Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 kwi 2024, o 01:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Problem, brak iskry 
Autor Wiadomość
pieszy

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 20:09
Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650
Post Problem, brak iskry
Witam, mam sv650 pierwszej generacji. Problem jest w tym że brak iskry na silniku. To nie wina świecy, przewodów ani cewki. Obstawiam na czujnik położenia wału, albo iskrownik, choć możliwe że to i moduł. Czy może ktoś dać mi zdjęcie czujnika położenia wału? Jak on wygląda i gdzie się znajduje? Pozdrawiam.


25 mar 2011, o 21:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Problem, brak iskry
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to szukałbym gdzieś pod deklem alternatora. Co masz na myśli pisząc o iskrowniku? :wtf:


26 mar 2011, o 00:08
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Problem, brak iskry
Ściągnij sobie serwisówkę i znajdziesz w niej wszelkie niezbędne opisy i zdjęcia. Na forum są linki, z których można pobrać, nie mówiąc już o wujku google ;)
Czujnik położenia wału, czyli impulsator, znajduje się pod lewym deklem przy kole magnesowym. Iskrownika raczej nie uświadczysz...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


26 mar 2011, o 09:50
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 20:09
Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650
Post Re: Problem, brak iskry
Niestety kolego, ale jestem starej szkoły i znam rosyjski, nie angielski, tak to nic nie zrozumiem, ale ściągnę popatrzę. Czyli żeby dostać się do czujnika, muszę odkręcić dekiel? A czy z tego dekla od czujnika wychodzi jakiś przewód? Jeżeli tak, to jaki kolor i gdzie on idzie? Czy mógł paść moduł? Jak go sprawdzić, nie mając innego na podmianę?


26 mar 2011, o 10:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Problem, brak iskry
Bez urazy kolego, ale przy takim zasobie wiadomości może lepiej oddać motocykl komuś bardziej obeznanemu?

Cytuj:
Czyli żeby dostać sie do czujnika, muszę odkręcić dekiel?


26 mar 2011, o 10:12
Zobacz profil WWW
pieszy

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 20:09
Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650
Post Re: Problem, brak iskry
Jeżeli obie nie poradzę to ok, znam się tylko na samochodach, ale bardziej mechanicznie. A macie może serwisowe w języku polskim?


26 mar 2011, o 10:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Problem, brak iskry
Schemat działania jest na stronie 7-23. Jak sprawdzić moduł bez podmiany? Nie mam bladego pojęcia, tam siedzi 8-bitowy chip, miernikiem raczej wiele nie zdziałamy.

Jeśli chodzi o sprawdzanie impulsatora, to serwisówka (str. 7-27) zaleca mierzenie szczytowej wartości impulsu napięcia, do tego jest potrzebna jakaś specjalna przystawka do miernika. Trzeba dostać się do wtyczki podłączanej do modułu zapłonowego (pod siedzeniem pasażera). Wyciągamy wtyczkę i sprawdzamy napięcie między przewodami zielonym i brązowym lub między zielonym i biało-niebieskim. Albo jestem głupi albo niewyspany, bo nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli i oznaczenia przewodów nie zgadzają mi się z oznaczeniami na rysunku. Ma być przynajmniej 3V napięcia.

Ja nie dysponuję takimi dziwnymi przystawkami, skupiłbym się więc na pomiarze oporności impulsatora. To jest nic innego jak cewka, w której indukuje się prąd na skutek ruchu koła magnesowego. Na stronie 7-28 jest rysunek. Z impulsatora wychodzą przewody biały i zielony, między nimi ma być 140- 230Ω, między białym i masą ma być ∞Ω.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem, powodzenia!

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


26 mar 2011, o 10:37
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 20:09
Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650
Post Re: Problem, brak iskry
Temat zamknięty, iskra przywrócona. Posprawdzałem wszystko miernikiem i w ogóle, jednak wina była w kostce od stacyjki, przegnił przewód, który powodował że tej iskry nie było. dzięki za chęci, pozdrawiam.


26 mar 2011, o 18:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL