Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 16 kwi 2021, o 18:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:15
Posty: 227
Lokalizacja: Olesno/Opolskie
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Ja mam jakieś uszczelniacze za chyba 23zł, i działają.

_________________
...


21 kwi 2010, o 09:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
svzuka napisał(a):
Ja mam jakieś uszczelniacze za chyba 23zł, i działają.

Bo tyle mniej więcej powinny kosztować takie uszczelniacze :)

Zastanawia mnie jedna rzecz. Serwisówka podaje skok zawieszenia 130 mm. Czyli tyle powinno pójść koło od całkowitego rozprężenia lag do końca amortyzacji, no nie? U mnie jest wyraźnie mniej. Już nie pamiętam ile dokładnie, ale powiedzmy, że około 110 mm. :?: :?: :?:
Przednie koło było w górze, więc amorki całkiem rozprężone i podnosiłem je (koło) do góry aż do oporu. Zresztą więcej by nie poszło, bo jakieś 5mm wyżej już była dolna półka.

Może ktoś obeznany w temacie się ustosunkuje (sorki lasooch, bo to chyba znowu na ciebie pada :) )

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


21 kwi 2010, o 11:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Czyli przy max. wysunięciu przedniego zawieszenia masz ~115mm od uszczelniaczy do dolnej półki? To faktycznie dziwnie... Jutro będzie u mnie SVka na wymianie oleju i łożyska w główce, to sprawdzę wszystko łopatologicznie.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


21 kwi 2010, o 11:59
Zobacz profil
Mister Menel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:58
Posty: 1762
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Gix 750 k6
Post Re: Wymiana oleju w lagach
http://www.scigacz.pl/Wymiana,oleju,w,z ... 12549.html

Pierdoły, ale pokazane jest co i jak robić krok po kroku.

_________________
Chla ktoś coś :D ?

SV 650 S K5 ----> Gsx-R 750 K6


21 kwi 2010, o 12:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
Czyli przy max. wysunięciu przedniego zawieszenia masz ~115mm od uszczelniaczy do dolnej półki? To faktycznie dziwnie... Jutro będzie u mnie SVka na wymianie oleju i łożyska w główce, to sprawdzę wszystko łopatologicznie.

Tak około, na pewno mniej niż 130mm. No nic, czekam. Aha, moja SV to N z 2004 roku.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


21 kwi 2010, o 14:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
No to już wszystko sprawdziłem. Po wyjęciu zawieszenia z motocykla i wyjęciu sprężyn, okazuje się że jest 105mm skoku. Pewnie pozostałe 25mm jest w formie tłumienia odbicia, a suzuki podaje sumaryczną wartość.

Edit:
Jak zajrzysz w serwisówkę, to jest wszystko ładnie rozrysowane. Od góry jest kolejno: korek, podkładka, tulejka, podkładka, sprężyna. Sprężyna opiera się na tłumiku, a pod tłumikiem jest druga, mniejsza sprężyna, która zapobiega "stukaniu" przy gwałtownym wysunięciu się zawieszenia. Domyślam się, że to ta sprężyna właśnie zabiera nam brakujące 25mm.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


22 kwi 2010, o 15:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
I jeszcze jedna sprawa, która wyszła po studiowaniu serwisówki...

Poziom oleju w gaźnikowej 650tce to 102mm.

We wtryskowej Nce jest 92mm, we wtryskowej Sce jest 94mm.

Różna jest też graniczna długość sprężyn w Nce i Sce, 8mm różnicy na korzyść S, więc jeśli budowa amortyzatora jest bez zmian i sprężyna jest również o tej samej sztywności drutu, to Ska ma mocniejsze napięcie wstępne sprężyny.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


22 kwi 2010, o 15:58
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2010, o 21:44
Posty: 143
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Bogdaniec
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s,1100xx
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Właśnie i dlatego w mojej 1000 s olej 10w daje masakrę sztywno. Wilbers proponuje 7.5 do tego modelu.

_________________
<< SV1000s >> << 2003 >>


28 kwi 2010, o 23:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
No to zrobię mały off-top. W SV uszczelniacze już wymienione i teraz próbuję zrobić to samo w DT 125, ale tam, niestety, wygląda to jakoś inaczej.

Ściągam gumę zabezpieczającą lagę (taką harmonijkę), dalej jest pierścień zabezpieczający (taki jak w SV) i dalej, wg. serwisówki idą kolejno: washer (co to jest???), uszczelniacz przeciwpyłowy, znowu washer i dopiero właściwy uszczelniacz. Wszystko to jest osadzone w goleni i nie wiem, jak się za to zabrać bez rozbierania całej lagi (podobno i tam można).
Pod pierścieniem zabezpieczającym jest jakby metalowa podkładka (taka jak pod nakrętkę, tylko dużo większa) i pod nią widać czarną gumę (uszczelniacz przeciwpyłowy?), ale lekko traktowana nie chce wyjść. Nim spróbuję użyć siły, pomyślałem, że zapytam :)

Może miałeś kiedyś coś podobnego na warsztacie lasooch, bo przydałaby się pomoc :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


20 maja 2010, o 18:27
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Washer to właśnie ta podkładka. Ale jak to rozebrać ... może tak jak uszczelniacz olejowy?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


20 maja 2010, o 19:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
kacperski napisał(a):
Washer to właśnie ta podkładka. Ale jak to rozebrać ... może tak jak uszczelniacz olejowy?

Tak przypuszczam, że to właśnie to :)
A uszczelniacz olejowy to ja wyciągałem na chama i uszkadzając go (skoro i tak do wyrzucenia), więc chyba jednak nie tak :)
Następnym razem (pewnie po niedzieli) spróbuję to podebrać czymś zmyślnym, bo jak to ostatnio oglądałem, to miałem do dyspozycji tylko kilka różnych, zwykłych śrubokrętów i szczypiec.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


Ostatnio edytowano 20 maja 2010, o 19:56 przez pm2z, łącznie edytowano 1 raz



20 maja 2010, o 19:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Na pewno ze względu na to, że moto lata w terenie to zapodali dodatkowe zgrubne czyszczenie lagi, żeby za szybko olejowego nie uszkodzić. A próbowałeś zdjąć pierścień zabezpieczający, rozkręcić zawieszenie śrubą przy osi koła i wyszarpywać lagi z goleni?

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


20 maja 2010, o 19:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Pierścień zabezpieczający (taki drucik, jak w SV, ten nad uszczelniaczem) wyjąłem oczywiście. Co do rozbierania lagi na drobne, to mam nadzieję, że uda mi się tego uniknąć i traktuję to jako ostateczność :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


20 maja 2010, o 20:04
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Zakładałem że masz nowe uszczelniacze przeciwpyłowe, dlatego sugerowałem żeby je "niszczycielsko" wyciągnąć.
Może mądrzejsi coś zaradzą ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


20 maja 2010, o 20:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Byłem mądry i kupiłem tylko olejowe :) W SV nie wymieniałem przeciwpyłowych i podobno w ogóle rzadko się wymienia przeciwpyłowe, bo się w zasadzie nie zużywają.
Może jak mi się uda wyjąć tę metalową podkładkę, to będzie jak zaczepić uszcz. p-pyłowy i jakoś to pójdzie. Odezwę się po niedzieli, bo raczej dopiero wtedy będę z tym walczyć.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


20 maja 2010, o 20:46
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Powodzenia :)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


21 maja 2010, o 00:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
pm2z - nie podpowiem zbyt wiele ;) Wydaje mi się, że bez uszkadzania uszczelniacza, nie da się go wydłubać od zewnątrz. Ale na żywo nie widziałem, więc ręki za to nie dam. Gdybyś jednak miał zamiar rozkręcać całość, to zawczasu przygotuj sobie długi klucz, którym przytrzymasz tłumik wewnątrz lagi, żeby się nie obracał przy odkręcaniu śrub koło ośki. A nie szukałeś informacji na jakimś forum DT? To cholernie popularny sprzęt, więc na bank wiele osób już przeszło tą drogę :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


21 maja 2010, o 08:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Forum DT jest i owszem, ale, jak to na forach moto małej pojemności - prawie sama dzieciarnia i trudno o konkrety. Jest FAQ, ale tam niestety inaczej to wygląda niż u mnie, a moje zapytywanie nic tam nie pomogło :(
Swoją drogą, to ciekawe, że czasem jak tam czytam, że coś komuś nie działa i zaraz sypią się posty "bo ty to ku*r*wa głupia ci*pa jesteś, że nie wiesz". Aż się słabo robi. I ciągle się ludzie kłócą jak DT najlepiej na koło postawić i najwięksi szpanerzy, to twierdzą, że z samego gazu idzie, nawet na wyższych biegach :)

Niedziela, popołudnie --> dobra, zrobiłem wreszcie. Nie było żadnej filozofii, po prostu wszystko bardziej schowane niż w SV, dużo głębiej w goleni, więc trzeba się było znacznie bardziej nagimnastykować, ale ostatecznie poszło.
Myślę sobie jednak, że następnym razem jak będę potrzebował zmienić uszczelniacze, to rozbiorę całe lagi na drobne, bo dosyć mam tego babrania się w z wyciąganiem uszczelniacza wszelkiej maści śrubokrętami. Może są na to jakieś sposoby i sposobiki, ale mnie to zajmuje stanowczo za dużo czasu :(
Dzięki wszystkim za pomoc :) Pozdr.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


23 maja 2010, o 09:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Wymiana oleju w lagach
pm2z napisał(a):
... I ciągle się ludzie kłócą jak DT najlepiej na koło postawić i najwięksi szpanerzy, to twierdzą, że z samego gazu idzie, nawet na wyższych biegach :)



I w ramach off top :) Połowa pewnie nawet nie jeździła na DT ;) Internetowi filozofowie ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


23 maja 2010, o 22:07
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 17:47
Posty: 66
Płeć: mężczyzna
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Witam. Jak często należy zmieniać olej w lagach? Czy sprężyny przedniego zawieszenia przy przebiegu 54000 km kwalifikują się do wymiany oraz co jaki przebieg należy taką wymianę czynić? pozdro

_________________
Srebrna SV 650 S 2003r.


1 cze 2010, o 08:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL