Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://www.svforum.pl/

Moto straciło moc - help me
https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=23316
Strona 1 z 1

Autor:  Zohan [ 12 paź 2020, o 14:13 ]
Tytuł:  Moto straciło moc - help me

Potrzebna pomoc!!!!!


Moi drodzy przewrucilem się na Sv 650N K5 na mokrej nawierzchni hamując bo lekko padało, na liczniku może miałem 15-20 km/h
Uszkodzona chłodnica ale szczelna, kierownica lekko przekszywiona, i drążek hamowania tył przekszywiony, upadł na prawy bok, generalnie niby nic. Jadąc dalej po przejechaniu może 3km usłyszałem jakby coś w tłumiku siadło, jakby nie szczelny (inny dźwięk niż zawsze) spadek mocy i zgasł. Odpalał ale nie utrzymywał się na biegu jałowym. Podkręciłem na śrobie bieg do 1500 obr i coś tam przy manetce podokrecalem i już nie gasł ale moc spadła drametialnie i ten dźwięk z wydechu jakby była dziura. Na autostradzie na 5 biegu maksymalnie do około 130km/h mogłem uzyskać, na 6 biegu spadała prędkość do 115 a manetka na maksa odkręcona. Jakoś dojechałem do domu na 5 biegu i max 8000obr i 130km/h bo więcej nie dało sie odkrecic. Tankowałem na stacji do pełna i po przejechaniu odcinka jakieś 140 km na autostradzie z stała pretkoscią 115-130 spalał cały bak. Od pełnego do zaświecenia rezerwy przejeżdżałem 120 km.

Miał z was ktoś taki przypadek techniczny, może jakaś rada?

Autor:  hubi199 [ 12 paź 2020, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: Moto straciło moc - help me

Sprawdz czy od IAP czujnika nie spadł wężyk i ogólnie czy wtryski są na swoim miejscu
Podnieś bak i poogladaj wszystko. Nic strasznego nie powinno się stać.

Autor:  komi [ 13 paź 2020, o 12:00 ]
Tytuł:  Re: Moto straciło moc - help me

Fajki na świecach są? Iskry na obu świecach są (może pracował na jeden gar)? Poruszaj złączkami od wtrysków (ale skoro miałeś duże spalanie, to raczej wtrysk podał dawkę do cylindra, ale została wypchnięta bez spalenia przez kolektor wydechowy - czuć w tłumiku niespalone paliwo?).

Odłącz akumulator, wyjmij filtr powietrza i zobacz jak po podłączeniu aku i przekręceniu zapłonu ustawią się przepustnice STV (sterowane silnikiem krokowym). Może być, że masz przymknięty jeden cylinder na dolocie. Efekt będzie taki, że możesz mieć zapłon (iskra), wtrysk dozuje dawkę paliwa a ten cylinder przy braku powietrza będzie Ci dawał efekt hamowania silnikiem w fazie napełniania cylindra i w fazie która powinna być suwem pracy, której nie będzie, skoro mieszankę masz zbyt ubogą w powietrze - stąd duże spalanie.

Te wspomniane max. 130km/h pojawia się przy jeździe na 1 gar albo przy zdławionym moto. Obejrzyj jak działają przepustnice (czy się całkowicie otwierają). Dla pewności moto w "tryb serwisowy" i zerknij co pokazują znaczniki TPS.

Tyle możesz zrobić sam, bez angażowania serwisu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/