Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 kwi 2024, o 09:54



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
statyczne wyważanie kół 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 09:37
Posty: 91
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post statyczne wyważanie kół
Wiosną wymieniałem opony na nowe. Znalazłem lokalny warsztat, gdzie mają adapter do kół motocyklowych. Pojeździłem miesiąc i coś mi nie grało. Widać było, że ewidentnie koła były źle wyważone. Kolega zrobił sobie wyważarkę statyczną. Sprawdziłem koła i była tragedia. Warsztat spieprzył wszystko. 1. Zignorowali znak na wentyl, 2. dali 2 razy więcej obciążenia niż było potrzebne a na dodatek ponaklejali obciążniki w 3 miejscach na feldze. Po wyważeniu statycznym moto płynie, wszystkie niepożądane objawy zniknęły. Wypróbowaliśmy to na 2 zestawach kół wyważonych wcześniej na wyważarce dynamicznej w warsztacie i wszędzie to samo: za dużo obciążenia. Żadne z kół nie było idealnie wyważone. Po wywazaniu statycznym we wszystkich zdecydowana poprawa.
Myślę, że wyważarki dynamiczne w warsztatach mają za duży margines tolerancji, a adapter do felg motocyklowych generuje dodatkowe drgania. Polecam wyważarki statyczne bo są tanie (od160pln) i proste w obsłudze jak budowa cepa. Zresztą koła w moto gp wyważane są statycznie.
Jeszcze jedno, byłem w rzeczonym warsztacie, żeby przesunęli mi oponę wg znacznika na wentyl. Właściciel okazał się burakiem i ignorantem. Stwierdził, że ja nie wiem co to wyważarka statyczna i nie potrafiłbym jej obsłużyć. Dowiedziałem się, też, że opony motocyklowe wcale nie mają oznaczenia położenia wentyla na oponie. Odesłałem go do lektury, ale wątpię czy potrafi czytać.


23 cze 2013, o 12:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: statyczne wyważanie kół
Żadna nowość. Wyważarki dynamiczne w programie mają ustaloną wartość o ile ma się zwiększać odważnik. Inna sprawa że połowa wulkanizatorów blednie dokonuje korekty odważnikami i mamy w efekcie 2kg przyklejone do felgi.

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


23 cze 2013, o 12:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: statyczne wyważanie kół
To racja, ze w warsztatach zazwyczaj nawalą odwazniki gdzie popadnie, ale zastanawiam się jak dokładnie odczuwales tą zmianę? CYm sie głównie objawiało?

_________________
675


23 cze 2013, o 12:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: statyczne wyważanie kół
Jak mi wlasnie ktos nieumiejetnie wywazyl to strasznie trzepalo mi kierownica. Czulem to mocno podczas jazdy od 50km/h


23 cze 2013, o 12:46
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 462
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: statyczne wyważanie kół
Wywazanie statyczne jest dokładniejsze, ale nie ma w nim opcji korekcji bicia lewo prawo :)
Najlepiej wyważyć na dobrej wyważarce dynamicznej i ewentualnie dokonać małej korekty na wyważarce statycznej.


23 cze 2013, o 16:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: statyczne wyważanie kół
Mariow, podaj nazwę i adres warsztatu - jak właściciel chujoza to niech ma antyreklamę.


23 cze 2013, o 18:17
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: statyczne wyważanie kół
Slawuch napisał(a):
Wywazanie statyczne jest dokładniejsze, ale nie ma w nim opcji korekcji bicia lewo prawo :)
Najlepiej wyważyć na dobrej wyważarce dynamicznej i ewentualnie dokonać małej korekty na wyważarce statycznej.

Jeśli jest bicie lewo-prawo jak piszesz,to felga jest skrzywiona i albo sie to prostuje albo na złom.Na statycznej wyważarce też można to wyłapać

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


23 cze 2013, o 18:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: statyczne wyważanie kół
Mi bilo lewo prawo i jakos po drugim wywazeniu w innym zakladzie bylo dobrze.


23 cze 2013, o 19:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: statyczne wyważanie kół
Mi w wulkanizacji typowo samochodowej wyważali na maszynie i założyli 40 g ciężarków - koło biło jak diabli, a oni na to, że mam krzywą felgę... banda patałachów, jeszcze mnie skasowali na 70 zł i pogięli tłumik.

Felgę mam prostą, koło zostało wyważone na wyważarce statycznej, są dwa ciężarki i nic nie bije.


23 cze 2013, o 19:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: statyczne wyważanie kół
Statyczne ważenie jest znakomite. Ma jedną wadę. Czas trwania operacji jest dłuższy. A czas to pieniądz. Poza tym przy dynamicznej można postawić szympansa i po dwóch dniach roboty będzie umiał mniej więcej wyważać. Mówię o samochodowych. Po założeniu przystawki na koła motocyklowe trzeba też mieć pojęcie i wiedzieć co się robi. Jeśli ktoś ma przystawkę, a nie ma doświadczenia to też spitoli sprawę.
Dziwi mnie to co napisał żuczek, że przy 50 km/h odczuwał bicie. Musiało być strasznie kwadratowe koło. Ja nie wyważam kół w ogóle bo jeżdżę powoli (głównie tor Radom i Lublin) i nie czuję żeby było coś nie tak. Ogólnie przy małych prędkościach niewyważenie nie jest odczuwalne.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


23 cze 2013, o 20:13
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 462
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: statyczne wyważanie kół
jacek sv1000 napisał(a):
Slawuch napisał(a):
Wywazanie statyczne jest dokładniejsze, ale nie ma w nim opcji korekcji bicia lewo prawo :)
Najlepiej wyważyć na dobrej wyważarce dynamicznej i ewentualnie dokonać małej korekty na wyważarce statycznej.

Jeśli jest bicie lewo-prawo jak piszesz,to felga jest skrzywiona i albo sie to prostuje albo na złom.Na statycznej wyważarce też można to wyłapać


Koła wyważam u Huberta w motoopony.pl
On ma profi-sprzęt specjalnie do kół motocyklowych i na nim widać jak to jest lewo-prawo.
Już samo to że nakleisz jeden ciężarek po jednej stronie felgi zmienia stan rzeczy, wcale nie musi być skrzywiona felga
Na wyważarce statycznej tego nie wyłapiesz, bo mechanika jej działania na to nie pozwala.
To tak jakbyś chciał pchać sznurkiem - doskonale ciągnie, ale do pchania się nie nadaje.


23 cze 2013, o 20:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: statyczne wyważanie kół
Dlatego pytalem jakie objawy, bo wystarczy kilka razy wcisnąc tylny hebel do oporu i juz kilka gram opony w jenym miejscu nam odejdzie.

_________________
675


23 cze 2013, o 21:21
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 12 lis 2011, o 19:03
Posty: 292
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K1
Post Re: statyczne wyważanie kół
Mam dziwne wrażenie, że mieszacie pojęcia wyważania statycznego i dynamicznego jako wyważania ręcznego i maszynowego. Zacytuję z innego forum:
"Niewywazenie statyczne kół jezdnych występuje wówczas , gdy środek koła nie leży na osi jego obrotu (rys.) Wyważenie statyczne polega więc na takim rozmieszczeniu masy koła, aby jego środek ciężkości znajdował się na osi obrotu. Niewyważenie dynamiczne występuje wówczas, gdy główna centralna oś bezwładności nie pokrywa się z osią obrotu (rys.). Wyważenie dynamiczne polega na takim rozmieszczeniu mas koła, aby jego główna oś bezwładności pokrywała się z osią obrotu.
Niewyważenie dynamiczne 10g powoduje:

-przy prędkości 50 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 400g - podrywającej koło od jezdni;

-przy prędkości 100 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 1700g - mogącej już oderwać koło od jezdni;

-przy prędkości 150 km/h powstawanie siły działającej udarowo i wynoszącej 3800g, a w skrajnym przypadku powodującej oderwanie koła od jezdni;"
http://diagnostyka-samochodowa.w.interia.pl/kola.htm
Oczywiście do niekompetencji niektórych operatorów maszyn do wyważania nie mam żadnych wątpliwości, ale warto uściślić oba pojęcia. Inny fakt jest taki, że wyważanie dynamiczne jest zalecane powyżej pewnej szerokości m.in Michelin zaleca powyżej 80mm


23 cze 2013, o 21:48
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 09:37
Posty: 91
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: statyczne wyważanie kół
Wykład jak najbardziej robi wrażenie. Nie jestem znawcą tematu ale rozkminiłem na tyle, że: Jeśli w wyniku wyważania dynamicznego nalepiasz ciężarki z obu stron felgi po tyle samo, to znaczy, że wyważarka wychwyciła problem: środek ciężkości nie znajduje się na osi obrotu. Wszystkie felgi, które testowaliśmy na statycznej były wcześniej wyważane dynamicznie i miały ciężarki umieszczone symetrycznie po obu stronach. Wniosek: nie było z nimi problemu z niewyważeniem dynamicznym, ale statycznym. Co ciekawe, moje moto miało robione ostatnie wyważanie w Anglii i nie było wogóle nalepianych ciężarków, tylko nabity ciężarek CENTRALNIE na rant felgi i szło na poprzednich oponach jak po sznurku. Problem pojawił się po zmianie opon na nowe i pseudo wyważeniu dynamicznym. Wydaje mi się, że wyważarka statyczna w pełni załatwi problem wyważenia koła motocyklowego o ile nie jest pogięte. A jak jest pogięte, to nie załatwi żadna.
Może się mylę, ale powierzchnia styku z asfaltem koła motocyklowego nie ma się nijak do koła samochodowego,(które ma kanty i jest szerokie) więc niewyważenie dynamiczne objawia się mniej agresywnie niż w samochodzie. Bardziej agresywnie odczuwa się natomiast niewyważenie statyczne.

PS
Cytuj:
Mariow, podaj nazwę i adres warsztatu - jak właściciel chujoza to niech ma antyreklamę.



Proszę bardzo: Nowa Dęba, ul. Słowackiego


24 cze 2013, o 14:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58
Posty: 362
Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
Post Re: statyczne wyważanie kół
No dobra. To gdzie statycznie wywaze kolo w mazowieckim? Ew. Bialystok lub olsztyn?


26 cze 2013, o 22:38
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 09:37
Posty: 91
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: statyczne wyważanie kół
Rzuciłem temat, więc pociągnę. Cena za wyważenie w warsztacie to kilka dych (w Rzeszowie to chyba 60). Opony zmieniasz co 3 - 4 sezony (przynajmniej ja). Nie opłaca się robić tego w warsztacie bo to proste. Oponę możesz zmienić w najbliższej wulkanizacji samochodowej tylko warto powiedzieć po co jest kropka na oponie, bo nie wszyscy wulkanizatorzy wiedzą.
Kupujesz wyważarkę np. http://allegro.pl/wywazarka-do-kol-motocyklowych-statyczna-i3357268060.html. Najlepiej zrzucić się w kilka osób. Poziomujesz ją i sprzęt gotowy do działania. Instrukcja obsługi dostępna w necie. Jeśli ktoś umie ściągnąć koło w swoim moto to na pewno będzie potrafił obsłużyć taką wyważarkę.


27 cze 2013, o 13:59
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: statyczne wyważanie kół
Jestem na etapie zmiany opon. Wgryzłem sie nieco w temat. Znajomy wulkanizator ma maszynę do dynamicznego jak i statycznego wyważania. Twierdzi, że:
- po wyważaniu dynamicznym, na wyważarce statycznej jest idealnie
- po wyważeniu statycznym na wyważarce dynamicznej jest kiepsko

Więc jego zdaniem wyważanie dynamiczne jest skuteczniejsze jeśli ma się odpowiednio zestrojoną maszynę.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


1 lip 2013, o 11:50
Zobacz profil WWW
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 09:37
Posty: 91
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: statyczne wyważanie kół
Jeśli ma tak zestrojoną wyważarkę to zazdroszczę znajomego. Sprawdziliśmy kolejne 3 zestawy kół - wszystkie były wcześniej wyważane dynamicznie (co ciekawe, w 3 różnych miejscach) żadne nie było idealne po wrzuceniu na wyważarkę statyczną. Różnica od 40 do 15 gram - w każdym przypadku za dużo obciążenia.


2 lip 2013, o 21:51
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: statyczne wyważanie kół
W przyszłym tygodniu jadę ze swoimi i możesz mi wierzyć, ze nie odjadę od niego jeśli wszystko nie będzie z aptekarska dokładnością, więc opisze jak było.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


3 lip 2013, o 06:02
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL