Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 16 cze 2024, o 03:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Oleje
Wiecie co...? Ten Castrol GPS to już mnie denerwuje bo jak pałuje motocykl to zaraz dolewki robię :/ Wszyscy moi znajomi z okolicy besztają z błotem tego castrola, bo właśnie dolewać go trzeba. Teraz leją tylko Motula 300V.


3 sie 2010, o 21:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
A czemu porównujesz olej półsyntetyczny do w pełni syntetycznego? To czy potrzebne są dolewki to nie jest tylko zasługa oleju, ale także (a może przede wszystkim?) kondycji silnika... :obity: Skoro wciąga Ci olej półsyntetyczny, to syntetyka będzie pewnie wciągać jeszcze więcej.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


3 sie 2010, o 21:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
Skoro wciąga Ci olej półsyntetyczny, to syntetyka będzie pewnie wciągać jeszcze więcej.



A Kronos gdzieś pisał, że właśnie tak nie jest :P Zaraz znajdę... ;)

Edit: No może jednak nie pisał, ale czy na pewno jest taka zależność? Wydaje mi się, że nie ma reguły, że syntetyk będzie wciągało bardziej :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


3 sie 2010, o 21:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
A czemu porównujesz olej półsyntetyczny do w pełni syntetycznego? To czy potrzebne są dolewki to nie jest tylko zasługa oleju, ale także (a może przede wszystkim?) kondycji silnika... :obity: Skoro wciąga Ci olej półsyntetyczny, to syntetyka będzie pewnie wciągać jeszcze więcej.

Nie chodzi mi o to, że jeden jest półsyntetyk a drugi fullsyntetyk, tylko o parametr 10W40. Koledzy narzekają na Castrola GPS i Power 1 Racing, który zalewali do swoich motocykli (nowsze niż mój i silniki w bardzo dobrej kondycji) i oleju ubywało. Pozalewali motula o mówią, że nie robią dolewek (napewno są dolewki ale spowodowane wymaganiami maszyny np. nowa honda fireblade łyka do 1L oleju na 1000km).
A to że mi fullsyntetyk będzie znikał szybciej niż półsyntetyk to się przekonamy jak zmienię olej. Pisałem tez wcześniej że jak mocno odkręcam to olej znika - jak to w V-ce - i chce się tego pozbyć lub maksymalnie zminimalizować przez zastosowanie innego oleju, być może lepszego niż Castrol.


4 sie 2010, o 02:13
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Parametr lepkościowy obu oliw nie ma nic wspólnego z jego zapotrzebowaniem przez silnik. Gdyby to było 5w lub 10w to tak. Te są oba 10w.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


4 sie 2010, o 10:39
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
lasooch napisał(a):
Skoro wciąga Ci olej półsyntetyczny, to syntetyka będzie pewnie wciągać jeszcze więcej.


A Kronos gdzieś pisał, że właśnie tak nie jest :P Zaraz znajdę... ;)

Edit: No może jednak nie pisał, ale czy na pewno jest taka zależność? Wydaje mi się, że nie ma reguły, że syntetyk będzie wciągało bardziej :)


W praktyce tak to zazwyczaj bywa. Leje się syntetyk dopóki nie zaczyna go ubywać. Jak zaczynają się coraz większe dolewki, to można wpakować parę złotych w remont silnika albo zmienić na półsyntetyczny, potem mineralny... A na końcu motordoctor, żeby tylko silnik wyciszyć i na allegro jako igiełkę :P :mlotek:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 sie 2010, o 13:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Oleje
Dużych dolewek nie robię, będzie jakieś 50ml na 500km może mniej nawet. A może to wina gaźników? Bo czasami strzela w gaźnik no i ciężko mi odpalić moto pierwszy raz w ciągu dnia, a przebieg to 37 tys. Regulacja i czyszczenie się kłania...

Edit: znalazłem przyczynę - mechanik mi mówił, że mi się delikatnie "poci" przy tym drążku co siłownik sprzęgła go popycha - sam to nawet zauważyłem bo trochę syfu się tam zbiera zawsze.


4 sie 2010, o 15:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Ale żeby z "pocenia się" były potrzebne dolewki, to musiałbyś mieć kałużę pod motocyklem za każdym razem, jak go gdzieś zostawiasz...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 sie 2010, o 16:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Może to oliwiarka? :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


4 sie 2010, o 17:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
Ale żeby z "pocenia się" były potrzebne dolewki, to musiałbyś mieć kałużę pod motocyklem za każdym razem, jak go gdzieś zostawiasz...


Kałuży nie ma, ale ze dwie kropelki bardziej z korka spustowego. OT: W ogóle albo mi się wydaje albo mi moto straciło moc. Na jedynce przyspieszenie bez zmian ale jakoś mam wrażenie, że do większych prędkości dłużej się rozpędza niż zwykle. Albo świeca któraś (chociaż nie strzela z wydechu) albo ten gaźnik.


4 sie 2010, o 19:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Mam pytanie dotyczące wymiany filtra oleju, co to za 'specjalny' klucz do jego odkręcania, o którym mowa w manualu Suzuki? zwykły plaski czy imbus? :D

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


5 sie 2010, o 09:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Obrazek

Ale nada się w zupełności coś takiego http://allegro.pl/item1176826500_klucz_ ... wy_fv.html

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


5 sie 2010, o 10:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
A najlepiej gruby, 25-30 cm długości śrubokręt, młotek i jazda :D

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


5 sie 2010, o 10:51
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Bartosz napisał(a):
A najlepiej gruby, 25-30 cm długości śrubokręt, młotek i jazda :D

Ty barbarzyńco :mrgreen:

_________________
SV liter z owiewkom:)


5 sie 2010, o 11:08
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 15:36
Posty: 198
Lokalizacja: Lublin
Płeć: kobieta
Post Re: Oleje
slayer napisał(a):
Bartosz napisał(a):
A najlepiej gruby, 25-30 cm długości śrubokręt, młotek i jazda :D

Ty barbarzyńco :mrgreen:

To ja dodam, że ta metoda świetnie robi na dłonie (takie są potem aksamitne, tylko ciężko spod paznokci domyć, ale zawsze można pomalować i nie widać :mrgreen:).

_________________
Życie jest za krótkie żeby je marnować


5 sie 2010, o 11:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Pomalować powiadasz.....

to tylko krok do: Obrazek

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


5 sie 2010, o 12:26
Zobacz profil
przewrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43
Posty: 832
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
Post Re: Oleje
silver napisał(a):
Mam pytanie dotyczące wymiany filtra oleju, co to za 'specjalny' klucz do jego odkręcania, o którym mowa w manualu Suzuki? zwykły plaski czy imbus? :D

O takie są:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazek

_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx Obrazek
http://motocyklem.eu


5 sie 2010, o 12:37
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Kurde wyjdę na zboczeńca ale wygląda to jak gadżety do sado maso.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


5 sie 2010, o 12:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Nikt nie mówi, że to są klucze TYLKO do filtra oleju :->

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


5 sie 2010, o 14:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
sirmariano napisał(a):
Kurde wyjdę na zboczeńca ale wygląda to jak gadżety do sado maso.



Przecież to jest zvierzaka podręczny zestaw... nie pamiętasz już poprzedniego avatara? :] ;)

Jakbym co tydzień, albo nawet codziennie wymieniał filtry w motorach jako mechanik to bym sobie również sprawił taki zestawik jak w tej skrzyni.
Przy wymianie raz na rok 100% skuteczności śrubokręta. Kup sobie silver dobry śrubokręt to nie tylko do tego ci się przyda(zveierzak nie ma jeszcze takiej zabawki więc możesz być pierwszy :D ) :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


5 sie 2010, o 14:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL