| 
	
	
      Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;) 
	
    
    
    
    
    
	
	
		
			
				 
			 | 
		
			 Strona 1 z 1
  | 
			 [ Posty: 8 ]  | 
			 | 
		
	 
	 
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Wiadomość | 
         
        
			| 
				
				 CoX_Rider 
				motorowerzysta 
				
					 Dołączył(a): 7 paź 2012, o 12:10 Posty: 78 Lokalizacja: Strzelin/Oława
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650N K3
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Gaszenie silnika  
					
						Siemka   Czy kilkunastosekundowa praca silnika, przed jego wyłączeniem, wpływa w jakimś stopniu pozytywnie na odprowadzenie ciepła z cylindrów? Spotkałem się z taką opinią(że nie tylko w dieslach, tylko we wszystkich chłodzących cieczą nie należy od razu gasić silnika). Bujda to, czy coś w tym jest?    
					
						 _________________ http://www.facebook.com/SV650byCoXRider
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 14:55 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 hubi199 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2845 Lokalizacja: SJ
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Sv 650N k3/mts1200
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Gaszenie silnika  
					
						Turbo zainstalowałeś? 
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 15:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 luxuser 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Kawasaki KLX300R
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Gaszenie silnika  
					
						albo diesla wsadził jak w Enfieldach    
					
						 _________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
  Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 15:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jacaaaa 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: DM620dark
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Gaszenie silnika  
					
						Sądzę, że jest w tym niewiele    
					
						 _________________ www.zielonapracownia.eu
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 15:19 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 koroviov 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650 SS
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Gaszenie silnika  
					
						Słuszne. Jak ciśniesz ostro, to temperatura w okolicy głowicy (wierszem piszę) jest dużo wyższa niż reszty. Jak mu dasz chwilę na wolnych pochodzić to się ciepło lepiej rozprowadza. Jak zgasisz - nie ma obiegu wody. Głowica oddaje ciepło, ale nie ma komu go odebrać. Uważam, ze studzenie na wolnych ma sens. Za to rozgrzewanie na wolnych żadnego. 
					
						 _________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 15:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jacaaaa 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: DM620dark
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Gaszenie silnika  
					
						Tzn pewnie, że to nie zaszkodzi ale nie sądzę, że jest taka konieczność. Zawsze jest jeszcze wentyl. 
					
						 _________________ www.zielonapracownia.eu
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 15:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 ciastek329 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19 Posty: 319
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: SV650S 2001
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Gaszenie silnika  
					
						Z drugiej strony przy stojącym motocyklu chłodnica nie spełnia swojego zadania w pełnym tego słowa znaczeniu. Ostatnio spełniłem trochę czasu na zajęciach noszących nazwę "transport masy i ciepła". Zagadnienia są na tyle skomplikowane, że nie znając masy współczynników w danym układzie (zasadniczo potrzebne by były jakieś techniczne dokumentacje układu chłodzenia ) możemy sobie tylko gdybać.
  EDIT:
  Zgadzam się z kolegą u góry. Masa niskich osób o żółtej karnacji policzyła wszystko na tyle wnikliwie, że dodali do chłodnicy wentylator. Będzie potrzeba chłodzenia nawet po zatrzymaniu czy też zgaszeniu silnika to będzie sobie działał. 
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 15:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 luxuser 
				SV Rider 
				
					 Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
						 Płeć: mężczyzna
					
						 Moto: Kawasaki KLX300R
					
				 
				 
			 | 
			
				
				  Re: Gaszenie silnika  
					
						I kolejna sprawa to taka na jaki okres czasu bedzie zgaszone moto. Jeśli koniec jazdy i garaż to nie widzę sensu trzymania go na wolnych bo moto i tak odda ciepło w swoim tempie. Jeśli chodzi o wentylator to będzie on działał tylko jeśli jest włączony zapłon (przynajmniej w moim moto na gaźniku tak jest). Jednak jeśli zgasisz moto killem to słyszysz przecież jak wentylator chodzi i dajesz mu czas (max kilkadziesiąt sekund) aż wystudzi sobie płyn w chłodnicy. 
					
						 _________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
  Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
					
  
			 | 
		 
		
			| 10 cze 2014, o 15:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	 
	
	
		
			
				  
			 | 
		
			 Strona 1 z 1
  | 
			 [ Posty: 8 ]  | 
			 | 
		
	 
	 
 
	
	
	
		Kto przegląda forum | 
	 
	
		Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość  | 
	 
	 
	 | 
	Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
  | 
 
 
     
	 |