Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
maxmotors.pl
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sty 2011, o 11:35 Posty: 15
Płeć: mężczyzna
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Kiedyś sprowadzaliśmy te tarcze bezpośrednio z Chin. Jeździłem na nich trochę na swoim GSXR 1000 K1 wówczas, powiem tak, różnicy do moich używanych oryginalnych zbytnio nie było. Nie odczułem, aby hamulec była słabszy czy mocniejszy. Jedyna różnica była taka, że w tych tarczach przy wciskaniu klamki hamulca, klamka oraz motocykl wpadał w minimalny rezonans. Nie wiem czy to wina tego, że tarcze były z Chin, czy tego, że były typu WAVE czyli pofalowane na obwodzie i z wycięciami w środku. Nie mam porównania ponieważ nie miałem nigdy tarcz WAVE np. z LUCASA lub GALFERA.
_________________ Pozdrawiam, Konrad www.maxmotors.pl
Ostatnio edytowano 9 sie 2011, o 20:24 przez maxmotors.pl, łącznie edytowano 1 raz
|
9 sie 2011, o 19:54 |
|
 |
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Po pierwsze, z prawdziwym wave to one mają tyle wspólnego  Ale dobrze, że w końcu trafił się ktoś kto miał te tarcze. A jak z eksploatacją? Zużycie? Jakieś inne niepokojące objawy.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
9 sie 2011, o 20:02 |
|
 |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Już pisałem o stalach w tamtym temacie, ale napiszę jeszcze raz. 2H13, SUS 420, AISI 420 to jest to samo (inne nazwy norm), zawartość węgla w tych stalach waha się między 0,16 a 0,25% i są to stale martenzytyczne (hartowane w ok. 950-1050 st. C). Nie wiem czemu Glafer pisze, że to stal wysokowęglowa. Nie znalazłem nic o stali 420SS, jedynie 420 i 420F, podejrzewam że SS to skrót od Stainless Steel, a więc nierdzewka. Twardość dla tej stali po hartowaniu to pow. 28HRC. Poszukam czegoś jeszcze o żeliwie na tarcze, bo wbrew pozorom żeliwo żeliwu nie równe i to baaardzo. Tarcze nie markowe są tańsze bo: a) nie działa marketing b) tania siła robocza c) być może gorszej jakości surówka d) być może mają mniejszą dokładność obróbki, wykonania. Choć nie zdziwiłbym się, gdyby wszystkie wychodziły z jednej fabryki w chiinach, ale pod różnymi markami i cenami oczywiście.
Ostatnio edytowano 9 sie 2011, o 20:54 przez Dono, łącznie edytowano 1 raz
|
9 sie 2011, o 20:10 |
|
 |
maxmotors.pl
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sty 2011, o 11:35 Posty: 15
Płeć: mężczyzna
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Oczywiście, że nie wiele mają wspólnego Zużycie ciężko określić, jeździłem na nich 3 miesiące (później sprzedałem motocykl) i przez ten czas w ogóle ich nie ubyło, fakt że bardzo mało jeździłem wtedy bo nie miałem czasu. Myślę, że zużycie tarcz na tym samym poziomie, natomiast zużycie klocków wydaje mi się, że większe (więcej pyłu), ale to pewnie ze względu na kształt "WAVE", który nie trze jednolitą powierzchnią tylko klocek cały czas jest "cięty" pofalowanymi kształtami.
Myślę, że kolejną składową tej niskiej ceny jest również stopień kontroli jakości, na pewno jest niższy niż w znanych markach (nawet jeśli produkcja idzie na tej samej linii). Wiem coś o tym na przykładzie klocków hamulcowych do samochodów BMW (w pudełkach BMW jest produkt ATE, jednak prawie wszyscy użytkownicy zgodnie twierdzą, że bije na głowę zwykłe ATE dostępne w sklepie)
_________________ Pozdrawiam, Konrad www.maxmotors.pl
|
9 sie 2011, o 20:23 |
|
 |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Nie znalazłem niestety konkretnych porównań co do współczynnika tarcia, więc wypowiadanie się, że stal ma 30% mniejszy wsp. tarcia niż żeliwo jest baaaardzo ogólne. Różne są stale i różne są żeliwa, różne są też warunki pomiaru, dlatego najwłaściwszym było by przeprowadzenie badań wsp. tarcia dla tarcz chińskich i oryginalnych o ten sam klocek hamulcowy, inaczej nie ma sensu takie gdybanie. Możemy jedynie przypuszczać, że ta 2H13 ma "gorszy" współczynnik tarcia niż nasze oryginalne tarcze które są wykonanie z.... ? Z żeliwa, najprawdopodobniej szarego zwykłego lub sferoidalnego. Słoniu, wbrew pozorom żeliwo ma mniejszy ciężar właściwy niż stal  Po prostu odlewy żeliwne kojarzą się zawsze z czymś ciężkim (wynika to z własności odlewniczych), pewnie stąd to skojarzenie  Myślę, że jak na normalne drogowe warunki nie zauważymy dużych różnic między oryginalną tarczą a tarczą chińską. Choć żeliwne tarcze mają lepsze niektóre właściwości jak np. tłumienie drgań, ciężar właściwy, być może wspomniany wcześniej wsp. tarcia...
|
9 sie 2011, o 21:08 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Na jakiejś stronie czytałem - internauta zadał pytanie specjaliście: czy stal 2H13 (albo było to 2Cr13, czyli to samo) nadaje się na tarcze hamulcowe i ten spec odpowiedział, że owszem, nadaje się, ale lepszym materiałem jest żeliwo (nie sprecyzował jakie), argumentował to współczynnikiem tarcia, o którym napisałem. Nie trudno było zgadnąć, że ten internauta myślał o chińskich tarczach Z tą wagą to masz rację, dzisiaj bawiłem się na złomowisku i mam takie odczucie, że stal jest bardziej "zbita" od żeliwa, czyli cięższa...ale za żeliwo więcej płacą bo 0,83 zł/kg, za stal itp 0,78 zł/kg. Co do tego bicia na klamce to tak jak Maxmotors.pl napisał - to jest od dużych otworów wentylacyjnych i kształtu tarczy, jestem tego nawet pewien Co do zawartości węgla w stali - jak dla mnie są to śmieszne wartości: niskowęglowa ma około 0,16% - 0,25%, wysokowęglowa 0,6% i więcej. Czy te wartości sprawiają kolosalną różnicę w twardości? Wiem, że to jest chemia, wszystko jest możliwe, dlatego pytam mądrzejszych 
|
9 sie 2011, o 23:34 |
|
 |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Znów - 2H13 to polska norma, 2Cr13 to jakaś inna, ale stal ta sama. Tak jak już pisałem, trzeba by zrobić badania, bo nic w necie nie znalazłem poza ogólnikami typu wsp. tarcia stal-stal (0,15-0,30), stal-żeliwo (0,25-0,30). Nic to nam nie mówi w tym przypadku. Możemy się domyślać, że żeliwo jest lepsze pod tym względem, jest to prawie pewne, ale nie mamy konkretnych danych.
Tak, te wartości mają ogromny wpływ na właściwości stali. Nie tylko twardość. Poza tym ważna jest też obróbka cieplna, co ma wpływ na strukturę. Co do żeliwa to największy wpływ na jego własności ma postać wydzielania się węgla w stopie, ale też nie tylko.
|
9 sie 2011, o 23:45 |
|
 |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Wysłałem maila do producenta NG z pytaniem o procentowy skład stali, której używają.
|
10 sie 2011, o 01:35 |
|
 |
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
 Re: Tarcze hamulcowe
A jakby na zamówienie tarcze dać zrobić? są firmy które się w tym specjalizują. Ciekawy jestem jak to się sprawuje, wypowie się ktoś?
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
10 sie 2011, o 08:30 |
|
 |
maxmotors.pl
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sty 2011, o 11:35 Posty: 15
Płeć: mężczyzna
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Tylne tarcze to pewnie bez problemu, ale przednie to już bardziej złożona sprawa ze względu na to, że składają się z dwóch części (ciernej oraz mocującej) a te dwie części są połączone ze sobą w sposób, który trzeba by było odpowiednio zaprojektować.
Co do tarcz ŻELIWNYCH. Myślę, że są bardziej wytrzymałe, lub mają większy współczynnik tarcia - to mój pomysł, ale napiszę dlaczego. Większość producentów klocków hamulcowych zastrzega, że klocki nieorganiczne, czyli te wszystkie wzmacniane serie (EBC HH, Ferodo ST, Brembo SA, TRW SV itp) sintermetalowe, mają większą skuteczność hamowania, można używać przy wszystkich rodzajach tarcz, jednak ZALECANE są tarcze hamulcowe żeliwne - ale dlaczego? tego nikt nie pisze
_________________ Pozdrawiam, Konrad www.maxmotors.pl
|
10 sie 2011, o 09:04 |
|
 |
bajk87
motocyklista
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25 Posty: 218 Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
 Re: Tarcze hamulcowe
Pisałem mail na allegro do tych z o24 co sprzedają najtańsze tarcze do sv pod nazwą 82moto za 395 zł sztuka, wcześniej wyczytałem że są to tarcze produkcji chińskiej, ale specjalnie pytam się gościa co to za tarcze, jakiej produkcji? On odpisał że tarcze są produkowane w tym samym miejscu co galfer, z tego co wiem, galfer to bardzo dobry producent a tarcze z galfera kosztuje już 700 zł za sztukę. Jest jeszcze jeden koleś, co sprzedaje tarcze: http://allegro.pl/motojapan-tarcza-przo ... 39233.htmlten z kolei odpisał mi że tarcze są bardzo dobrej jakości i produkowane są na taiwanie - miał ktoś z nimi do czynienia? Jest jeszcze jedna sprawa, temat był nie raz poruszany na nie jednym forum, ale tak naprawdę nikt nie zna się fachowo na tarczach pływających a głównie nitach łączących 2 elementy tarczy, tu jest link na aukcje gościa pod Łodzią: http://allegro.pl/tarcza-tarcze-naprawa ... 35390.htmlrozmawiałem z nim, mówi że daje gwarancje, że nikt jeszcze się nie reklamował a jego robota polega na sprasowaniu nita w tarczy o ile eis nadaje, a jak nie to na wymianie nita. Nity ciągnie z Niemiec, ciekawe skąd, bo ja nie moglem takich nitów nigdzie znaleźć, ale mniejsza o to. Czy ktoś korzystał z usług tego gościa? pozdro!
_________________ Bartłomiej
|
13 sie 2011, o 11:36 |
|
 |
bajk87
motocyklista
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25 Posty: 218 Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
Nie chciałem zakładać nie potrzebnie nowego posta, mam nadzieje że mi pomożecie!  jestem za granicą i mam okazje kupić przednie tarcze hamulcowe do mojej sv1000s 2003r. Tarcze które oferuje mi gościu są od suzuki gsxr 750 z 2007 albo 2009 roku, profil identyczny, ale nie mam wymiarów! Gdyby mógł ktoś podesłać wymiary tarczy, czyli średnice wewnętrzną i zewnętrzną oraz odległość od śruby do śruby byłbym niesamowicie wdzięczny!
_________________ Bartłomiej
|
17 wrz 2011, o 14:43 |
|
 |
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
Widzę że temat stary ale może komuś się przyda. Mój moto ma przebieg 20 tys km i obydwie tarcze z przodu też mają taki luz i przy mocniejszym użyciu przedniego hebla również usłyszy się pojedynczy sztuk. Nie jestem pewien czy to dochodzi z amorów czy właśnie z tych tarcz, ale przy przebiegu 20 tys km tarcze nie miała prawa się zużyć . Może ten typ tak ma?
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
20 wrz 2011, o 18:21 |
|
 |
bajk87
motocyklista
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25 Posty: 218 Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
Rozmawiałem już z wieloma osobami, po prostu suzuki tak ma, ja mam potworny luz na nitach a jeden koleś mówił mi że w hajce miał jeszcze większy, mój moto ma przebieg 26tys i muszę kupić nowe tarcze, moje moto generalnie jest w bardzo dobrym stanie, mało pali jak na litra, dobrze goni, wizualnie też est ok, lecz im dłużej mam sv tym bardziej zrażam się do suzuki  I co raz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że piękny dźwięk to chyba jedyny atut tego motocykla 
_________________ Bartłomiej
|
20 wrz 2011, o 22:04 |
|
 |
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
Byłem dzisiaj u dealera Suzuki i tam nie ma być luzu  . Mówią że jeszcze do roku mogę jeździć bo aż takiego dużego luzu nie mają a nowe kosztują 700$!  Sprawdzałem też sv650 z przebiegiem 26000 km i też luzu nie było 
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
21 wrz 2011, o 04:39 |
|
 |
jar
rowerzysta
Dołączył(a): 22 mar 2010, o 11:40 Posty: 33
Płeć: mężczyzna
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
Ja w swojej 650 mam 30tys. i luzu nie ma. Jest za to stuk przy pierwszym hamowaniu, ale wyczaiłem: to wybieranie luzu zamocowania zacisku. Zamierzam wyczyścić, bo kiedyś chyba tego nie było. Tulejki na tarczach tylko miło bzyczą przy hamowaniu, a tak miałem w każdym moplu z pływającymi.
No i jeszcze: im dłużej ujeżdżam chwasta, tym bardziej się do niego przekonuję! Bezawaryjność, odporność na zużycie, ekonomia itd.
|
22 wrz 2011, o 11:48 |
|
 |
baad
motocyklista
Dołączył(a): 13 gru 2010, o 13:14 Posty: 171 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K7 (ex S'ka)
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
U mnie jest to samo, przy każdym pierwszym hamowaniu w zależności w którą stronę sie kulam (przód/tył)  a zauważyłem że pojawiło się to po zmianie klocków (Tokico -> Makland), ale w niczym mi to nie przeszkadza ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
|
22 wrz 2011, o 16:01 |
|
 |
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
To jakie tarcze polecacie?? 
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
23 wrz 2011, o 20:10 |
|
 |
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
Kiler mniej pisz, więcej czytaj, nie będzie takiego śmietnika  . Wróć do postu nr 2 tam znajdziesz odpowiedź.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
23 wrz 2011, o 22:06 |
|
 |
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
 Re: Tarcze hamulcowe!
Czasami tak jest że człowiek traci zdolność czytania tylko pisać by chciał  .
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
24 wrz 2011, o 01:02 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|