Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 kwi 2024, o 19:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 11:14
Posty: 58
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K9
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Koledzy gdzie kupię uszczelkę pokrywy zaworów? Szukam, szukam i nic nie widzę :(
Spoiler:


12 sty 2016, o 13:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2772
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Pękła ci? Zazwyczaj jest ona wielokrotnego użytku.


12 sty 2016, o 13:28
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 11:14
Posty: 58
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K9
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
nie, jest cała, nie wiedziałem, że jest wielokrotnego użytku - widocznie źle coś doczytałem, dzięki! :D


12 sty 2016, o 13:37
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2014, o 18:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
nie zapomnij posmarować jej silikonem wysokotemperaturowym przed montażem, bo inaczej będzie się lało jak z kranu


12 sty 2016, o 23:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2772
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ja smaruje silikonem w sprayu i jest git, troche dłużej polata z tym.


12 sty 2016, o 23:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03
Posty: 830
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Silikon powinien wystarczyć tylko od strony "księżyców". Resztę wyczyścisz, posmarujesz olejem i będzie git. Nie ma sensu smarować całej silikonem, chyba że jest już faktycznie zmęczona mocno.

_________________
Imperare sibi maximum imperium est


13 sty 2016, o 10:13
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2015, o 17:41
Posty: 157
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000s
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
ja używałem sylikonu do misek olejowych samochodowych. Przydaje się w wielu przypadkach:) a o oleju nie słyszałem, żeby miał właściwości uszczelniające...


13 sty 2016, o 11:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2772
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Produkty na bazie ropy raczej nie działają korzystnie na gumę, nie wiem jak jak w pełni syntetyczne oleje. Gdy jest bardzo zniszczona, użycie silikonu jest bezsensu, jest po prostu za późno.


13 sty 2016, o 12:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03
Posty: 830
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Tomasz.qwerty napisał(a):
a o oleju nie słyszałem, żeby miał właściwości uszczelniające...

Zawsze tak robię nawet jak nową montuje, lepiej się układa. Filtr też na sucho wkręcasz??

hubi199 napisał(a):
Produkty na bazie ropy raczej nie działają korzystnie na gumę, nie wiem jak jak w pełni syntetyczne oleje. Gdy jest bardzo zniszczona, użycie silikonu jest bezsensu, jest po prostu za późno.


Uszczelka ma stały kontakt z olejem, więc nie wiem jak miałby na nią negatywnie wpływać. Materiał ma pracować w takim środowisku i tyle. Co do zmęczenia uszczelki - nie mówimy tu o mechanicznym uszkodzeniu, uszczelki tracą elastyczność i przepuszczają a silikon uzupełnia miejsca gdzie uszczelka "nie dochodzi" między powierzchniami.

Nie chcę tu wywoływać zbędnych dyskusji, bo każdy ma pewnie sposób który stosuje i się sprawdza. Ja zawsze tak robiłem i było ok.

_________________
Imperare sibi maximum imperium est


Ostatnio edytowano 13 sty 2016, o 22:17 przez drk, łącznie edytowano 1 raz



13 sty 2016, o 12:37
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2015, o 17:41
Posty: 157
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000s
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
filtr ma gumową uszczelkę i olej pomaga w maksymalnym i szczelnym dokręceniu. Jak smarujesz sylikonem, czy tzw. uszczelką w płynie to olej nie wiem czy pomoże. Jednak nie jestem mechanikiem i oczywiście mogę się mylić:)


13 sty 2016, o 17:18
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2014, o 18:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Rety, z kim ja pracuję... Nowy filtr oleju smaruje się olejem, żeby uszczelnienie się nie wywinęło podczas dokręcania a nie po to żeby coś tym olejem uszczelnić. Olej nie służy do uszczelniania, uszczelka służy do uszczelniania (co za głęboka myśl mi wyszła).


13 sty 2016, o 22:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03
Posty: 830
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Nie napisałem że olej uszczelnia. Pozwala się ułożyć uszczelce. Idąc Twoim tokiem rozumowania skoro po posmarowaniu uszczelki filtra nie ma wycieków, to przy pokrywie zaworów też ich nie będzie. Posmaruj całą uszczelkę silikonem to przy następnym demontażu nie dość że sranie się z oderwaniem to najprawdopodobniej wtedy pójdzie już w kosz. Moim zdaniem silikon tylko tam gdzie serwisówka mówi.


kaladin napisał(a):
Rety, z kim ja pracuję... .


Teach me master ... :D Teraz zacznie się przepychanka typu moja racja mojsza niż twojsza.
Już nie będę wspominał o ludziach co na mydło montują uszczelki - bo niektórzy osiwieją.
Najważniejsze jest osiągnięcie celu czyli szczelność. Podstawa to równomierne dociągnięcie śrub pokrywy.

_________________
Imperare sibi maximum imperium est


14 sty 2016, o 09:47
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2015, o 17:41
Posty: 157
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000s
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
drk napisał(a):
Nie napisałem że olej uszczelnia. Pozwala się ułożyć uszczelce. Idąc Twoim tokiem rozumowania skoro po posmarowaniu uszczelki filtra nie ma wycieków, to przy pokrywie zaworów też ich nie będzie. Posmaruj całą uszczelkę silikonem to przy następnym demontażu nie dość że sranie się z oderwaniem to najprawdopodobniej wtedy pójdzie już w kosz. Moim zdaniem silikon tylko tam gdzie serwisówka mówi.
.


To nie wynika z mojego toku rozumowania. Smarując gumę pomagasz w jej maksymalnym dokręceniu czyli jak kolega wyżej napisał, żeby się nie wywinęła. Z oderwaniem nie miałem większego problemu ale chyba tez o to chodzi, jeśli się dobrze "skleiło" tzn jest szczelne:) i tak płynna uszczelka idzie w kosz ale to chyba normalne ale spokojnie rozumiem Twój punkt widzenia. Ja mam swoją metodę i tyle. Mechanikiem nie jestem ani alfą i omegą więc mogę się mylić.

Z drugiej strony zastanawiam się jak to w praktyce robisz. Czyścisz i Odtłuszczasz krawędzie pokrywy i bloku silnika później na to olej później sylikon i uszczelka?


14 sty 2016, o 11:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
drk napisał(a):
Silikon powinien wystarczyć tylko od strony "księżyców". Resztę wyczyścisz, posmarujesz olejem i będzie git. Nie ma sensu smarować całej silikonem, chyba że jest już faktycznie zmęczona mocno.


+1 Dokładnie tak

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


14 sty 2016, o 12:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2772
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Chyba nie piszemy o tym samym silikonie


14 sty 2016, o 12:44
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2014, o 20:33
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Grodziska Maz.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Przy próbie odkręcenie korka od obudowy alternatora, obrobił mi się otwór od odkręcania (ten imbusowy). Skończyło się przewierceniem korka i odkręceniem poprzez wkręcenie śrub. Niestety otwory przeszły na wylot i po odkręceniu korka zauważyłem, że w środku, pod śrubą alternatora jest kilka opiłków metalu. Udało mi się je wyciągnąć, ale nie mam pewności, że gdzieś głębiej, poza zasięgiem wzroku, nie ma ich więcej. Czy dla bezpieczeństwa i spokojnego sumienia, nie powinienem ściągnąć całej obudowy alternatora? Czy przed jej zdjęciem nie trzeba spuścić całego oleju? Czy obudowa jest uszczelniona uszczelką czy wystarczy skręcić na silikon do silników?

_________________
GSF 600N 98'>>SV1000S 03'


10 mar 2016, o 21:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2015, o 23:48
Posty: 455
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n 2004
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Slavoy napisał(a):
Przy próbie odkręcenie korka od obudowy alternatora, obrobił mi się otwór od odkręcania (ten imbusowy). Skończyło się przewierceniem korka i odkręceniem poprzez wkręcenie śrub. Niestety otwory przeszły na wylot i po odkręceniu korka zauważyłem, że w środku, pod śrubą alternatora jest kilka opiłków metalu. Udało mi się je wyciągnąć, ale nie mam pewności, że gdzieś głębiej, poza zasięgiem wzroku, nie ma ich więcej. Czy dla bezpieczeństwa i spokojnego sumienia, nie powinienem ściągnąć całej obudowy alternatora? Czy przed jej zdjęciem nie trzeba spuścić całego oleju? Czy obudowa jest uszczelniona uszczelką czy wystarczy skręcić na silikon do silników?


Obudowa oryginalnie jest na uszczelce, koszt około 30zł. Ale dobry silikon również załatwi sprawę.

Pochwal się lepiej gdzie planujesz teraz zakupić korek pokrywy alternatora bo chyba nie będziesz jeździł z wkręconą w niego śrubą bo to strasznie nieestetyczne.


10 mar 2016, o 22:25
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2014, o 18:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K5
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
52zł w aso - kupowałem ostatnio bo mój też się obrobił... odkręciłem młotkiem i przecinakiem, do łba by mi nie przyszło wiercić w nim otwory na wylot :mur:


10 mar 2016, o 23:47
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2014, o 20:33
Posty: 32
Lokalizacja: okolice Grodziska Maz.
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
kaladin napisał(a):
odkręciłem młotkiem i przecinakiem, do łba by mi nie przyszło wiercić w nim otwory na wylot :mur:


Myślałem, że ten korek jest grubszy :wstyd: . Poza tym przy moich zdolnościach, działanie przecinakiem i młotkiem, mogłoby się skończyć wymianą całej obudowy.
A co z olejem? Spuścić całość, zanim odkręcę obudowę?

_________________
GSF 600N 98'>>SV1000S 03'


11 mar 2016, o 07:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
A dlaczego nie kupiliście sobie klucza imbusowego w odpowiednim rozmiarze ? Ten korek nie jest mocno dokręcony.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


11 mar 2016, o 09:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL