Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 kwi 2024, o 21:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic 
Autor Wiadomość
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
markervip napisał(a):
hehe, już nie trzeba :P
Pan lpt mi obsłuch zrobił i stwierdził że to zaworki mi grają żałobnego marsza :]


Zaworki u nas się zacieśniają, więc chyba ciężko coś wysłuchać. Mi tam raczej PAIR hałasował + przepustnice głośno chodziły ;) Chociaż na ogół coś tam sobie delikatnie klikało i na słuch nie za wiele można rozpoznać - trza podłubać :)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


16 gru 2010, o 17:18
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Dzisiaj zabrałem się za regulację zaworków w suce. Wszystko idzie dobrze, płytki już rozkminione (4 muszę dokupić :/) Zastanawia mnie jednak ustawienie wałków rozrządu na tylnym cylindrze. Wygląda na to, że oba wałki są przestawione o jeden ząbek, a przynajmniej tak mi się wydaje porównując z serwisówką. Co o tym myślicie?? Wcześniej suka chodziła, miała jednak czasem problem z rozruchem na zimnym silniku i falowały jej delikatne obroty nawet po synchro przepustnic.

Fotka wałków:
Obrazek

Fotka z serwisówki:

Obrazek

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


6 sty 2011, o 18:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Heh, sam jestem ciekaw. Czekam, co się okaże. A przy okazji zapytam. Pytanie może głupie dla tych, co już to robili, ale że nigdy nie ściągałem wałków...

Chodzi o rozdziały serwisówki 3-26, 3-28 i 3-102, żeby nie było - czytałem te rozdziały, więc nie odsyłajcie mnie do nich ;)
W serwisówce jest podane w jakiej pozycji ustawić wałki do ściągania:
1. cyl. w pozycji "TDC of compression stroke" i 2. cyl. w poz. "ATDC of expansion stroke", są też rysunki, jak to powinno wyglądać; celowo nie tłumaczę z ang., mam nadzieję, że nazwy mimo wszystko są jasne

Do zakładania zaś serwisówka każe kierować się znacznikami na wałkach. Rysunek układu wałków dla 1. cylindra jest taki sam jak dla zdejmowania, ale dla 2. cylindra jest to lustrzane odbicie. Chodzi o grafy z rozdz. 3-28 i 3-102.

I teraz: zakładamy wałki w tej samej pozycji w jakiej były ściągane (wtedy różnica w rysunkach wynikałaby stąd, że z różnej strony patrzymy na motocykl), czy nie? Czy w pozycji "do ściągania" znaczniki są ustawione tak jak do zakładania, czy nie?

Na mój chłopski rozum, to cała operacja może wyglądać tak:
ustawiam wałki w pozycji do ściągania , odkręcam co trzeba, ściągam wałki, podmieniam płytki w razie potrzeby i wstawiam wałki z powrotem i dokładnie w tej samej pozycji (po znacznikach) jak je ściągałem. Jak się mylę, to proszę o sprostowanie.

Mam nadzieję, że nie namieszałem za bardzo i wszyscy wiedzą, o co dokładnie mi chodzi :)
Z góry dzięki :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


6 sty 2011, o 18:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
jaco1509, liczba ogniw między znakami na obu wałkach się zgadza z serwisówką, więc powinno być git. Jeżeli jeszcze wał korbowy też się zgadza z wałkami (na magnecie masz znaki), to jest dobrze. Jedyne co się różni, to że w serwisówce znak jest jakby na lewej części ogniwa, a u Ciebie na prawej, ale to przecież nie ma żadnego znaczenia, liczy się jedynie wzajemne ustawienie wszystkich trzech wałków :)

pm2z, nie bardzo chce mi się wczytywać teraz w serwisówkę, ale to:
Cytuj:
Na mój chłopski rozum, to cała operacja może wyglądać tak:
ustawiam wałki w pozycji do ściągania , odkręcam co trzeba, ściągam wałki, podmieniam płytki w razie potrzeby i wstawiam wałki z powrotem i dokładnie w tej samej pozycji (po znacznikach) jak je ściągałem. Jak się mylę, to proszę o sprostowanie.

brzmi bardzo sensownie. Pies trącał w jakiej pozycji się wałki zdejmuje czy zakłada. Ważne, by na finał znaczniki się zgadzały i tyle :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 sty 2011, o 19:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Jacku, akurat obciąłeś ważny fragment na fotce. Strzałka przy IR na prawym wałku powinna pokrywać się z krawędzią głowicy. Wtedy od zęba nr 2 odliczasz ogniwa do zęba 3. Drugi wałek ustawiasz względem pierwszego, a pierwszy względem krawędzi głowicy.


6 sty 2011, o 19:46
Zobacz profil WWW
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Dokładnie popatrzyłem i wszystko jest ok :). Po prostu przy ostatniej regulacji widocznie łańcuch przeskoczył o ząbek w silniku i dlatego u mnie znaki nie pokrywają się z kołkami tak jak w serwisówce. Dzięki za odpowiedź :piwo:. Przedni gar juz zrobiłem, jutro jadę po płytki i wszystko składam do kupy. Przy okazji to jakby ktoś chciał to zostały mi 4 płytki 175, 178, 180, 182 to za browarka oddam.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


6 sty 2011, o 22:11
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Z tego co mi wiadomo to bardzo często wychodzi "nie idealnie" (te wzajemne położenia itp...) U mnie jak były znaczniki w linii ( w litrze robi się to 100razy łatwiej... ) to znowu na dole przy wale był lekki odchyl na tym "okienku" czyli na magnecie.
Nawet ludzie w poradnikach (typu "raz dwa trzy wymień rozrząd Ty"), pisują że często nie wychodzi to jak w serwisówce - lecz jeśli przestawisz cały układ o jeden ząbek to zauważysz że to co dopiero idiotycznie leży, i wrócisz do poprzedniej pozycji ;)

Jeszcze jedno podstawowe pytanie co do falowania - przelot + k&n jest? ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


7 sty 2011, o 00:00
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Rozrząd poskładany, wszystko się zgadza z serwisówką, ale mam już chyba ostatnie pytanie. Na magnecie jest tylko jeden znak "F", skąd wiadomo, że teraz trzeba złożyć przód czy tył? Przy reg. zaworów no to rozebrałem tył, wyregulowałem, jeszcze jeden obrót wałem i składam przód, ale jak jest np, jak się rozbiera silnik?? Wydaje mi się, że służy do tego znak "R" na magnecie, ale może podpowiecie?? Pytam bo chcę się upewnić na 100% czy wszystko ok, chociaż pewnie i tak ciśnienie skoczy przed pierwszym przyciśnięcie startera :D
lpt napisał(a):

Jeszcze jedno podstawowe pytanie co do falowania - przelot + k&n jest? ;)


k&n - tak
przelot - dopiero będzie :D :D :D

Zawory wydechowe na tylnym cylindrze miały mały luz (0,18), a dolotowe 0,09 i 0,1 może to miało wpływ?

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


7 sty 2011, o 18:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
W przypadku zdjęcia obu wałków na raz, ustawiasz wał w pozycji "F". W tym położeniu instalujesz wałki dla cylindra 1 (przedni, F). Przekręcasz wałem o 360 stopni i instalujesz wałki cylindra 2 (tylni, R).


7 sty 2011, o 22:08
Zobacz profil WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Napiszę rzecz prostą, zbadaną przez niemców na dyno i paru innych urządzeniach. Ingerencja w airbox może zmienić poddciśnienia w kolejnych przepustnicach. W gixach litrowych falowanie przy przeróbkach jest na poziomie dziennym, u nas z tego co się spotkałem to też. To, że u Ciebie falują obroty może mieć milion przyczyn - ale posiadając k&n łatwo tego nie wychwycisz bo on sam może to powodować. Do tego jeśli sam go wymieniłeś i nikt nie ingerował w mieszankę możesz dopisać jako kolejną przyczynę ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


8 sty 2011, o 00:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Myślę, że synchronizacja przepustnic na założonym airboxie powinna pomóc?


9 sty 2011, o 23:59
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
A ja mam jeszcze pytanie, jakim kluczem odkręcę wałki rozrządu?
Właśnie kupiłem klucz dynamometryczny z wyjściem 1/4" i nasadki pasujące do niego mam tylko do 11mm.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


10 sty 2011, o 19:55
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: pies w budowie 929:)
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
10mm.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


10 sty 2011, o 21:14
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 12 lis 2010, o 17:20
Posty: 30
Płeć: mężczyzna
Post Wymiana rozrzadu oeaz regulacja zaworów sv650s
Witam. Mam pytanie co ile należy robić regulacje zaworów oraz przy jakim przebiegu należy wymienić rozrząd?? Susi ma przejechane 26 tys. km. Pozdrawiam


4 kwi 2011, o 12:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Wymiana rozrzadu oeaz regulacja zaworów sv650s
A jaki masz rocznik?

W rocznikach po 2003 należy przeprowadzić sprawdzenie luzów zaworowych i przeprowadzić ewentualną regulację
poprzez wymianę płytek zaworowych.
Zawory powinny mieć luz:
Obrazek

Tabela przeglądów i sprawdzeń dla rocznika 2003:
Obrazek

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


4 kwi 2011, o 13:13
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana rozrzadu oeaz regulacja zaworów sv650s
Sprawdzenie oraz ewentualna regulacja zaworów co 24kkm. Wymiana rozrządu jak łańcuch nie będzie się mieścił w limitach z serwisówki, ale na to przy pierwszej kontroli nie masz co liczyć ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


4 kwi 2011, o 13:16
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 12 lis 2010, o 17:20
Posty: 30
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana rozrzadu oeaz regulacja zaworów sv650s
Rocznik 2004. Dzwoniłem do serwisu Pitstop i mówili że należy ostawiać zawory co 12 tys km Maksymalnie. Delikatnie zaczęło być słychać cykanie tylko czy to zawory czy to rozrząd.


4 kwi 2011, o 13:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Wymiana rozrzadu oeaz regulacja zaworów sv650s
Cykanie będziesz słyszał zawsze, nawet jak założysz nowe łańcuszki rozrządu to po kilku tyś km będzie tak samo słyszał cykanie.

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


4 kwi 2011, o 13:20
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 12 lis 2010, o 17:20
Posty: 30
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana rozrzadu oeaz regulacja zaworów sv650s
Cykania wcześniej nie było. Dopiero wczoraj się pojawiło.


4 kwi 2011, o 13:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana rozrzadu oeaz regulacja zaworów sv650s
Kontrolę luzów zaworowych robi się co 24tys. km, jak luzy nie mieszczą się w wyznaczonych granicach, to należy wymienić płytki zaworowe.
Serwisówka nie wspomina nic o limicie dla łańcuszków rozrządu, można się kierować jedynie stopniem wysunięcia napinaczy.
W serwisie mogą gadać różne głupoty, bo im częściej będziesz do nich zaglądać, tym więcej zarobią ;)

Nie łączyłbym raczej "cykania" z luzem zaworów. Wraz z rosnącym przebiegiem, luzy zaworowe w tym silniku maleją, więc nic nie robi się głośniejsze, tylko raczej wszelkie "cykanie" się wycisza. Cykanie mogłoby być objawem zbyt dużych luzów zaworowych w układzie rozrządu z dźwigienkami, a nie tak jak jest u nas.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 kwi 2011, o 15:22
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL