Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 kwi 2024, o 13:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
hamulce 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:46
Posty: 185
Lokalizacja: WE - wspólny emiter? :-D
Post hamulce
Czytam ostatnio coraz częściej o tym że SV'ka ma nie tak dobre hamulce. (o ile pamiętam to o Ducat'cie i KTM jeźdźcy wypowiadali się że mają lepsze).
W sumie hamulec to nie powinien być jakiś skomplikowany mechanizm.

W czym więc jest ta różnica że inne maszyny mają te hamulce jakby ostrzejsze?

Co zrobić by w SV'ale wyostrzyć heble? (większe tarcze, inne mechanizmy tłoczkowe, gdzie leży ich słabość?).

_________________
eN jak Niebieska K3:-D


2 cze 2010, o 10:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: hamulce
Wszystko ma znaczenie -

Zacisk - im więcej tłoczków tym większy docisk klocków do tarczy. Tłoczki z dwóch stron tarczy to samo.
Klocki - większy współczynnik tarcia - mocniej hamują - generalnie szybciej się zużywają - materiał z których jest zrobiony - dobrze odprowadza ciepło to wyższą skuteczność hamowania.

Tarcze - nawiercane większe i materiały, chodzi o ich trwałość i odprowadzanie ciepła - im większe odprowadzanie ciepła tym większa skuteczność.

To rozwiązania seryjne.

Inne np. - tarcze ceramiczne - one dopiero dobrze hamują w wysokich temperaturach a przy niskich są do bani i zajeb... piszczą. Są bardzo bardzo trwałe.

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


2 cze 2010, o 11:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: hamulce
Ja w swojej SV mam teraz jakieś gorsze od seryjnych klocki, nieznacznie, ale wyraźnie słabiej hamują :( No i wtedy jeszcze miałem gumowe przewody, jak przejechałem się KTMem, to potem w SV była dla mnie masakra, zupełne dno.
Niedawno założyłem stalowy oplot i klamka jest wyraźnie twardsza, moment zadziałania bardziej wyczuwalny i w ogóle wcześniej biorą. Ciekawe, jak teraz wypadłoby porównanie?
Na pewno następnym razem nie będę oszczędzać na klockach, tylko wezmę coś porządnego, to też będzie lepiej.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 cze 2010, o 12:01
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: hamulce
selisek napisał(a):
Klocki - większy współczynnik tarcia - mocniej hamują - generalnie szybciej się zużywają - materiał z których jest zrobiony - dobrze odprowadza ciepło to wyższą skuteczność hamowania.


Kupujesz twarde klocki - będą lepiej hamować, bo lepiej się będą wgryzać w tarczę - minus to to, że tarcza szybciej się zużywa.
Kupujesz miększe klocki, trochę słabiej hamuje, klocki szybciej się skończą ale nie niszczą tak tarczy jak twarde.

_________________
SVNERWUS


2 cze 2010, o 12:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: hamulce
Z takiego założenia wyszedłem Razor, ale już mi się odwidziało oszczędzanie na hamulcach, bo nie warto. Po prostu frajda mniejsza, a tarcze i tak kiedyś będzie trzeba wymienić ;)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 cze 2010, o 12:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: hamulce
A próbował ktoś wstawiać bardziej wydajną pompę hamulcową? Większa średnica tłoczka powinna poprawić sytuację.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 cze 2010, o 12:49
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: hamulce
pm2z napisał(a):
Z takiego założenia wyszedłem Razor, ale już mi się odwidziało oszczędzanie na hamulcach, bo nie warto. Po prostu frajda mniejsza, a tarcze i tak kiedyś będzie trzeba wymienić ;)


Szczerze? Jak kupowałem swoje SBSy to zapłaciłem coś koło 220zł. Sprzedawca zapytał mnie przy kupnie jakie chcę, twarde czy miękkie bo cena jest ta sama :]

Nowa tarcza do lytra kosztuje gdzieś 700zł, razy 2 to 1400 zł - za te pieniądze będę miał 6 kompletów takich samych dobrych (lecz nie super najlepszych) klocków. Ja hamulcy używam i tak bardzo rzadko (zazwyczaj redukcje załatwiają same sprawę, a lyter 2 razy mocniej hamuje silnikiem niż 650 - wiem, bo porównywałem). Orginalne klocki Tokico wymieniłem przy przebiegu 30 tys dopiero :pijany:

_________________
SVNERWUS


3 cze 2010, o 00:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: hamulce
A ja lubię poczuć ciążenie do przodu, jakby mnie miało katapultować :) Lubię też tak żonę straszyć, a w poprzednim sezonie, to jeszcze lubowałem się w unoszeniu tyłu :)
Ja tam chwalę sobie przedni hebel ;)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


3 cze 2010, o 00:14
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: hamulce
Kobieta Ci finansuje motocyklowanie a Ty ją jeszcze straszysz? ;P

_________________
SVNERWUS


3 cze 2010, o 00:17
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:46
Posty: 185
Lokalizacja: WE - wspólny emiter? :-D
Post Re: hamulce
Tak przeglądałem sobie net i
porównywalny monster 696 ma 2 tarcze 320 mm, zaciski czterotłoczkowe. //Wydaje mi się że dukaty też mają Brembo, porównywalny KTM Duke 650 ma Brembo czterotłoczkowy, radialny, średnica tarczy hamulcowej Ø 320 mm.

Suzuki sv 650 ma Dwie pływające tarcze 290 mm z dwutłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi.

No to już wiadomo dlaczego ludzie czują różnice.

Zmieniał ktoś w sv650 tarcze na większe? np 320 mm? Z czym to się wiąże, z wymianą całego widelca?
Instalował ktoś inne zaciski? Inna liczba tłoczków lub tłoczki o innej średnicy?

_________________
eN jak Niebieska K3:-D


3 cze 2010, o 23:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: hamulce
Myślę, że 290mm w lekkim i niezbyt szybkim motocyklu jak SV, który do tego dobrze hamuje silnikiem, wystarcza. Szukałbym raczej przyczyn w słabych/źle dobranych zaciskach i pompie.
Jeśli chciałbyś założyć tarcze o większej średnicy, to inaczej muszą być mocowane zaciski co wiąże się z dorabianiem mocowania lub wymianą lag. Jeśli wymiana lag, np. od SV 1000 to wymiana całego przodu.
Widziałem kiedyś w SV zaciski trzytłoczkowe (sześciotłoczkowe?), chyba od jakiegoś gixa.
Faktycznie, hamulce w SV są zadowalające, ale rewelacji nie ma.
Mprzyby2, zmieniałeś przewody? od tego bym zaczął i od dobrych klocków.


4 cze 2010, o 00:08
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: hamulce
U nas raczej nikt takich zabiegów nie robił, ale poszukaj na svrider.com :) Daję sobie paznokieć uciąć, że wiele zacisków ze sportowych motocykli da się przełożyć do SV i będą pasować bez problemu. Widziałem tam kiedyś gaźnikową SV z oryginalnym przodem i zaciskami chyba od hayki ;)

Dla przykładu - ostatnio interesuję się trochę hondą vtr 1000 firestorm. Ludzie też tam narzekają na hamulce, mimo że są z przodu 4 tłoczkowe zaciski i tarcze chyba 296mm. I tam można bez problemu przełożyć zaciski od CBR600F4 (również 4 tłoczkowe, ale z większymi tłoczkami) albo od GSXR1000 z 2001r (6 tłoczkowe).

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 cze 2010, o 00:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL