Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 kwi 2024, o 07:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Wymiana przewodów - na oplot. 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:01
Posty: 712
Lokalizacja: W-wa Imielin, Międzyborów
Płeć: mężczyzna
Moto: 636 '03
Post Wymiana przewodów - na oplot.
Przygotowuje się mentalnie do walki na likend - przód teoretycznie będzie wyglądać tak(?):

1. Otwieram zbiorniczek na górze, odkręcam zawór na dole - spuszczam.
2. Rozkręcam wszytko wywalam okablowanie
3. Przedmuchuje przeczyszczam?
4. Na górze przykręcam "2 poziomową" śrubą, na dole pojedynczo. Miedziane podkładki traktuje jako uszczelki? Przełożone tak aby uniemożliwić przeciekanie?
5. Jak przymocowuje przewody do moto? Tak jak poprzednio poprowadzić?

Dodatkowo:
która szczelina określa stopień zużycia klocków, warto rozkręcić przeczyścić hamulce?
pzdr!

_________________
była n k4


23 lut 2010, o 23:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
1 - Tyle ile się da wypompowujesz klamką, resztę można odessać strzykawką przez odpowietrznik. Im więcej płynu ściągniesz, tym większa szansa, że nie uświnisz nim motocykla :P
2 - Tak.
3 - Ja bym przy okazji rozkręcił zaciski i pompę hamulcową. Jeżeli już dłubiemy w hamulcach, to warto sprawdzić stan tłoczków, ew. przepolerować czy np. wymienić ich uszczelniacze. Robota stosunkowo niewielka przy całym zamieszaniu, a dużo pomaga.
4 - Miedziane podkładki wkładasz między łeb śruby i końcówkę przewodu, pomiędzy 2 końcówki przewodu oraz między końcówkę przewodu i korpus pompy (zacisku), czyli wszędzie gdzie się tylko da ;)
5 - Na dole tak samo jak fabryczne przewody - do blaszanych obejm. Na górze warto przyczepić trytytkami i poprowadzić je tak, żeby o nic nie zaczepiały przy pełnym skręcie kierownicy.
6 - Zalanie płynem i odpowietrzanie ;) Można zalać do zbiorniczka i przepompowywać klamką, ale taki sposób zalewania nowych przewodów jest bardzo upierdliwy. Ja np. preferuję wtłaczanie płynu dużą strzykawką od dołu, przez odpowietrznik.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 lut 2010, o 00:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Ad 3 - Tak tak, napewno osoba która pyta o wymianę przewodów podejmie się rozkręcenia zacisku i poprawnego zamontowania go :) Mowie to jako osoba o takim właśnie poziomie zaawansowania technicznego :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


24 lut 2010, o 01:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
No dobra, może i masz rację :D

Ale to naprawdę nie gryzie, nie da się tam nic zepsuć. Ja rozumiem strach przed otwarciem silnika, bo może coś prysnąć, albo wpaść do środka, ale zacisk hamulcowy to tylko aluminiowy odlew, 2 tłoczki w środku i gumowe uszczelki tłoczków, nic więcej. Konstrukcja prosta aż do bólu :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 lut 2010, o 01:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:46
Posty: 827
Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Sirmano rób foty to się opisze krok po kroku dla potomności.

_________________
Obrazekwithout him

niebieska SV 650S '99


24 lut 2010, o 04:03
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:01
Posty: 712
Lokalizacja: W-wa Imielin, Międzyborów
Płeć: mężczyzna
Moto: 636 '03
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
lasooch napisał(a):
3 - Ja bym przy okazji rozkręcił zaciski i pompę hamulcową. Jeżeli już dłubiemy w hamulcach, to warto sprawdzić stan tłoczków, ew. przepolerować czy np. wymienić ich uszczelniacze. Robota stosunkowo niewielka przy całym zamieszaniu, a dużo pomaga.

Skąd ogarnąć uszczelniacze?

_________________
była n k4


24 lut 2010, o 10:00
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Dobre pytanie, Larsson sprzedaje jedynie tłoczki z uszczelniaczami za 78 PLN :/

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


24 lut 2010, o 10:16
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
To i ja się dorzucę z pomocą. Ja korzystałem z tej instrukcji do ściągniecia ze strony poniżej :).
http://www.przewodywoplocie.pl/index.ph ... Itemid,85/

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


24 lut 2010, o 11:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Co do samej wymiany to wszystko jest ładnie opisane na stronie sv650.info ale nie wiem czy wypada ją tutaj reklamować

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


24 lut 2010, o 11:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Strona sv650.info należy chyba do tego samego gościa, który handluje w Polsce przewodami HEL.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 lut 2010, o 11:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
I zamontowane - faktycznie mogliby zrobić ze 3cm krótsze bo się plączą po drodze. Sam montaż jest banalny i nie ma potrzeby robienia do tego zdjęć - skoro ja sobie dałem rade (a jestem beztalencie mechaniczne) to każdy sobie poradzi. Jedyne co mi nie wyszło to zamontowanie wszystkiego za pierwszym razem bo nie zauważyłem, że jedna końcówka jest prosta i wypadła na zacisku a jej miejsce jest chyba przy pompie. Zalanie płynu przez odpowietrzniki spowodowało że potem tylko poluzowałem je i już klamka była twarda - tzn nie wiem czy dobrze zrobiłem bo słowo twarda nie jest takie jak przed wymianą. Klamka nie dochodzi do manetki więc chyba jest ok ale do tego momentu jest tak fajnie - koło można zablokować ale siła do tego potrzebna jest generowana praktycznie jednym palcem. Czad :) naprawdę warto było wydać te pieniądze :) Jeszcze raz wielkie dzięki lasooch :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


25 lut 2010, o 19:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Moje oplociki leżą na półce i grzecznie czekają. Tak sobie wymyśliłem, że zrobię porównanie starych przewodów z nowymi oraz starych, oryginalnych klocków z klockami z niższej półki firmy MAKLAND. Nie chcę się wkurzać na przewody jak coś nie będzie grało(hamowało) jak będą winne tanie klocki, które mam zamiar włożyć. Najpierw przypomnę sobie stare przewody, potem wymienię na nowe, a mając zamontowane już oploty sprawdzę skuteczność oryginalnych klocków porównując je do maklandów.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


25 lut 2010, o 23:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Koniecznie opisz wrażenia z jazdy na Maklandach ;)


26 lut 2010, o 00:20
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26
Posty: 683
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Może to nie do końca miejsce, gdzie powinienem pytać, ale nie chciałem zakładać nowego tematu :flaga:

Pompa hamulca w moim moto nieco przepuszcza i okolice klamki są uwalone płynem hamulcowym.

Podpowiedzcie mi gdzie kupić zestaw naprawczy (uszczelki)? W larssonie mają tylko zestaw naprawczy do zacisków hamulcowych (taki jak ten: http://moto.allegro.pl/item959987367_ir_zestaw_naprawczy_zacisku_hamulcowego_suzuki_sv.html )... :razz2:

_________________
Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.


20 mar 2010, o 19:58
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
ASO

_________________
SV liter z owiewkom:)


21 mar 2010, o 12:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
W weekend wymieniłem przewody u siebie. Przy okazji wyczyściłem tłoczki, rozebrałem całe zaciski, oskrobałem prowadnice, nasmarowałem wszystko, generalnie trochę zabawy było... A dziś pierwsza przejażdżka i przy pierwszym hamowaniu zablokowałem przednie koło :obity: O mały włos bym położył motocykl pod własną bramą ;) Mogę teraz śmiało powiedzieć, że mam nowe hamulce. Dozowalność jak i siła hamowania są na wiele wyższym poziomie...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


22 mar 2010, o 19:00
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:01
Posty: 712
Lokalizacja: W-wa Imielin, Międzyborów
Płeć: mężczyzna
Moto: 636 '03
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
lasooch napisał(a):
W weekend wymieniłem przewody u siebie. Przy okazji wyczyściłem tłoczki, rozebrałem całe zaciski, oskrobałem prowadnice, nasmarowałem wszystko, generalnie trochę zabawy było... A dziś pierwsza przejażdżka i przy pierwszym hamowaniu zablokowałem przednie koło :obity: O mały włos bym położył motocykl pod własną bramą ;) Mogę teraz śmiało powiedzieć, że mam nowe hamulce. Dozowalność jak i siła hamowania są na wiele wyższym poziomie...

Moje nowe oploty są lepsze od Yamahy thudnercat w oplocie i gixa 600 w gumie... także teraz tylko czekam na wersje long:)

_________________
była n k4


22 mar 2010, o 19:50
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 11:28
Posty: 254
Lokalizacja: Sieraków / Stalowa Wola
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 01r. blue :)
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
lasooch fajnie by było jak byś zrobił jakiegoś manuala dotyczącego czyszczenia tych tłoczków i co tam w ogóle robiłeś, bo też bym się pokusił o takie czyszczenie przy okazji wymiany przewodów.

_________________
Suzuki sv650N 01r Way of Life !


22 mar 2010, o 20:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Foto relacji to na pewno nie będzie, bo przy robocie byłem uwalony po łokcie i nie miałem raczej głowy do robienia zdjęć ;) Ale może jakiś opis strzelę wolną chwilą.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


22 mar 2010, o 20:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana przewodów - na oplot.
Longer napisał(a):
lasooch fajnie by było jak byś zrobił jakiegoś manuala dotyczącego czyszczenia tych tłoczków i co tam w ogóle robiłeś, bo też bym się pokusił o takie czyszczenie przy okazji wymiany przewodów.


Jestem za :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


22 mar 2010, o 20:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL