjść na prowadzenie, zostawała dość znacznie jak na motocykl z tym samym silnikiem :P


1 kwi 2011, o 00:45
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: wtrysk paliwa
Dono, miałem okazję jeździć kilkunastoma, jeśli nie kilkudziesięcioma egzemplarzami SV, od w pełni seryjnych, po dłubane, z najróżniejszymi wydechami itd. Osiągi są raczej podobne, to fakt. Ale sposób oddawania mocy całkiem inny. To nie jest złudzenie, to jest ewolucja :P

Układy wtryskowe dążą do tego by jak najbardziej płynnie oddawać moc, by charakterystyka była gładka, a silnik przewidywalny. Dzięki mikrokomputerom można precyzyjnie dawkować paliwo i jest to wykonalne.
Gaźniki jedynie dążyły do tego celu, ale nie zawsze skutecznie. Gaźniki podciśnieniowe (takie jak w SV i większości współczesnych motocykli) dzięki membranom dość precyzyjnie dawkują paliwo, dlatego różnica między gaźnikową i wtryskową SV jest niewielka. Ale gdybyśmy się przyjrzeli starszym generacjom gaźników, bez membran podciśnieniowych, z iglicą podnoszoną mechanicznie (linką), to tam reakcja na gaz jest w ogóle w systemie 0-1 :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 kwi 2011, o 01:06
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50
Posty: 278
Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
Post Re: wtrysk paliwa
I jeszcze jedno - wtryskowa ma automatyczne ssanie więc jak zamontujesz sobie alarm z odpalaniem z pilota to możesz przylansić xd a w gaźnikowej tak nie bardzo chyba że dopiero co zajechałeś na miejsce i silnik jeszcze ciepły ;P

_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
Obrazek
Obrazek


1 kwi 2011, o 07:53
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: wtrysk paliwa
Dono napisał(a):
A nie wydaje wam się, że reakcja na gaz gaźnikowca to tylko złudzenie? Bo kiedyś robiliśmy z kolegą małe testy, i za cholerę gaźnikowa S-ka nie chciała wyjść na prowadzenie, zostawała dość znacznie jak na motocykl z tym samym silnikiem :P


Ja sprawdzałem to z Notturno w drodze do Infi. Startowaliśmy np. z 80km/h z trzeciego biegu...
Sprawa wyglądała tak, że gaźnikowiec szarpnie mocniej i wysunie się 1-1,5m do przodu jednak dalej już nie ucieknie (dochodzi do tego kwestia modyfikacji sprzętów, ja mówię o standardzie).
Jeżeli chodzi o reakcję na gaz to ewidentnie przy ruchu manetką gaźnikowcem bujnie bardziej niż wtryskiem.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


1 kwi 2011, o 08:29
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 18:32
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: golas na gaźniku:)
Post Re: wtrysk paliwa
Lukan16 napisał(a):
uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, .


Nie no chyba nawet nie mamy o czym dyskutować. Jeśli chodzi o wygląd to K3 przynajmniej N bije na głowę starszego nagusa.



No to wszystko jest kwestią gustu, ale możemy podyskutować o gustach.
Co do wersji 650s to się zgodzę że K3 wygląda dużo lepiej, natomiast co do wersji 650N nigdy się nie zgodzę że odlew jest ładniejszy od wyspawanej ramy. A tylna ledowa lampa i bardziej kanciasty zbiornik nie zrekompensują mi tej spawanej ramy. To moim zdaniem.


1 kwi 2011, o 10:57
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Post Re: wtrysk paliwa
uht200 napisał(a):
Lukan16 napisał(a):
uht200 napisał(a):
Moim zdaniem gaźnikowe wersje są ładniejsze, .


Nie no chyba nawet nie mamy o czym dyskutować. Jeśli chodzi o wygląd to K3 przynajmniej N bije na głowę starszego nagusa.



No to wszystko jest kwestią gustu, ale możemy podyskutować o gustach.
Co do wersji 650s to się zgodzę że K3 wygląda dużo lepiej, natomiast co do wersji 650N nigdy się nie zgodzę że odlew jest ładniejszy od wyspawanej ramy. A tylna ledowa lampa i bardziej kanciasty zbiornik nie zrekompensują mi tej spawanej ramy. To moim zdaniem.



Gdy ja zastanawiałem się nad kupnem i miałem przed sobą obie wersje to dla mnie zdecydowanie K3 i nawet różnica w cenie mnie nie przekonała. Raczej na pewno kwestia gustu. Dla mnie gaźnikowa N to taki szczupaczek średnio najedzony tak bym to określił a K3 N to tak jakby lepiej zbudowana (troszkę większe te mięśnie).

_________________
SV 650 N 2003r


1 kwi 2011, o 19:13
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 13:02
Posty: 210
Lokalizacja: 0-61
Płeć: mężczyzna
Post Re: wtrysk paliwa
uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:

_________________
SV650S K7 'Złośnica'
Obrazek


2 kwi 2011, o 10:45
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: wtrysk paliwa
lemon napisał(a):
uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:

Plastiki ramy Ci nie uratują, co najwyżej uchronią od zarysowań :wtf:

_________________
SVNERWUS


2 kwi 2011, o 19:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: wtrysk paliwa
lemon napisał(a):
uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:


Wyłożysz się na plastiku, to będziesz wiedział skąd biorą się koszty ;)


3 kwi 2011, o 19:59
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 13:02
Posty: 210
Lokalizacja: 0-61
Płeć: mężczyzna
Post Re: wtrysk paliwa
Dono napisał(a):
lemon napisał(a):
uht200 napisał(a):
Tertio: przy ewentualnym szlifie naprawa wyjdzie taniej.

Znaczy wiesz.. po dzwonie wole wymienić plastiki niż kombinować co tu zrobić z pokiereszowaną ramą..
Serio nie wiem skąd się bierze to przekonanie o 'taniości' serwisu po W w przypadku nakedów..

:wtf:


Wyłożysz się na plastiku, to będziesz wiedział skąd biorą się koszty ;)


Czytać panowie ;) .. nie mowie że "W" przy eSce jest tanie, tylko neguje gadanie że szlif przy eNce jest tani.. i nie mowie też o skrzywieniu ramy tylko 'pokiereszowaniu'.. i dalej uważam, że lepiej jest wymienić plastix niż tłumaczyć potem przy sprzedaży dlaczego rama jest porysowana
(mówimy o szlifach a nie dzwonach).

W nakedzie GS stojąc wyjebał mi się na słupek- gdybym miał F to może pękłoby coś i git a tak musiałem kupować nowy bak :smutas:

_________________
SV650S K7 'Złośnica'
Obrazek


4 kwi 2011, o 14:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL