Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://www.svforum.pl/

Regulator napięcia
https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=297
Strona 4 z 10

Autor:  Dono [ 25 sie 2010, o 15:48 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Podpinasz go w szereg przy klemie.

Autor:  lasooch [ 25 sie 2010, o 16:09 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Czyli zdejmujesz plusową klemę z akumulatora, jeden styk amperomierza łączysz z klemą, a drugi z biegunem akumulatora.

Autor:  kacperski [ 25 sie 2010, o 16:52 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Tylko nie odpalaj silnika przy takim podpięciu, licznik na 10A wytrzymuje dokładnie jedną taką operację ;)

Autor:  Skowron [ 25 sie 2010, o 18:00 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

:hmm: 0.00 Prąd nigdzie nie ucieka.

Autor:  AdaSu [ 15 lis 2010, o 21:11 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Jako że szykuję już moto na sezon :mrgreen: sprawdziłem ładowanie i tak:
obroty ok 4tys
All off - doszło do 16,2V
Światła ON + kierunkowskaz + PASS długimi = 12,6V

Czyli wnioskuję, że regulator do zmiany. Nie chciałbym wykończyć fabrycznej jeszcze Yuasy (ma juz prawie 10lat)

I teraz pytania:
1) Co tu się mogło zepsuć? Nie wyciągałem jeszcze starego, ale co może paść w radiatorze i 5 kabelkach? Naprawdę nie da się tego łatwo naprawić? (chyba że tam jest moduł którego nie widać na foto)
2) Dlaczego dedykowany regulator do sv kosztuje od 200zł wzwyż na 360zł kończąc a (pasujący) od GS500 jest 2 razy tańszy. Mowa o nowych zamiennikach. Tzn czy śmiało mogę kupować od GS? Czy to nie jest tak, ze będzie za słaby?

Co uważacie o tym:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-gsf-bandit-vx-vs-i1314462713.html

Autor:  Dono [ 15 lis 2010, o 21:49 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Napięcie przy wyłączonym oświetleniu jest trochę za duże, ale sprawdź jeszcze jakie masz maksymalne napięcie (w pełnym zakresie obrotów) przy włączonych światłach mijania, bez kierunków i drogowych. Przeważnie te regulatory się przegrzewają, zresztą nie dziwie się skoro przymocowane są do ramy, przy silniku. W starych sprzętach były pod przednią lampą i problemów nie było.

Autor:  zbyszek [ 15 lis 2010, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

AdaSu napisał(a):
Jako że szykuję już moto na sezon :mrgreen: sprawdziłem ładowanie i tak:
obroty ok 4tys
All off - doszło do 16,2V
Światła ON + kierunkowskaz + PASS długimi = 12,6V

Czyli wnioskuję, że regulator do zmiany. Nie chciałbym wykończyć fabrycznej jeszcze Yuasy (ma juz prawie 10lat)

I teraz pytania:
1) Co tu się mogło zepsuć? Nie wyciągałem jeszcze starego, ale co może paść w radiatorze i 5 kabelkach? Naprawdę nie da się tego łatwo naprawić? (chyba że tam jest moduł którego nie widać na foto)
2) Dlaczego dedykowany regulator do sv kosztuje od 200zł wzwyż na 360zł kończąc a (pasujący) od GS500 jest 2 razy tańszy. Mowa o nowych zamiennikach. Tzn czy śmiało mogę kupować od GS? Czy to nie jest tak, ze będzie za słaby?

Co uważacie o tym:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-gsf-bandit-vx-vs-i1314462713.html


Jedno pytanie dlaczego? sprawdzałeś ładowanie przy 4tyś. :hmm:
ładowanie sprawdza się na pełnym obciążeniu ale na wolnych obrotach.
wtedy podaj wartości jakie wyszły pod obciążeniem i bez obciążenia.
Wartość 16,2 V to sporo
ad.1.Moduł jest zalany więc go nie ujrzysz :)
ad.2.Jest opcja że może być za słaby, za mało Amper ale sprzedawca udzieli ci informacje najlepiej jest je od niego wytargać :)
ten regulator napięcia wygląda jak od chińskiego crossa 250 :D mam taki :D
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 04358.html tu znalazłem u niego taki sam regulator napięcia tylko w innej kostce :)
http://allegro.pl/regulator-napiecia-sk ... 08881.html i tu jeszcze taki sam, kwestia podłączenia a pieniądze mniejsze :)
http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 17832.html
Aż kurde spróbuję w weekend podłączyć regulator od chińczyka do vałeczki i zobaczymy co się stanie :hmm:

BTW: Sam ostatnio musiałem taki temat przerobić, bo mam hobbistycznie daihatsu charade 1.0D 87rok.
Jest, a raczej był zastosowany orginalnie mechaniczny zewnętrzny regulator napięcia, który nie dawał rady. Orginał kupę kasy (brak nowych :lipa:) regulator wyglądał podobnie jak stary fiatowski, po małych przeróbkach zastosowałem elektroniczny Polski od poloneza i super teraz ładuje :) cena 18zł.

Autor:  AdaSu [ 15 lis 2010, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Ktoś tu wcześniej pisał żeby sprawdzać przy 5tyś. Myślę, że tu chodzi o symulację jazdy. Na wolnych było podobnie z tego co pamiętam.

Myślisz, że ten za 29zł podejdzie na 100%? Od skutera 125cm? :D Jakiś mały ten radiator...

Autor:  zbyszek [ 15 lis 2010, o 22:34 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Ten za mały :D ale specjalnie dla ciebie sprawdzę w weekend czy pójdzie na regulatorze od chinola 250 :mrgreen: jest taki sam jak w Vałeczce jak będzie pasić to :hahaha:

Autor:  zbyszek [ 21 lis 2010, o 00:14 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Adasu peszek regulator nie pasuje bo u mnie w k3 jest 7 kabli do regulatora, a w chinolu 5. Nie wiem ile kabli posiadają stare v-łaczeki :/ więc ci nie powiem czy działa czy nie :hmm:

Autor:  kacperski [ 21 lis 2010, o 06:59 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

W gaźniku też jest 5 (3+2).

Autor:  daniel1155 [ 21 lis 2010, o 12:01 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Witam, u mnie w maju padł regler co objawiło się rozładowaniem akumulatora w czasie jazdy i nie odpaleniem po 5 min. postoju.
Sprawdziłem ładowanie zwykłym miernikiem i okazało się że jest bardzo różnie, strasznie skacze od 12 z kawałkiem do ponad 16 chwilami:

Akumulator trzymał po naładowaniu najwyżej kilka dni. Kupiłem nowy regler na allegro za 250,- (japoński) z paragonem, u użytkownika: motocykl2 i śmiga bez zarzutu. W salonie Suzuki w Rzeszowie Pan zaproponował mi oryginał za 900,- (jaki salon, takie ceny :))
nie polecam używek, bo nikt nie daje na nie gwarancji. Co do podmianki z innego moto, to znajomy mówił że jeździł na reglerze z gs 500, ale osobiście nie polecam, żeby nie sfajczyć czegoś więcej.

Autor:  AdaSu [ 23 lis 2010, o 14:27 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

chinol - 150 zł
jdm - 250 zł (sprawdzony)

Chyba warto dać stówkę więcej i mieć pewność i spokój.

Autor:  soldyy [ 27 lis 2010, o 18:31 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Panowie, to jasne, że nie może pasować od chinola z prostej przyczyny - w SVce jest ładowanie trójfazowe, a w chinolach z reguły jedno. Te dwa zagubione kable to właśnie wyjście dwóch faz z alternatora.

Zasadniczo, jeśli ktoś by miał ochotę, można próbować naprawiać (prawdopodobnie popalone tyrystory), ale przez żywicę to bardzo nieprzyjemna operacja.

Nie polecam zamian z innych modeli. To nie takie proste. Po pierwsze trzeba dopasować moc regulatora do mocy alternatora.

Autor:  kacperski [ 27 lis 2010, o 19:07 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Ale "większe" regulatory nie powinny sprawiać problemów? Widziałem już wpisy o udanych podmianach z 750.

Autor:  zbyszek [ 27 lis 2010, o 21:03 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

soldyy napisał(a):
Panowie, to jasne, że nie może pasować od chinola z prostej przyczyny - w SVce jest ładowanie trójfazowe, a w chinolach z reguły jedno. Te dwa zagubione kable to właśnie wyjście dwóch faz z alternatora.

Zasadniczo, jeśli ktoś by miał ochotę, można próbować naprawiać (prawdopodobnie popalone tyrystory), ale przez żywicę to bardzo nieprzyjemna operacja.

Nie polecam zamian z innych modeli. To nie takie proste. Po pierwsze trzeba dopasować moc regulatora do mocy alternatora.


Tzn. że w gaźnikowej sv-ce też nie ma dwóch faz? bo też jest 5 kabli :P :hmm:

Autor:  soldyy [ 27 lis 2010, o 23:35 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

A żebyś wiedział ;) Spójrz na zdjęcia z tej aukcji:

http://allegro.pl/suzuki-sv-650-sk3-alt ... 66356.html

wyraźnie widać, że z alternatora wychodzi tylko dwa kable. Pozostałe z czujnika położenia wału.

Widocznie starsze 650tki mają ładowanie jednofazowe, litry i być może nowsze 650 trójfazowe.

Autor:  woockush [ 28 lis 2010, o 02:18 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

W starej SVce tak jak w nowej są trzy fazy, a te dwa dodatkowe przewody w "litrach" to zapewne zdublowane: +12V z regulatora i masa.

Autor:  soldyy [ 28 lis 2010, o 10:08 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Masz rację ;) Rzeczywiście zdublowane plus i minus ;)

http://www.no1special.com/SV650/2nd-gen-wiring.pdf

Czyli moje heretyczne teorie o jednofazowym ładowaniu się nie sprawdziły ^^

Autor:  kasper79 [ 20 cze 2011, o 18:15 ]
Tytuł:  Re: Regulator napięcia

Nowy akumulator. Na wolnych obrotach ładowanie 14V. Po dodaniu gazu spada do ok. 13,4. Zacząć się rozglądać za regulatorem? (Światła włączone, automatyczne, to nie SV)

Strona 4 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/