Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 mar 2024, o 18:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 741 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Następna strona
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Tu są jeszcze tańsze bo po 33zł a tej samej firmy http://www.allegro.pl/item928604795_usz ... 99_02.html

Bardziej mi chodziło o to, że może są jakieś firmy lepsze i gorsze i może dałoby się kupić lepsze w cenie gorszych :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


10 mar 2010, o 15:53
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
A mi chodziło o to że:
a) tutaj nie bardzo jest z czego oszczędzać (dodaj przesyłkę z allegro bądź bieganie po sklepach)
b) to jednak układ jezdny

Szukanie większych oszczędności nie ma już chyba większego sensu.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


10 mar 2010, o 17:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Oszczędność w granicy rozsądku zawsze ma sens - w larsonie wychodzi 50 - na allegro to samo 40 z przesyłka i nie trzeba wychodzić :) A widziałem na allegro takie same za 95zł i powiem szczerze, że jestem w stanie wskazać kilka osób które powiedzą, że lepiej kupić te za 95zł bo są lepsze (mimo, że są takie same) :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


10 mar 2010, o 17:20
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
W takim razie cofam moje paskudne oszczerstwa ;)

Swoją drogą ASO podało radośnie cenę ponad 70pln za SZTUKĘ :kerm:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


10 mar 2010, o 18:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
A w sklepie z uszczelkami simmering pewnie kosztuje max 5zł/szt.
Trzeba by tylko sprawdzić czy bywają w tym rozmiarze, bo średnice są dosyć nietypowe...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 mar 2010, o 20:19
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Koło Nowego Dworu Maz. jest koleś co sprzedaje łożyska, przewody hydrauliczne, paski klinowe, simmeringi i powiedział że w bazie nie ma takiego rozmiaru. Dziwił się do czego mi taki uszczelniacz ;) TO jest naprawdę super zaopatrzony sklep więc w innych tego typu też będzie ciężko raczej...

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


10 mar 2010, o 20:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
A w sklepie z uszczelkami simmering pewnie kosztuje max 5zł/szt.
Trzeba by tylko sprawdzić czy bywają w tym rozmiarze, bo średnice są dosyć nietypowe...


Lasooch po raz kolejny muszę stwierdzić, że chyba tylko Ty rozumiesz moje intencje w kombinowaniu części :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


10 mar 2010, o 22:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58
Posty: 1492
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana oleju w lagach
sirmariano napisał(a):
Oszczędność w granicy rozsądku zawsze ma sens - w larsonie wychodzi 50 - na allegro to samo 40 z przesyłka i nie trzeba wychodzić :) A widziałem na allegro takie same za 95zł i powiem szczerze, że jestem w stanie wskazać kilka osób które powiedzą, że lepiej kupić te za 95zł bo są lepsze (mimo, że są takie same) :)



Czy te po 95 zeta nie są przypadkiem do litra?

_________________
Były posiadacz SV1000N
Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200


10 mar 2010, o 22:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Tu są jakies No name i jak dla mnie moga służyć za przykład :) http://www.allegro.pl/item941445805_usz ... 99_02.html

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


10 mar 2010, o 22:28
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Ostatnio jak byłem u mojego dostawcy części to dowiedziałem się, że w lagach są 2 typy uszczelnień ... zgrubne... i te co widać na zewnątrz ja je nazwę kurzochrony... :P i te kurzochrony to koszt około 25 zł a te zgrubne około 105 zł... całość wychodzi 130 gdzieś tak...
Bierzecie pod uwagę oba uszczelnienia podczas wymiany????

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


11 mar 2010, o 01:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Te, które siedzą od zewnątrz to uszczelki zgarniające kurz, żeby syf nie dostał się do lagi do środka. A pod nimi i pod pierścieniem sprężynującym siedzą jeszcze zwykłe simmeringi, czyli uszczelki odpowiedzialne za brak wycieków oleju.
Co do cen, to na powyższej aukcji masz komplet za 94zł co już jest moim zdaniem ceną wysoką... Zazwyczaj "kurzochrony" (co za nazwa :D) działają dobrze, podczas gdy posłuszeństwa odmawiają tylko simmeringi, więc wystarczy wymienić tylko wewnętrzne uszczelki.

sirmariano - trzeba sobie przecież jakoś radzić ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


11 mar 2010, o 01:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Teraz zgłupiałem :) To te za 33zł z allegro i 47 z larrsona to są które? Te wewnętrzne?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


11 mar 2010, o 02:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Tak, tylko wewnętrzne.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


11 mar 2010, o 02:28
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
http://larsson.pl/?c=r&no=NTIxMDA5MA==&bid=110176
tutaj masz komplet. Tak jak lassoch już pisał, głownym problemem przy wymianie są uszczelniacze olejowe ("oil seal" według ang. serwisówki w przeciwieństwie do "dust seal").

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


11 mar 2010, o 20:13
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50
Posty: 278
Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Dobra, dobra, uszczelniacze uszczelniaczami :P a teraz mam inne pytanie. Rozłożyłem zawieszenie, wybiłem ślizgi z wewnętrznymi uszczelkami za pomocą pukania rurą wewnętrzną (tak jak w serwisówce napisali), pytanie moje - jak to wbić z powrotem ? Rozumiem że owe ślizgi mogą byś wbite do pewnego miejsca i dalej nie... bo jeżeli jest inaczej to jak głęboko je wbić? I jeżeli wylałem CAŁY olej to nalać te 491ml na lagę jak w serwisówce ? Jutro składam (w sumie to dzisiaj już jest) więc piszcie szybko :P

Btw: czarne dolne lagi wyglądają bajer (+ czarne sety) mmmmmmmiodzio

_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
Obrazek
Obrazek


19 mar 2010, o 03:57
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Wymiana oleju w lagach
To ja mam zapytanko odnośnie uszczelniaczy. Jakie marki polecacie w miarę rozsądnej cenie? Na które marki warto zwrócić uwagę, a które olać?

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


27 mar 2010, o 13:56
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Wymiana oleju w lagach
"z podwójnym płaszczem ochronnym" - i wszystko w tym temacie. Po co oszczędzać, skoro to wydatek na prawdę nie wielki a na lata.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


27 mar 2010, o 15:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lpt napisał(a):
"z podwójnym płaszczem ochronnym"

Zapytam jak zupełny świeżak - poprzecie przykładami? Czy Athena daje radę?

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


27 mar 2010, o 17:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
No to ja się jeszcze dopiszę.

Wszystko zaczęło się od wymiany oleju w lagach na 20W. Po przejechaniu kilkuset km widzę, że obie golenie są mokre. Wcześniej, przed wymianą nic nie ciekło. Co się stało? Lagi są proste i nieporysowane. Może oleju było za dużo wlane? Choć nie sądzę.

Pytanie główne dotyczy jednak wymiany uszczelniaczy. Pierwszy post zdaje się mówić wszystko, ale najpierw chcę dopytać, bo jak już rozbebłam, to muszę zrobić wszystko na raz - aktualnie moto stoi na parkingu strzeżonym, nie mam garażu.
Wyjęcie lag z półek to raczej pikuś, ale martwi mnie rozbieranie amorka, czy, konkretnie, wyjmowanie uszczelniaczy, bo nie chcę rozbierać lagi na elementy pierwsze.

Przeciwpyłowe są najpierw. Jak je wyjąć? Po prostu podważyć? Czym podważyć - płaskim śrubokrętem? Rozumiem, że ich nie wolno uszkodzić, bo one potem wracają na miejsce.

Właściwe uszczelniacze: jak będę bił w nie śrubokręt-młotek, to czy nie wepchnę ich do środka? Ktoś mi radził użyć płaskiego śrubokręta o zakrzywionym końcu, takie szydełko.

Rozumiem, że jak już wyjmę stary uszczelniacz, to wkładam nowy (wbijanie przez drewno), potem wkładam przeciwpyłowy i dalej już tylko zalanie olejem i montaż elementów.

Mierzenie ilości od lustra (powierzchni) do górnej krawędzi lagi: na wciśniętej, maksymalnie wciśniętej ladze? Chyba na starym forum ktoś pisał, że laga potrafi się wtedy zablokować i nie sposób jej wyciągnąć...

No nic, to może tyle. Czekam na jakieś wskazówki.

A co do cen uszczelniaczy, to zazwyczaj te dużo droższe zestawy mają też przeciwpyłowe uszczelki - tak jest w larrsonie - tańsze, to tylko olejowe, droższe - oba.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


15 kwi 2010, o 09:59
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Opis ze strony laika po podobnej przygodzie.
Przeciwpyłowe wystarczy lekko podważyć, wychodzą bez problemu. Olejowe nie mają gdzie wejść głębiej, goleń zwęża się tuż pod nimi. Wbijasz ostry śrubokręt. Przy pierwszym ciosie nie ma co się oszczędzać, uważaj tylko żeby nie porysować lagi. Nową uszczelke swobodnie dobijasz starą. Uważaj przy zakładaniu tej "zawleczki", łatwo przytrzasnąć uszczelkę. Wsio, w moim wydaniu 3 godziny zabawy :D

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


15 kwi 2010, o 11:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 741 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL