Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://www.svforum.pl/ |
|
Regulator napięcia https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=297 |
Strona 4 z 10 |
Autor: | Dono [ 25 sie 2010, o 15:48 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Podpinasz go w szereg przy klemie. |
Autor: | lasooch [ 25 sie 2010, o 16:09 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Czyli zdejmujesz plusową klemę z akumulatora, jeden styk amperomierza łączysz z klemą, a drugi z biegunem akumulatora. |
Autor: | kacperski [ 25 sie 2010, o 16:52 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Tylko nie odpalaj silnika przy takim podpięciu, licznik na 10A wytrzymuje dokładnie jedną taką operację |
Autor: | Skowron [ 25 sie 2010, o 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
0.00 Prąd nigdzie nie ucieka. |
Autor: | AdaSu [ 15 lis 2010, o 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Jako że szykuję już moto na sezon sprawdziłem ładowanie i tak: obroty ok 4tys All off - doszło do 16,2V Światła ON + kierunkowskaz + PASS długimi = 12,6V Czyli wnioskuję, że regulator do zmiany. Nie chciałbym wykończyć fabrycznej jeszcze Yuasy (ma juz prawie 10lat) I teraz pytania: 1) Co tu się mogło zepsuć? Nie wyciągałem jeszcze starego, ale co może paść w radiatorze i 5 kabelkach? Naprawdę nie da się tego łatwo naprawić? (chyba że tam jest moduł którego nie widać na foto) 2) Dlaczego dedykowany regulator do sv kosztuje od 200zł wzwyż na 360zł kończąc a (pasujący) od GS500 jest 2 razy tańszy. Mowa o nowych zamiennikach. Tzn czy śmiało mogę kupować od GS? Czy to nie jest tak, ze będzie za słaby? Co uważacie o tym: http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-gsf-bandit-vx-vs-i1314462713.html |
Autor: | Dono [ 15 lis 2010, o 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Napięcie przy wyłączonym oświetleniu jest trochę za duże, ale sprawdź jeszcze jakie masz maksymalne napięcie (w pełnym zakresie obrotów) przy włączonych światłach mijania, bez kierunków i drogowych. Przeważnie te regulatory się przegrzewają, zresztą nie dziwie się skoro przymocowane są do ramy, przy silniku. W starych sprzętach były pod przednią lampą i problemów nie było. |
Autor: | zbyszek [ 15 lis 2010, o 21:56 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulator napięcia | |||||||||
Jedno pytanie dlaczego? sprawdzałeś ładowanie przy 4tyś. ładowanie sprawdza się na pełnym obciążeniu ale na wolnych obrotach. wtedy podaj wartości jakie wyszły pod obciążeniem i bez obciążenia. Wartość 16,2 V to sporo ad.1.Moduł jest zalany więc go nie ujrzysz ad.2.Jest opcja że może być za słaby, za mało Amper ale sprzedawca udzieli ci informacje najlepiej jest je od niego wytargać ten regulator napięcia wygląda jak od chińskiego crossa 250 mam taki http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 04358.html tu znalazłem u niego taki sam regulator napięcia tylko w innej kostce http://allegro.pl/regulator-napiecia-sk ... 08881.html i tu jeszcze taki sam, kwestia podłączenia a pieniądze mniejsze http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 17832.html Aż kurde spróbuję w weekend podłączyć regulator od chińczyka do vałeczki i zobaczymy co się stanie BTW: Sam ostatnio musiałem taki temat przerobić, bo mam hobbistycznie daihatsu charade 1.0D 87rok. Jest, a raczej był zastosowany orginalnie mechaniczny zewnętrzny regulator napięcia, który nie dawał rady. Orginał kupę kasy (brak nowych ) regulator wyglądał podobnie jak stary fiatowski, po małych przeróbkach zastosowałem elektroniczny Polski od poloneza i super teraz ładuje cena 18zł. |
Autor: | AdaSu [ 15 lis 2010, o 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Ktoś tu wcześniej pisał żeby sprawdzać przy 5tyś. Myślę, że tu chodzi o symulację jazdy. Na wolnych było podobnie z tego co pamiętam. Myślisz, że ten za 29zł podejdzie na 100%? Od skutera 125cm? Jakiś mały ten radiator... |
Autor: | zbyszek [ 15 lis 2010, o 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Ten za mały ale specjalnie dla ciebie sprawdzę w weekend czy pójdzie na regulatorze od chinola 250 jest taki sam jak w Vałeczce jak będzie pasić to |
Autor: | zbyszek [ 21 lis 2010, o 00:14 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Adasu peszek regulator nie pasuje bo u mnie w k3 jest 7 kabli do regulatora, a w chinolu 5. Nie wiem ile kabli posiadają stare v-łaczeki więc ci nie powiem czy działa czy nie |
Autor: | kacperski [ 21 lis 2010, o 06:59 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
W gaźniku też jest 5 (3+2). |
Autor: | daniel1155 [ 21 lis 2010, o 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Witam, u mnie w maju padł regler co objawiło się rozładowaniem akumulatora w czasie jazdy i nie odpaleniem po 5 min. postoju. Sprawdziłem ładowanie zwykłym miernikiem i okazało się że jest bardzo różnie, strasznie skacze od 12 z kawałkiem do ponad 16 chwilami: Akumulator trzymał po naładowaniu najwyżej kilka dni. Kupiłem nowy regler na allegro za 250,- (japoński) z paragonem, u użytkownika: motocykl2 i śmiga bez zarzutu. W salonie Suzuki w Rzeszowie Pan zaproponował mi oryginał za 900,- (jaki salon, takie ceny ) nie polecam używek, bo nikt nie daje na nie gwarancji. Co do podmianki z innego moto, to znajomy mówił że jeździł na reglerze z gs 500, ale osobiście nie polecam, żeby nie sfajczyć czegoś więcej. |
Autor: | AdaSu [ 23 lis 2010, o 14:27 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
chinol - 150 zł jdm - 250 zł (sprawdzony) Chyba warto dać stówkę więcej i mieć pewność i spokój. |
Autor: | soldyy [ 27 lis 2010, o 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Panowie, to jasne, że nie może pasować od chinola z prostej przyczyny - w SVce jest ładowanie trójfazowe, a w chinolach z reguły jedno. Te dwa zagubione kable to właśnie wyjście dwóch faz z alternatora. Zasadniczo, jeśli ktoś by miał ochotę, można próbować naprawiać (prawdopodobnie popalone tyrystory), ale przez żywicę to bardzo nieprzyjemna operacja. Nie polecam zamian z innych modeli. To nie takie proste. Po pierwsze trzeba dopasować moc regulatora do mocy alternatora. |
Autor: | kacperski [ 27 lis 2010, o 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Ale "większe" regulatory nie powinny sprawiać problemów? Widziałem już wpisy o udanych podmianach z 750. |
Autor: | zbyszek [ 27 lis 2010, o 21:03 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulator napięcia | |||||||||
Tzn. że w gaźnikowej sv-ce też nie ma dwóch faz? bo też jest 5 kabli |
Autor: | soldyy [ 27 lis 2010, o 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
A żebyś wiedział Spójrz na zdjęcia z tej aukcji: http://allegro.pl/suzuki-sv-650-sk3-alt ... 66356.html wyraźnie widać, że z alternatora wychodzi tylko dwa kable. Pozostałe z czujnika położenia wału. Widocznie starsze 650tki mają ładowanie jednofazowe, litry i być może nowsze 650 trójfazowe. |
Autor: | woockush [ 28 lis 2010, o 02:18 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
W starej SVce tak jak w nowej są trzy fazy, a te dwa dodatkowe przewody w "litrach" to zapewne zdublowane: +12V z regulatora i masa. |
Autor: | soldyy [ 28 lis 2010, o 10:08 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Masz rację Rzeczywiście zdublowane plus i minus http://www.no1special.com/SV650/2nd-gen-wiring.pdf Czyli moje heretyczne teorie o jednofazowym ładowaniu się nie sprawdziły ^^ |
Autor: | kasper79 [ 20 cze 2011, o 18:15 ] |
Tytuł: | Re: Regulator napięcia |
Nowy akumulator. Na wolnych obrotach ładowanie 14V. Po dodaniu gazu spada do ok. 13,4. Zacząć się rozglądać za regulatorem? (Światła włączone, automatyczne, to nie SV) |
Strona 4 z 10 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |