Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 16 cze 2024, o 00:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Jaki jest objaw zużytych panewek? 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49
Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
Post Jaki jest objaw zużytych panewek?
Stałem się niedawno posiadaczem Suzuki SV650S z 1999 roku i czasem czytam, że te modele miały problem z panewkami. Jak się to objawia? Czy objaw zużytych panewek da się odczuć w czasie jazdy, bądź po głosie silniki? Przyznam, że raczkuje dopiero w temacie.

Jaki jest średni koszt wymiany/renowacji panewek?

_________________
MOTO, FOTO


21 wrz 2015, o 07:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 16:34
Posty: 474
Lokalizacja: Krakuff
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R750 K5
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Jak Ci się panewki obrócą to będziesz słyszał, napier...la z silnika takimi stukami że masakra - dźwięk jak miałbym opisac podobny do klekotu bocianów XD

Ewentualnie możesz zobaczyć jak wyglądają panewki ale to już cały silnik do rozebrania w mak, więc jeśli akurat nie masz go na wierzchu i czegoś przy nim nie robisz to jeśli nie puka z silnika to jeździj i się nie martw, bo silnik prawdopodobnie jest zdrowy pod tym względem. Tylko jak coś zacznie pukać to nie panikuj, nie koniecznie znaczy że to panewka, różne rzeczy mogą pukać w silniku a jak wiadomo Suzuki to stuki i puki (w SV lubi np. cyka rozrząd i większość ludzi tak jeździ bez przejmowania się tym). Jak coś zacznie mocno pukać to jeśli zlejesz olej z silnika i będzie w nim taki metaliczny pyłek to panewka.

Generalnie nie ma się czym martwić, panewki się od tak z dupy rzadko odbracają, musisz zmieniać olej na czas, unikać jazdy na kole i będzie w porzo :spoko:

Masz tu jeszcze filmik jak brzmi panewka, jak gość dodaje gazu to słychać, generalnie okrutnie charakterystyczny dźwięk:

_________________
Była SV - taka ładna, chabrowa, gaźnikowa...


21 wrz 2015, o 10:36
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49
Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
A mogę prosić o przykład prawidłowej pracy silnika?

_________________
MOTO, FOTO


21 wrz 2015, o 12:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2013, o 09:23
Posty: 397
Płeć: mężczyzna
Moto: VFR 1200 F
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Nikt na "słuch" Ci nie da diagnozy co stało się z silnikiem ;) W mojej SV650SA niby też panewka stukała, a po rozkręceniu silnika okazało się, że się przegrzał i zatarł przedni cylinder :) Dźwięk ten sam tylko inna usterka... Jeśli coś masz nie tak z motocyklem to zapraszam do mechanika ewentualnie sam rozkręć i zobacz co się stało.

_________________
Bez litra nie ma zabawy...

Czyta się: Mickon®


21 wrz 2015, o 19:30
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49
Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Jestem pewnie przewrażliwiony, bo poprzedni motocykl nie znając się, kupiłem z klepaniem w jednym cylindrze.

_________________
MOTO, FOTO


21 wrz 2015, o 21:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 16:34
Posty: 474
Lokalizacja: Krakuff
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R750 K5
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
A co Ci nie gra w pracy Twojego silnika? Słyszysz jakieś stuki? Spotkaj się z kimś kto tez ma SV i porównaj.

_________________
Była SV - taka ładna, chabrowa, gaźnikowa...


22 wrz 2015, o 10:59
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49
Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Póki co jest (chyba) OK - brak stuków, silnik równo pracuje, ale ma już prawie 60k km.

_________________
MOTO, FOTO


22 wrz 2015, o 11:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
To znaczy, że masz dobrze dotarty silnik... :obity:

_________________
www.poomoc.pl


22 wrz 2015, o 15:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49
Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Tzn?

_________________
MOTO, FOTO


22 wrz 2015, o 15:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Jeździj i nie szukaj dziury w całym. Jeżeli licznik nie był kręcony, a motocykl katowany to w instrukcji do niego znajdziesz wszystko co powinieneś z nim robić...

_________________
www.poomoc.pl


22 wrz 2015, o 21:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10
Posty: 815
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
60k to nic dla tych silników. Jedzij, baw sie. Pilnuj przeglądów, stanu plynow i drugie tyle samo wpadnie.


23 wrz 2015, o 21:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Arek1 napisał(a):
Jeździj i nie szukaj dziury w całym. Jeżeli licznik nie był kręcony, a motocykl katowany to w instrukcji do niego znajdziesz wszystko co powinieneś z nim robić...

:spoko: :spoko: :spoko: :piwo:

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


23 wrz 2015, o 22:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
mój ma 72 tys i śmiga narazie :D

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


24 wrz 2015, o 12:03
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2010, o 15:14
Posty: 208
Lokalizacja: Łódź/Tomaszów Maz.
Płeć: mężczyzna
Moto: Aprilia Tuono1000R/Y
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Masz sprawny motocykl a szukasz na siłę kłopotów. Przy tym przebiegu zrób większy serwis - kontrola luzów zaworowych i rozrządu. Zmień olej, filtry i pozostałe płyny i ciesz się jazdą. Kąbinujesz i szukasz dziury całym, ja się pytam po co?

_________________

było:SV650S K6
jest: Aprilia Tuono 1000R i YZF250


24 wrz 2015, o 13:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2010, o 21:47
Posty: 560
Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: lyter w owiewce
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Mój tłucze i wali jakby się miał rozpaść a zdrowy jest. Czasem mam wrażenie, że do bramy podwórka nie dojadę. Pamiętaj, że Suzuki SV to anty-Ducati i z założenia miał udawać jego pracę. Słyszałeś kiedyś Dukata z suchym sprzęgłem? Mnie zęby aż bolą od tego klekotu. Ale tak ma być, w końcu przezwisko "Grzechotnik" nie wzięło się znikąd. No i SVały nasze próbują tak samo pracować. 650 jest grzeczniejsze od litra ale też potrafi pokazać, co potrafi. Zwłaszcza jak masz wolny wydech. Mój ma 15250km (to nie pomyłka!) przebiegu a pracuje jakby miał co najmniej 10x tyle. Tak ma być. Właśnie dlatego kupiłem L-twina :D Najlepiej niech go zdiagnozuje mechanik, który NAPRAWDĘ zna ten silnik i wie co ma się w nim tłuc a co nie.

_________________
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej


25 wrz 2015, o 00:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
No bo to wszystko przez jakiegoś oszołoma który kiedyś napisał o tych panewkach teraz tak jest.
Ten silnik ma tylko dwie panewki (chyba :hmm: ) więc nie ma co się zepsuć zwyczajnie. No OK ma cztery licząc z tymi od korbowodów. Honda CBR 1000f ma ich zdaje się 6 na samym wale, tak dla porównania.
Co do stuków. Silnik ze znaczącym przebiegiem oczywiście może se stuknąć czy puknąć, tym bardziej Suzuki :obity: Nie mniej zasada taka: Jeżeli niby coś stuka ale po rozgrzaniu już nie to na 99% nie będa to panewki. Jeżeli stuka a porozgrzaniu prawie nie to na 95% nie sa to panewki. Tylko zwyczajne stukanie tłoka w cylindrze wynikające z owalizowania się cylindra które występuje w zasadzie w każdym silniku w miarę zużycia. Nawet fachowo jakoś się to nazywa :hmm:


25 wrz 2015, o 11:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Nie chcę siać paniki, ale moje moto miało na blacie ponad 40 tys. km jak silnik poszedł do rozbiórki, sam zakładałem, że silnik ma co najmniej 20-30 tys. więcej.
Stan panewek nie był świetny, ale korbowody nie stukały :obity:

Obrazek


25 wrz 2015, o 19:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
:hmm:
Patrząc na tą panewkę Słoniu, biorąc po uwagę przebieg ok 60 tys to myślę że po pierwsze:
Ktoś się machnął w fabryce albo ma daltonizm i mu się kolory panewek pop..........
Co jest chyba mało prawdopodobne.

Albo po drugie: Silnik ma zdecydowanie większy przebieg. To by musiało być ze 100 tys więcej. To jednak zobaczyłbyś gdzie indziej, zanim dobrałbyś się do panewek.

Albo po trzecie: Ktoś wymieniał panewki sam i olał pasowania. Ta ze zdjęcia jak na moje oko jest zdecydowanie zbyt ciasna i musiała sobie sama wyrobić luz na film olejowy. To tłumaczyłoby brak stukana jako takiego.

---- miałem okazję oglądać panewki z Suzy po przebiegu 105 tys mil ! Wprawdzie nie SV a Strom, ale w zasadzie to samo :obity: I wyglądały na nadające się do użytku w dalszym ciągu. Żadnych przetarć a jedynie lekko wybłyszczone tu i ówdzie.


25 wrz 2015, o 19:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Stan trybów skrzyni biegów, wodziki, wałek sterujący wodzikami - zero jakichkolwiek śladów zużycia czy śladów awarii, a naoglądałem się już trochę spier..olonych silników supersportów. Ale dla pewności powymieniałem wszystkie pierścienie segera spinające tryby na wałkach.
Łożyska skrzyni biegów - tak samo, nie można było się do niczego przypierniczyć. Ale za to głowice były do roboty - bardzo duży luz na prowadnicach zaworowych i przylgnie zaworów wydechowych była już tak wytarte, że zawory kwalifikowały się do wymiany. Taniej było kupić nowsze, używane głowice, tak też zrobiłem.
Czopy wału - były mierzone i zero zużycia. Nie zmierzyłem tylko rozciągnięcia śrub korbowodów bo korby wkładałem nowe.


25 wrz 2015, o 21:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Jaki jest objaw zużytych panewek?
Znaczy ktoś po prostu zwyczajnie był miłośnikiem walenia po zaworach na zimno.
W moim egzemparzu nie dochodziłem aż tak głęboko bo wszystko wyglądało na ok w pierwszej chwili. Poza nieco sfatygowanymi przylgniami pierwszej głowicy. Ale to dlatego zapewne że koles śmigał jak zauważyłem z gaźnikiem który wyskoczył z krućca. Musiał więc łykać trochę luftu bokiem, rozcięczał mieszankę i oberwało się zaworom.
Jednak nie na tyle dużo żeby zmieniać. Dotarcie na nowo sprawę załatwiło i tak jest do dzisiaj.
Teraz skończyłem Reverkę to mam czym śmigać i zapodaję Suzę na wielki przegląd od A do Z i zobacze jak mniej więcej po kolejnych 50 tys km to wszystko wygląda.
Prawdę mówiąc nie spodziewam się rewelacji, znaczy trwożnych widoków bo przez trzy lata nawet nie było potrzeby korygowania luzów na zaworach. Mam więc nadzieję że reszta też się trzyma

ed: offtop będzie. Przepraszam :wstyd:

:obity:
Słoniu, ty masz tam tam tego programa na komputer od liczenia silników. Ja zaś mam fumfel nówki nieśmigane i nie wiercone cylindry. Normalnie nominał fabryczny. Czy mógłbyś zadać zadanie jak trzeba wyrzeźbić kanały żeby dało radę zakręcić do powiedzmy 13 tys (może być więcej jak da radę :obity: ) i obadać czy się nie rozleci?
Znaczy z czego mają byc korbowody żeby nie wylazły bokiem. Dla nominalnej pojemności oczywiście bo z tymi moimi lekko wierconymi to już teraz chyba pewno zbliża się do granic wytrzymałości. Chociaż jeszcze ich nie przekroczyło.


25 wrz 2015, o 21:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL