Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://www.svforum.pl/

Regulacja gaźników i wybór wakuometru
https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=21437
Strona 1 z 2

Autor:  bartek321 [ 16 lut 2018, o 17:57 ]
Tytuł:  Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Witam Wszystkich.
Idzie wiosna małymi kroczkami więc zaczynam myslec nad regulacją gaźników i postanowiłem ze chce toz robic sam.A wiec do rzeczy:
Jaki wakuometr zakupic?(nie chce robionego) patrzylem i na 4 cylindry na allegro stoją w granicach 150-500 i pare widzialem tam za 700 czy 800 chodzi mi o zegarowe.ja osobiscie nie hcialbym wydac wiecej niz 400 czy taki bedzie dobrze pokazywal?? http://allegro.pl/zestaw-wakuometry-do- ... 24525.html .Nie bede tego uzywal 5 razy na miesiac tylko dla siebie ewentualnie jakiemuus koledzee czy moze 2 raz do rokuu zsynchronizować.Proosze o porade.
I druga sprawa jak regulowac gaźniki w Suzi znaczy sie wiem jak dzialaja waku ale chodzi o sama regulacje,z tego co wiem to najpierw trzeba rozebrac przeczyscic dokladnie obydwa gaźniki a dalej coo?Ponoc ilosc paliwa jest ustawiana fabrycznie i nie powinnno sie jej zmieniać chyba ze chce sie zmienic np osiagi tak? I czym to regulowac co sie reguluje jeszcze?? na co trzeba patrzec w gaznikach???Bo potem synchro na zlozonych ustawia sie podcisnienie w kolektorze ssacym jesli dobrze wiem.Proosilbym o odpowiedzi kogos kto to robil i o nieodsylanie do serwiosowki bo chcialbym sie jasno dowiedziec jak sie to robi?? Pozdrawiam Wszystkich. :)

Autor:  acinr_PL [ 18 lut 2018, o 10:43 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Powiem jedno szkoda kasy na takie wakuometry jeśli chcesz je użyć 2 razy w roku. Co innego jakbyś miał warsztat i zajmował się tym na codzień.
Co do regulacji wszystko masz w service manual z rysunkami co prawda w jęz. angielskim ale każdy laik sobie poradzi.

Autor:  obione89 [ 18 lut 2018, o 10:55 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

W przypadku Sv do synchronizacji gaźników wystarczy u-rurka

Autor:  bartek321 [ 18 lut 2018, o 12:41 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

No dobra ale ja chce sobie kupić te waku i sam zrobić cały zabieg gaźnikom na wiosne.to Czy takie z esredniej polki cenowej beda dobre? za te zalozmy 300zl? Napewno beda leepsze od samorobki.Mial ktos stycznosc z takimi? No wiem wlasnie bede musial tlumaczyc ale choc tak ogolnie zebym wiedzial mniej wiecje co i jak odpowie na moje pytania??

Autor:  artr93 [ 18 lut 2018, o 14:30 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

U-rurka zawsze będzie dokładniejsza od wakuometrów.
Jeśli już chcesz je mieć, to myślę, że takie ze średniej półki powinny być dobre, tym bardziej, gry kupisz takie przeznaczone do motocykli.

Autor:  bartek321 [ 18 lut 2018, o 16:30 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Jak to mozliwe ze recznie robione beda dokladniejsze od oryginalnych dobrej firny waku przeznaczonych do synchro??

Autor:  acinr_PL [ 18 lut 2018, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

To i to się sprawdzi z tym, że na wakuometrze z pewnością wskazówka będzie skakać z czego pomiar może nie być dokładny. W ururce ładnie widać różnicę wysokości cieczyna które działa podciśnienie i jak zalejesz ją olejem jakimś gęściejszym (nie wodą) to skoki cieczy będą płynniejsze i łatwiejsze do wyregulowania. Dla regulacji 2 cylindrów zakup wakuometru to wyrzucenie pieniędzy w błoto bo to samo zrobisz ururką. No ale jak się upierasz i chcesz te wakuometry no to kupuj kto bogatemu zabroni...

Autor:  kuchar [ 18 lut 2018, o 21:44 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Dokładnie jak powyżej u rurka jest lepszym i tańszym rozwiązaniem dla naszych silników. Oprócz tego widziałem pewną odmianę u rurki zbudowaną z dwóch butelek.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Autor:  artr93 [ 18 lut 2018, o 23:26 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

bartek321 napisał(a):
Jak to mozliwe ze recznie robione beda dokladniejsze od oryginalnych dobrej firny waku przeznaczonych do synchro??


Wakuometry są przyrządami, które mają zawsze jakiś błąd pomiaru, wskazówka skacze, dlatego stosuje się dławiki i inne sposoby. U-rurka to czysta fizyka, jeśli jest szczelnie połączona z króćcami, co tyczy się też wakuometrów, to musi pokazać różnicę w podciśnieniu jeśli ona istnieje.

Autor:  bartek321 [ 18 lut 2018, o 23:59 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

dobra rozumiem rozumiem zee jesli chodzi o Sv to lepiej tą ururke bo troche latwiej i dokladniej,trudno cos takiego DOBRZE zrobic??
Bo tak sie troche uparlem na to bo mialem cichą nadzieje ze gdzies taam kiedys beda swiadczyl takie uslugi jak regulacja i synchronizacja dlatego myslalem juz nad czyms co myslalem ze bedzie lepsze i na lata ze tak powiem.

Autor:  bartek321 [ 19 lut 2018, o 00:00 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

aa moge to wykonac na 4 cylindry i mierzyc albo 2 albo 4 czy jak wykonam na 4 to musza byc 4 mierzone??

Autor:  artr93 [ 19 lut 2018, o 00:31 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Na 2 cylindry wystarczy po prostu kawałek przezroczystego wężyka, deska i parę trytytek albo kawałek drutu. Jest wiele opisów. Na 4 cylindry też się da, ale przy 4 garach już warto już mieć oddzielne wakuometry.

Autor:  obione89 [ 19 lut 2018, o 09:31 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Samo posiadanie wakuometrów to polowa sukcesu, trzeba jeszcze wiedzieć jak się nimi odpowiednio posłużyć. Bardzo często za złą pracę silnika odpowiadają nieszczelności w pompce paliwa albo w zaworku otwierającym paliwo, przy pomocy wakuometrów łatwiej to znaleźć.

Autor:  bartek321 [ 19 lut 2018, o 09:58 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Ale to gazniki to paliwa z baku nic nie pompuje,ale tak wiem chodzi Ci o ewentualny pomiar cisnienia.dobra aale zastanawia mmie taka sytuacjaa:mamy juz ta cala ururkee i ustawimyy rowne cisnienie ale co z tego ze bedzie rowne skoro nie bedziemy znac jego pomiarow tak jak z zegarow na waku.a napewno serwisowka albo fabryka przewidziala takie wartosci aby zawartosc mieszanki byla odpowiednia taka jaka fabryka przewidziala ewentualniee zeby ja poprawic to tez musielibysmy znac wartosc tego podcisnienia.

Autor:  artr93 [ 19 lut 2018, o 10:01 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Ma być równo na każdym cylindrze. Nic więcej tutaj nikogo nie interesuje.

Autor:  bartek321 [ 19 lut 2018, o 10:47 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Rowno i nic wiecej ma mnie nie interesowac?? Aa jak bedzie mieszanka tak bogata ze przy kazdym dodaniu gazu bedzie zalewac albo bedzie tak ubogaa ze bedzie szkodzic silnikowii?? Aa i naa oko too tak mi sie wydaje ze srednio to widze

Autor:  kuchar [ 19 lut 2018, o 11:43 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Mieszanka, a synchronizacja to dwie różne rzeczy.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Autor:  bartek321 [ 19 lut 2018, o 13:17 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Noo dobra ja wieem alee podcisnienie w kolektorzee jakas wartoosc muusi mieec a przeciez jak ustawilibysmy je na minimum to dostal by motor duuzo paliwa a malo powietrzaa bo przy synchronizacji reguluje sie kat otwarcia przepustnicy tak?? Too fabryka musiala podac jakies fabryczna wartoosc czego samymi wezykami nie ustawi sie taak?? Bo potrzebne sa zegary zeby znac te wartosci.moge sie mylic dlatego sie pytam i chce die dokladniee tego dowiedziec

Autor:  Niunio [ 19 lut 2018, o 13:24 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Oczywiście najpierw dobre ustawienie mieszanki później dobre ustawienie podciśnienia ale to inne sprawy inne śruby. Gaźniki mają jednakowo dmuchać. Na jutubie ;) jest sporo filmów jak wykonują synchro na ururce np pod 4 gaźniki. Wszystkie części żeby wykonać taka ururke znajdziesz na aledrogo i będzie kosztować max 20 pln nawet robiąc sobie wyprowadzenie kruccow w bardziej dostępne miejsce. Tez na początku bałem się podejść do tematu teraz na luzaku. I tez ważne olej silnikowy jest gestszy i mniej skacze a nawet jak zaciagnie to przepali a z wodą będzie problem.

Autor:  bartek321 [ 19 lut 2018, o 14:11 ]
Tytuł:  Re: Regulacja gaźników i wybór wakuometru

Noo taak rizumiem najpierw regulacja mieszanki a potem synchro tylko ze zsynchronizowac to zsynchronizujeemy ale skad bd wiedzieec ze napewno jest dobre cisnienie skoro nie ma zegaru tak jak w waku?? Aa skoro juuz jestesmy przy temacie regulacji to moglbys powiedziec albo ktos choc tak opisac z grubsza na czym polega co i jak sie reguluje?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/