Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 18:18
Posty: 41
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Witam

Chciałem prosić o ocenę luzów zaworowych, które ostatnio pomierzyłem.
Sprawa wygląda następująco:
Obrazek

Serwisówka mówi, że luzy są ok poza jednym zaworem. Moto ma przejechane (na liczniku :) ) 40000km i będzie ze mną jeździło myślę że co najmniej 3-4 lata. I teraz moje pytanie czy warto dodać do wszystkich "dobrych" luzów te 0,05mm żeby były w górnej granicy czy zostawić tak jak jest i wyregulować tylko ten jeden?

Pozdrawiam


9 cze 2012, o 15:04
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Sam wiesz ze robota dużo nie zajmuje, i nie jest jakaś nieprzyjemna. Zmieniłbym 1 płytkę, a potem kontrola, ponieważ zmiany długości np. zaworów nie są liniowe w czasie - może się okazać np. że przez następne 20 000 nie zmienią się w ogóle ;) Skąd wiesz jakie tam wszędzie płytki są - ściągałeś wszystkie wałki ? Po co ? ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


9 cze 2012, o 17:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Jeśli wiesz jakie masz płytki, to musiałeś już i tak powyjmować wałki rozrządu. Ja bym wymienił płytki tak, by wszystkie zawory ustawić mniej więcej w połowie tolerancji. Robota w sumie ta sama, więc chyba warto dołożyć te kilkanaście/kilkadziesiąt złotych i mieć święty spokój na kolejne kilkadziesiąt tysięcy...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


9 cze 2012, o 17:33
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 18:18
Posty: 41
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Tak zdejmowałem wałki, żeby pomierzyć grubość płytek.

Dobrze rozumiem, żeby zwiększyć luz trzeba zmniejszyć grubość płytki?

Jeżeli tak to wymyśliłem to tak:
Obrazek

I jeszcze chciałem zapytać co sądzicie o płytkach firmy Hot Cams, jakieś "Amerykańskie" :) z allegro za 8zł sztuka, nada się to?


9 cze 2012, o 21:26
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Wszystko ok:) Płytki też ok, to samo co w sklepach po 15-20zł

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


10 cze 2012, o 00:30
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:42
Posty: 144
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Hey,

Mam drobny problem z inspekcją zaworów. A mianowicie krzywki w manualu K3 (mam K8 ale suplement nie mówi nic o zmianach) po ustawieniu znaków są w odwrotnej pozycji, czy:
- manual krzywki w górę
- moto krzywki w dół

Jakieś porady?

Dodatkowo serwisówka nie mówi w którą stronę trzeba ustawiać znaki by było to zgodne z normalnym działaniem silnika?

pzdr,
Paweł


5 lip 2012, o 00:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zrób jeszcze raz 360st wałem korbowym, może sytuacja się poprawi ;) Jeden obrót wałka rozrządu to dwa obroty wału korbowego.

Co do kierunku kręcenia, to łapiesz kluczem za nakrętkę mocującą koło magnesowe na wale i kręcisz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, tak samo w SV650 i SV1000.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


5 lip 2012, o 01:07
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:42
Posty: 144
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
oki sprawdze. Dzisiaj już nie mam siły po klockach, lince sprzęgła i rozwiercaniu śruby w zbiorniczku hamulcowym ...

Jednak producent miał racje żeby serwis robić przy 24000 a nie przy 24006 jak moto zakaprysi ... ;)


5 lip 2012, o 01:13
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2011, o 14:25
Posty: 156
Lokalizacja: ETM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
czy jest regułą, że w SVkach luzy się zmniejszają? Tzn. że zawsze jak trzeba robić regulację to na IN mamy mniej niż 0.1mm a na EX mniej niż 0.2mm? Pytam bo zajrzałem do moich przy 34kkm na EX listek o grubości 0.2mm wchodzi z lekkim oporem, więc mam się spodziewać, że niebawem zawory będą do regulacji? I ciekawi mnie za ile kilometrów powinienem teraz zajrzeć pod pokrywy?

_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności i jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę.


20 sie 2012, o 23:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Teoretycznie luzy powinny się zmniejszać, tak wynika z konstrukcji układu rozrządu, nie ma żadnych dźwigni pośrednich, popychaczy itd. Ale w praktyce nie zawsze się zmniejszają, bo np. mechanik składając mógł się pomylić, a niestety nie każdy jest taki bystry, żeby jeszcze dla pewności skontrolować luzy po wymianie płytek :] Jak już miałeś zdjęte pokrywy zaworów i luzy są już na granicy dopuszczalnej tolerancji, to trzeba było wymienić płytki na 0.05 cieńsze i miałbyś święty spokój ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


21 sie 2012, o 08:34
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2011, o 14:25
Posty: 156
Lokalizacja: ETM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
lasooch napisał(a):
Teoretycznie luzy powinny się zmniejszać, tak wynika z konstrukcji układu rozrządu, nie ma żadnych dźwigni pośrednich, popychaczy itd. Ale w praktyce nie zawsze się zmniejszają, bo np. mechanik składając mógł się pomylić, a niestety nie każdy jest taki bystry, żeby jeszcze dla pewności skontrolować luzy po wymianie płytek :] Jak już miałeś zdjęte pokrywy zaworów i luzy są już na granicy dopuszczalnej tolerancji, to trzeba było wymienić płytki na 0.05 cieńsze i miałbyś święty spokój ;)

dzięki za odpowiedź, niestety moto potrzebne na dojazdy do pracy więc przyjemność regulacji zostawię sobie na okres poza sezonem ;) jeszcze jakieś 3kkm nakręcę więc myślę, że jakoś drastycznie to się od razu nie zmieni i do końca sezonu wytrzyma tym bardziej, że jeszcze się łapie w widełki ;)

_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności i jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę.


21 sie 2012, o 20:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2011, o 22:57
Posty: 404
Lokalizacja: Siewierz/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 00' --> XX 97'
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Witam.
Właśnie jestem w trakcie regulacji luzów zaworowych:) Sprawa wygląda tak, że pomierzyłem sobie wszystko. Tył jest ok. Przód płytki do wymiany. I teraz pojawił się problem. Nie mogę włożyć wałków rozrządu. Ustawiam F. Wkładam jak w serwisowce. Przekręcam korbą i wałki się blokują. Tylnych wałkow nie wymontowywałem. Ma ktoś jakieś pomysły??


4 wrz 2012, o 12:57
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zaznaczsyłeś sobie cechy na łańcuszku ? Ustaw na dole na kole cechę, sprawdź co takiemu położeniu odpowiada na wałkach rozrządu ( patrz na obie głowice na raz jak działają ). Nie zapomnij, że jeśli na dole ustawisz np. F to na górze nie będziesz zmieć sprawy idealnie liniowo ( związane jest to z wydłużeniem łańcuszka rozrządu ? ).
Jak ustawisz zgodnie z cechami to noł fakin łej - musi pasować. Chyba że masz wałki poprzekładane z 2003 i ssące w miejsce wydechowych ?

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


4 wrz 2012, o 13:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2011, o 22:57
Posty: 404
Lokalizacja: Siewierz/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 00' --> XX 97'
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Masz może jakieś rysunki ustawienia wałkow rozrządu na tylnim jak i na przednim cylindrze? I czy gdy chce sprawdzić czy wałki są dobrze założone to muszę wkrecac napinacz?


4 wrz 2012, o 13:50
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2014, o 18:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Witam!
U mnie sprawa wygląda tak:
Esfał lekko cykał, spuściłem chłodziwo, zdemontowałem siedzenie, zbiornik, pokrywy zaworów, pomierzyłem luzy - na 3 zaworach w normie, na 5 sporo za małe, więc zdemontowałem wałki wymieniłem płytki, zamontowałem wałki na znaki, pomierzyłem luzy jeszcze raz - wyszły książkowe, złożyłem wszystko do kupy i teraz... cyka o wiele głośniej niż przed regulacją! Podczas jazdy już od 3000 obr. uszy więdną! Motocykl pali od strzała, wchodzi na obroty, ma moc więc przyjmuję że wałki założyłem prawidłowo.
Czy zdarza się że po ustawieniu luzu na właściwy (jak wcześniej był za mały) rozrząd głośniej pracuje?


5 gru 2015, o 23:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
kaladin napisał(a):
Witam!
U mnie sprawa wygląda tak:
Esfał lekko cykał, spuściłem chłodziwo, zdemontowałem siedzenie, zbiornik, pokrywy zaworów, pomierzyłem luzy - na 3 zaworach w normie, na 5 sporo za małe, więc zdemontowałem wałki wymieniłem płytki, zamontowałem wałki na znaki, pomierzyłem luzy jeszcze raz - wyszły książkowe, złożyłem wszystko do kupy i teraz... cyka o wiele głośniej niż przed regulacją! Podczas jazdy już od 3000 obr. uszy więdną! Motocykl pali od strzała, wchodzi na obroty, ma moc więc przyjmuję że wałki założyłem prawidłowo.
Czy zdarza się że po ustawieniu luzu na właściwy (jak wcześniej był za mały) rozrząd głośniej pracuje?


W SVce luzy zaworowe zazwyczaj się zmniejszają. Co zresztą zauważyłeś u siebie. Także efektem ubocznym jest tak jakby "cichnięcie" silnika, a nie jak niektórzy myślą głośne cykanie. To cykanie to zazwyczaj napinacz łańcuszka rozrządu.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


5 gru 2015, o 23:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03
Posty: 830
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Przecież to normalne. Na logikę biorąc, jeżeli luzu by nie było to krzywka miałaby cały czas kontakt ze szklanką - nie cyka bo nie traci kontaktu. A luzy wraz z przebiegiem ulegają zmniejszeniu... Olej też w jakimś zakresie tłumi to "cykanie". Jeżeli mocno tłucze to sprawdź jeszcze raz może faktycznie coś źle złożyłeś.

_________________
Imperare sibi maximum imperium est


5 gru 2015, o 23:14
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2014, o 18:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Nie wydaje mi się żeby to były łańcuszki bo raczej nie zaczęły by hałasować same z siebie po regulacji zaworów. Sprawdzę jeszcze raz luzy zaworowe, ustawienie wałków i dla pewności napinacze i jak będzie ok to podjadę w poniedziałek do warsztatu


5 gru 2015, o 23:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03
Posty: 830
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Też tak myślę. Tym bardziej że w tysiaku z tego co pamiętam nawet napinacza nie trzeba ruszać i łańcucha żeby wałki zdjąć. Jest mniej roboty niż w małej sv.

_________________
Imperare sibi maximum imperium est


6 gru 2015, o 13:31
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2014, o 18:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Temat ogarnięty. Przyczyną hałasu były zbyt duże, choć książkowe, luzy zaworowe. Po ich zmniejszeniu z 0,17-0,18 na 0,12-0,13 na ssących i z 0,27-0,29 na 0,22-0,23 na wydechowych niepożądane dźwięki zniknęły. Przy okazji przestawiłem wałek wydechowy na drugim cylindrze, bo był przestawiony o 1 ząbek, co powodowało nierówną pracę silnika.
Tak więc, dla potomnych, radzę nie przesadzać z wartością luzu zaworowego - lepiej utrzymywać go bliżej dolnego limitu niż górnego, chyba że chcecie żeby wasze uszy krwawiły podczas jazdy...


7 gru 2015, o 21:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL