Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://www.svforum.pl/ |
|
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=5916 |
Strona 54 z 57 |
Autor: | koroviov [ 17 lis 2014, o 20:02 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Metodą małych kroków doszedłem do tego że jeździ zadowalająco. Dziur nie ma. Spalanie na poziomie 7. |
Autor: | Inkling [ 17 lis 2014, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
U mnie jest: dysza główna: 155, pilot jet: 17,5 (chyba oryginał), śruba regulacji wolnych obrotów: wykręcona o trzy obroty, iglica na środkowym rowku, oryginalny filtr powietrza desnorklowany. Na tych ustawieniach przy oryginalnym wydechu było dobrze, choć hamownia nie wykazała żadnego wzrostu mocy. W czasie jazdy pojawiła się dziura ok. 5500-6000 obrotów. Spalanie wzrosło o ok. 0,8 litra/100km - choć sądzę, że wynika to raczej z bardziej agresywnej jazdy niż wcześniej. Od października mam przelotowy wydech (oryginał przerobiony przez Edzia) - niestety, nie miałem możliwości sprawdzenia osiągów przy tym set-upie (brak dobrego asfaltu, zła pogoda), ale mam wrażenie, że silnik pracuje nieco płynniej. Zobaczymy na wiosnę. |
Autor: | don kowal [ 17 lis 2014, o 21:40 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
To ja będę miał podobnie. Też wydech od Edzia i dysze 155. A swoją drogą to co zmienia to ustawienie iglicy? Czy trzeci ząbek czy dwa i pół przez podkładkę? |
Autor: | Inkling [ 17 lis 2014, o 21:57 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Wysokość iglicy determinuje zasilanie silnika przy średnim otwarciu przepustnicy. Różnica połowy rowka może wydawać się niewielka, ale pozwala precyzyjniej ustalić skład mieszanki w tym zakresie. Właściwie wybrać można jedynie przy pomocy prób i błędów: hamownia lub żmudne dostrajanie podczas testów drogowych. |
Autor: | Słoniu [ 17 lis 2014, o 22:23 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze | |||||||||
Ja nie mam strokera, tylko rozwiercane cylindry z 81 do 90 mm. Kolektor 40 mm to podstawa, aby mod wałkowy dał wymierne przyrosty. U mnie po modzie wałkowym + kolektor Arrow + dostrojony gaźnik + lejki dolotowe leciałem równo ze 105 konną CBR600F3, a 110 konny Z750 już lekko mi uciekał po minięciu 180 km/h. Ogólnie to był szał pał jak na V2 o pojemności 645 cm3. Co do spalania to przy pałowaniu tor+ulica to nie przekraczało 7,35l |
Autor: | vioox [ 18 lis 2014, o 14:29 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Spalanie nie wzroslo dalej pali tyle ile odkrecisz manetke... Moj set na wiele ci nie pomoze bo mam filtr KN wyciety. Dysze 157.5 aktualnie. Iglica dynojet na 3 rowku i sruba mieszanki wykrecona o 3 obroty... taki mix |
Autor: | Słoniu [ 18 lis 2014, o 21:23 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Ważne info dla budujących własny układ wydechowy: Średnice wewnętrzne rur mojego Arrow'a idących od głowic mają 40 mm, rura zbiorcza ma 48 mm (20% większa średnica). Projektując nowy układ z rurami 50 mm trzymałem się proporcji (mnożnik 1.2) i wyszła mi rura zbiorcza 60 mm - Wg Engine Analyzera najlepsze wyniki mocy maksymalnej uzyskałem właśnie przy 60-63.3 mm średnicy wewnętrznej, czyli coś w tym jest. |
Autor: | gonzo911 [ 18 lis 2014, o 22:34 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Słoniu mam opcje rury 44,5mm ścianka 2 czyli średnica 40,5 lub 42,4mm ścianka 1,5 średnica 39,4 Różnica wagi ok 600g na metrze czyli układ cięży o 1000-1200g Która opcja korzystniejsza wg ciebie? |
Autor: | Słoniu [ 18 lis 2014, o 23:18 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Brałbym tą 44,5x2 mm. Niecałe 1,5 kg rozłożone równomiernie pod silnikiem jest niezauważalne. |
Autor: | Rozkosmany [ 18 lis 2014, o 23:38 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Słoniu, a tak z ciekawości czy chciałby ci sie zapodać w ten program taka sytuację jakby odwrotną? W sensie tuż za głowicą komora rozprężna a dalej wąsko. Powiedzmy jakis odcinek z 70-80 mm średnicy na 100-150 długości. Ciekawe co by wyszło? |
Autor: | Słoniu [ 19 lis 2014, o 00:05 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Przed chwilą sprawdzałem - lekkie spadki momentu w całym zakresie - mniej więcej o 1-2 Nm. |
Autor: | vioox [ 19 lis 2014, o 16:35 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Gonzo biez rure 1.5mm... 2 to troche przesada mysle ze ori tez ma grubosc miedzy 1 a 1.5 mm |
Autor: | gonzo911 [ 19 lis 2014, o 16:53 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Ale wtedy 1mm średnicy mniej... |
Autor: | Inkling [ 19 lis 2014, o 17:35 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
0,6mm, bo idealny wymiar to 40mm, więc 40,5mm to z kolei zbyt dużo. |
Autor: | Słoniu [ 19 lis 2014, o 17:38 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Dodajmy zbierającą się sadzę i 40,5 mm będzie akuratne. |
Autor: | vioox [ 19 lis 2014, o 18:12 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
To dawaj z rury precyzyjnej 42 i scianka 1mm zaraz zmierze ori scianke... |
Autor: | gonzo911 [ 19 lis 2014, o 18:34 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Jest rura 43x1.5 ale nie ma kolanek... |
Autor: | vioox [ 19 lis 2014, o 19:45 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Sraj kolanka znajdz firme co wygina rury na gietarkach cnc ci takie rogi wygna ze spawanie sie ograniczy do dospawaniu zawiesi i przejscia 2 w 1... i elo... |
Autor: | Inkling [ 19 lis 2014, o 20:46 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Dokładnie! Vioox, a co z Twoim projektem wydechu? Też się odgrażałeś |
Autor: | gonzo911 [ 19 lis 2014, o 21:10 ] |
Tytuł: | Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze |
Pany ja na wsi mieszkam tu nie ma takich cudów. |
Strona 54 z 57 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |