Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 kwi 2024, o 12:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 211 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Naprawa zacisków hamulcowych 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:03
Posty: 261
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR F4( SV w pamieci
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
A ja mam nadal problem. Mianowicie mało skuteczne heble. Aktualnie:
- Po wymianie klocków, najpierw na nowe zwykłem EBC , teraz założyłem oryginalne TOKICO HH i dalej lipa
- Płyn wymieniany, odpowietrzony (co prawda jakiś tak płyn X, ale poprzednio przed zimą na nim jeździłem i było okej)
- Po czyszczeniu zacisków, tłoczków i prowadnic
Dodam, że w jednym z zacisków tłoczki nierówno chodzą i jest trochę wyciągnięta uszczelka, ale nie cieknie płyn hamulcowy. Już normalnie nie mam sił do tego :P Wszystko to po cholernej zimie :[ !! Wymieniać zaciski? Czy może przewody są już do bani ? Ale to by od zimy nagle się "zepsuły":P? W jaki sposób sprawdzić czy całe zaciski są w porządku i czy często się psują, a jak już to co :D?


20 lip 2011, o 17:56
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 5 maja 2011, o 16:47
Posty: 247
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Jeśli przewody masz fabryczne to może to być ich wina.... 11 latek dla gumowego przewodu to 2x za dużo :]

_________________
GG: 7807700
Moja Suzi: http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=3995


20 lip 2011, o 22:14
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:03
Posty: 261
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR F4( SV w pamieci
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
No też nad tym myślałem, tyle, że to się stało nagle po dłuższym postoju zimowym... i nie wiem czy to mogłoby być przyczyną. Bo jeśli wynikałoby to z ich wieku to działoby się to stopniowo?


21 lip 2011, o 15:30
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 462
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Podepnę się do tematu.
SV kupione tydzień temu.
Początkowo hamulec przedni działał bardzo słabo, tzn. klamka była twarda, ale trzeba było użyć naprawdę dużej siły żeby cokolwiek hamowało.
Po mocniejszym hamowaniu tłoczki docisnęły klocki do tarcz i tak już zostały.
Okazało się, że poprzednia właścicielka nie używała przedniego hamulca :mur:
Tłoczki się zastały, pordzewiały a uszczelki do niczego się nie nadawały.
Wyczyściłem zaciski i prowadnice, oczyściłem i wypolerowałem tłoczki, założyłem nowe uszczelki z larssona, wlałem nowy płyn hamulcowy, nasmarowałem klamkę.
Tłoczki poruszają się praktycznie bez oporów.
Niestety po zahamowaniu i puszczeniu klamki klocki trą o tarcze, gdy koło się kręci to słychać wyraźny szum.
Już zgłupiałem całkiem - czy tak ma być?
U mnie w BIGu nie ma takich historii, oba koła kręcą się bez żadnego szumu, klocki nie trą o tarcze, więc zakładam że coś się zjebało ale już nie mam pomysłu co to może być :/


23 sie 2011, o 01:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Podczas przetaczania moto słychać delikatny szum klocków trących o tarczę. Teraz kwestia tego w jakim stopniu one trą i czy wyczuwalnie hamują koło.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


23 sie 2011, o 08:55
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 462
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Po postawieniu na stojaku i zakręceniu kołem wykona może z 5 obrotów i zostanie zatrzymane.
Bez zacisków koło jest jak perpetum mobile.

BTW zmierzyłem przed montażem uszczelki z larssona
uszczelka tłoczka 36x30x4,25
uszczelka zgarniająca 33,5x30x2
Może ktoś jakieś zamienniki doradzi bo 200 pln na 8 uszczelek to lekka przesada


23 sie 2011, o 09:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Myślę, że nie masz się czym martwić ;) Gdzieś tam przyjęło się uważać, że jeśli koło zrobi swobodnie 2 obroty, to już jest OK, u Ciebie robi 5 :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


23 sie 2011, o 11:04
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 462
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
lasooch napisał(a):
Myślę, że nie masz się czym martwić ;) Gdzieś tam przyjęło się uważać, że jeśli koło zrobi swobodnie 2 obroty, to już jest OK, u Ciebie robi 5 :)

Bo mam duże bicepsia i kręcę z rozmachem ;)

Ale jak to jest ze w DR BIG i z przodu i z tyłu klocki (niezużyte) mi WOGLE nie ocierają , koła kręcą się bardzo długo, a hamulce hamują skutecznie :?:


23 sie 2011, o 11:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
W SV tłoczki hamulcowe mamy tylko z jednej strony zacisku. Drugi klocek jest dociskany tylko dlatego, że zacisk jest ruchomy względem prowadnicy. Kiedy kierownik przestaje naciskać na klamkę hamulca, to tłoczki się cofają, jeden klocek odsuwa się od tarczy, ale drugi dalej zostaje dosunięty, no bo przecież zacisk sam z siebie się nie cofnie. Może w BIG'u masz zacisk z tłoczkami po obu stronach tarczy, za to sztywno osadzony w widelcu?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


23 sie 2011, o 16:32
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 maja 2011, o 09:23
Posty: 22
Lokalizacja: wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000SZ 2005
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Pytanko, rozkręciłem przednie zaciski w mojej sv1000 (czterotłoczkowe, nie pływające) żeby przeczyścić i przy skręcaniu posmarowałem te cztery śruby, które trzymają te dwie połówki w całości, posmarowałem pastą miedzianą. Bardzo źle zrobiłem? Nie rozkręcą mi się same?

_________________
było ale się rozbiło... kawa er-6f
jest sv1000sz


19 lut 2012, o 10:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Nie rozkręcą się, dobrze zrobiłeś, że w ogóle czymkolwiek je posmarowałeś, bo zawsze jest tragedia z rozpołowieniem zacisku ;) Za to śruby mocujące zaciski do goleni należy przykręcić z użyciem kleju typu loctite, absolutnie bez żadnych smarów.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


19 lut 2012, o 10:13
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 maja 2011, o 09:23
Posty: 22
Lokalizacja: wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000SZ 2005
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
uff, dzieki :)

_________________
było ale się rozbiło... kawa er-6f
jest sv1000sz


19 lut 2012, o 10:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
A jakie doświadczenia kolegów jeżdżących na dorabianych uszczelnieniach tłoczków? Nic nie cieknie? Zastanawiałem się nad wymianą uszczelnień przy okazji wymiany przewodów, ale jak zobaczyłem te ceny to wymiękłem. Może uda się coś dorobić w Szczecinie w cenie nie przyprawiającej o palpitacje.

_________________
www.poomoc.pl


22 wrz 2012, o 07:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Pewnie, że można dorabiać. Ja wielokrotnie montowałem w zaciskach uszczelniacze zamawiane w sklepie zajmującym się sprzedażą uszczelnień, o-ringów, łożysk itp. Należy je tylko starannie dobrać, tzn. mają być odporne na oleje syntetyczne typu DOT (uszczelniacze przystosowane tylko do olejów mineralnych spuchną) i substancje ropopochodne. Ja za pierwszym razem o tym nie pomyślałem i miałem podwójną robotę. Oczywiście powinny być też tego samego typu, tzn. jeżeli w zaciskach siedzą U bądź V kształtne to takie mogą być. I tutaj znowu nauczyłem się tego na swoim błędzie, bo w zaciskach miałem V-kształtne a zamontowałem zwykłe o-ringi (niektórzy producenci tak robią więc myślałem, że się uda... nie udało się, olej powoli wyciekał). Dlatego nauczony doświadczeniem polecam szukać uszczelniaczy identycznych, bądź dorobić na zamówienie.

Zaznaczam też, że zaciski na których się uczyłem to nie były zaciski do SV'ki. Tych jeszcze nie rozbebeszałem więc nie wiem jak sytuacja wygląda i jakie uszczelniacze tam siedzą. Ale konstrukcja jest prawie identyczna w każdym zacisku.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


22 wrz 2012, o 08:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Dzięki za pomoc.

Z tego co widze na powiększeniu zestawu naprawczego z Larssona to są to kwadringi. Ponoć w Szczecinie jest firma, która mi pomoże. Muszę się z nimi tylko skontaktować i dam dla potomności znać jak to wygląda w naszym regioniei jakie będą koszta. Ciekawe, czy dorobiliby te pozostałe elementy gumowe do zacisków?

_________________
www.poomoc.pl


22 wrz 2012, o 08:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Jeżeli są to uszczelniacze o przekroju kwadratu/prostokąta to sprawa jest uproszczona, bo bardzo łatwo takie uszczelniacze wykonać, bądź w ogóle znaleźć gotowe. Jeżeli poznasz już cenę, to fajnie byłoby gdybyś tutaj napisał, bo sam jestem ciekaw ile kosztują na zamówienie.

PS. Niektórzy wątpią w takie eksperymenty pisząc wypowiedzi typu "aby Cię tylko nie zawiodły te hamulce w najmniej odpowiednim momencie". Zawsze się znajdą przeciwnicy dorabiania takich części na zamówienie. Ale nie po raz pierwszy takie firmy robią podobne rzeczy i zapewniają, że nie ma różnicy w wytrzymałości między tymi od producenta a dorabianymi. Ja jeszcze się nie spotkałem z negatywnymi efektami (może dlatego, że ten efekt był tak negatywny, że delikwent nie miał okazji już się o tym pochwalić :obity: ). Poza tym wielu motocyklistów tak sobie radzi, gdy brakuje zestawów naprawczych w sklepach i nie narzekają.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


22 wrz 2012, o 08:27
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Arek1 napisał(a):
Dzięki za pomoc.

Z tego co widze na powiększeniu zestawu naprawczego z Larssona to są to kwadringi. Ponoć w Szczecinie jest firma, która mi pomoże. Muszę się z nimi tylko skontaktować i dam dla potomności znać jak to wygląda w naszym regioniei jakie będą koszta. Ciekawe, czy dorobiliby te pozostałe elementy gumowe do zacisków?


Upewnij się, że są odporne na płyn hamulcowy. Zwykłe benzynoodporne puchną i zaczynają popuszczać (nie od razu :mrgreen: ). Jak znajdziesz takie, daj cynk, też muszę wymienić uszczelniacze. Ps. w zacisku masz 2 zestawy, zewnętrzne 1x1 (śr. zew równe 20 albo 30mm) oraz wewnętrzne u-ring.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


22 wrz 2012, o 14:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
kacperski napisał(a):
Upewnij się, że są odporne na płyn hamulcowy. Zwykłe benzynoodporne puchną i zaczynają popuszczać (nie od razu :mrgreen: ). Jak znajdziesz takie, daj cynk, też muszę wymienić uszczelniacze. Ps. w zacisku masz 2 zestawy, zewnętrzne 1x1 (śr. zew równe 20 albo 30mm) oraz wewnętrzne u-ring.


Miles napisał(a):
Pewnie, że można dorabiać. Ja wielokrotnie montowałem w zaciskach uszczelniacze zamawiane w sklepie zajmującym się sprzedażą uszczelnień, o-ringów, łożysk itp. Należy je tylko starannie dobrać, tzn. mają być odporne na oleje syntetyczne typu DOT (uszczelniacze przystosowane tylko do olejów mineralnych spuchną) i substancje ropopochodne.


Już uprzedziłem kolegę przed tym faktem ;P

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


22 wrz 2012, o 16:39
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Miles napisał(a):
Już uprzedziłem kolegę przed tym faktem ;P
Obrazek

Wracając do tematu, ogarnij te uszczelniacze. Serio potrzebuję pełen komplet :)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


22 wrz 2012, o 20:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Naprawa zacisków hamulcowych
Arek1 napisał(a):
Dzięki za pomoc.

Z tego co widze na powiększeniu zestawu naprawczego z Larssona to są to kwadringi. Ponoć w Szczecinie jest firma, która mi pomoże. Muszę się z nimi tylko skontaktować i dam dla potomności znać jak to wygląda w naszym regioniei jakie będą koszta. Ciekawe, czy dorobiliby te pozostałe elementy gumowe do zacisków?


Sklep oring.pl na ul. Kalenickiej w Szczecinie robią różnego rodzaju uszczelnienia. Ja tam dorabiałem kwadratowe do seryjnych zacisków do sv koszta troche wysokie jak chcesz zrobić pod wymiar chyba że weźmiesz o przekroju okrągłym powinni mieć na miejscu i za parę złotych

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


24 wrz 2012, o 15:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 211 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL